Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forskjell på volvo 360 GL og GLT?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GLTen har ikke lengre hekk heller, nei, enn GLen..

 

340 = "kombi" (kort hekk)

360 = vanlig sedan (lang hekk)

 

GLT og GL har bare med utstyrsnivået..

 

Dette gjelder alle volvo-modellene..

 

du har DL, som er basisutgaven, så har du GL, GLE, GLT og Turbo. Alt er utstyrsutgaver, og det er bare turbo som har turbo orginalt.

 

Såklart, det er dette som er forvirrende: Du kan få en GL med GLT-utstyr. Min 240 er det, en GL med nesten alt av GLT-utstyret.. Veldig forvirrende egentlig.. Hehe..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
360 og 340 har med hvilke motorer de har, de med Volvo-motor heter 360 og de med Renault-motor 340. Det er hvertfall min oppfatning av dette.

6160187[/snapback]

Det er det jeg har forstått også, i tillegg til at 360en hadde lengre hekk.. Men nå vet jeg ingenting lengre..

Lenke til kommentar
360 og 340 har med hvilke motorer de har, de med Volvo-motor heter 360 og de med Renault-motor 340. Det er hvertfall min oppfatning av dette.

6160187[/snapback]

Det er det jeg har forstått også, i tillegg til at 360en hadde lengre hekk.. Men nå vet jeg ingenting lengre..

6160707[/snapback]

Du fikk begge med kort hekk (kombikupe) og lang hekk (sedan), men sedanversjonen kom senere, og var mindre vanlig. 360 var bedre utstyrt enn 340, men alle hadde motorer med 4 sylindere ( i motsetning til 240/260 seriene hvor 240 hadde 4, og 260 hadde 6 sylindre). Du fikk også 340 serien med 2liters motor, jeg _tror_ det var B19.

Lenke til kommentar
Forskjelen på GL og GLT er stort sett utstyr,  litt anerledes trekk i seter og    hekkspoyler, ute temp og vakumeter osv. men GLE og GLT har innsprøyting og litt mere hester...115 hk mener jeg det var.

5753454[/snapback]

 

De fleste volvomotorene kommer med 116hk originalt, og GLE har ikke innsprøytning. GL/GLE/GLT kommer på utstyrsnivået, alt etter farge på interiøret og sånt(GL har blå stoler, GLE grå osv) GLE har forgassermotor, mens GLT har F-motor, altså innsprøytning.

 

Likevel kan man få en GLE som er GLT utstyrt. Det er litt forvirring på akkurat det der, fordi volvo selv byttet litt mellom årsklassene, så man har ingen "rene" modeller som skiller seg fra de andre.

Lenke til kommentar
360 kom med B19 og B200 fra og med 1985 mener jeg og huske.

340 hadde vel 1.4L og 1.7L fra Renault.

6164690[/snapback]

I følge Volvo fikk du både 343 og 345 med 1986cc OHC motor:

http://www.volvocars-pr.com/index.asp?par=...9001;=1&flash=0

http://www.volvocars-pr.com/index.asp?par=...9001;=1&flash=0

1986cc er akkurat samme volum som B20, så jeg er ganske sikker på at det er en volvomotor.

 

edit:

I følge denne siden:

http://www3.bc.sympatico.ca/Volvo_Books/en...l#anchor1549286

er det B19.

Endret av Campus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...