Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen starter ikke, har byttet PSU


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Pcen til en kamerat var helt død, verken viftene på PSU eller CPU gikk. Jeg regna med at det var strømforsyninga. Har prøvd å jumpstarte den uten resultat.

 

Bestilte derfor ny, men da jeg satte den i var det akkurat samme problem. Ikke en eneste vifte starter. Kan jeg ha vært uheldig å fått en defekt strømforsyning. Eller kan det være noe annet?

 

 

Specs:

 

Chieftec kabinett PSU 360 W

CPU: AMD 64 3000+

HK: MSI K8N neo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Pcen til en kamerat var helt død, verken viftene på PSU eller CPU gikk. Jeg regna med at det var strømforsyninga. Har prøvd å jumpstarte den uten resultat.

 

Bestilte derfor ny, men da jeg satte den i var det akkurat samme problem. Ikke en eneste vifte starter. Kan jeg ha vært uheldig å fått en defekt strømforsyning. Eller kan det være noe annet?

 

 

Specs:

 

Chieftec kabinett PSU 360 W

CPU: AMD 64 3000+

HK: MSI K8N neo

5692271[/snapback]

 

Hmm, lyser det noen lys på HK? har du koblet Ledene riktig? Har du i det hele tatt koblet til Strømforsyningen til HK ? :p Er vel de tingene som skal til for at vertfall viftene skal svive.

Lenke til kommentar

Hmm, lyser det noen lys på HK? har du koblet Ledene riktig? Har du i det hele tatt koblet til Strømforsyningen til HK ? :p Er vel de tingene som skal til for at vertfall viftene skal svive.

5692285[/snapback]

 

Alt er koplet til og rett ja :)

Er ingen lys på HK, men er jo MSI D-bracketen, med fire lys på, ikke noe lys der heller.

 

Hovedkortet må jo nesten ha tatt kvelden og da?

Lenke til kommentar

Hmm, lyser det noen lys på HK? har du koblet Ledene riktig? Har du i det hele tatt koblet til Strømforsyningen til HK ? :p Er vel de tingene som skal til for at vertfall viftene skal svive.

5692285[/snapback]

 

Alt er koplet til og rett ja :)

Er ingen lys på HK, men er jo MSI D-bracketen, med fire lys på, ikke noe lys der heller.

 

Hovedkortet må jo nesten ha tatt kvelden og da?

5692306[/snapback]

 

Ikke lett og si.. Men det kan jo ver padda(strøm fordeleren) som er gåen(om du bruker en da)? eller en sikring i huset har tatt kvelden ? Funker alt dette virker det som om at det er HK et har tatt kvelden ja. Ville først prøvd PSU en i en annen maskin da, men sjangsen får å få en defekt strømforsyning tilsendt er vel ikke så stor.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...