Gå til innhold

Open Transport Tycoon Deluxe

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

150px-OpenttdLogo.png

Tenkte bare jeg skulle sjekke om folk var klar over dette spillet. Jeg koser meg glugg i hjel med denne nye versjonen av klassikeren Transport Tycoon Deluxe. Nytt i denne versjonen er støtte for høye oppløsninger, multiplayer games over nett med støtte for veldig mange spillere og norsk språk. :thumbup:

Nettsiden til prosjektet:

http://www.openttd.org/

Orginal versjonen av TTD (kreves for installasjonen av OTTD):

www.abandonia.com

Wiki:

OpenTTD Wiki

Ett veldig stort forum for TTD-fans:

http://www.tt-forums.net/

Intro_screen.png

Anbefaler alle som likte dette spillet før i tiden å gi det ett forsøk til, du blir garantert like hektet som første gangen du spilte det ;). De som ikke har prøvd det før bør også ta en kikk selvfølgelig. Hvis det er noe dere lurer på med installasjon av spill osv er det lurt å sjekke forumet jeg linket til. Happy transporting :D

suntfingford.png

Oppdatering:

Servere som er nevnt senere i denne tråden:

Navn / passord

TycoonMania / tycoonnorway

Tycoon Mania 2 / tycoonnorway

Endret av rakanishu
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kult, dette skal prøves. Men jeg trenger vel den originale versjonen av transport tycoon deluxe. Jeg har bare en pirat.

Er det mulig å kjøpe dette spillet lengre? Hvor i såfall?

Endret av Gammelsko
Skrevet

Jeg lastet det ned i går og spilte det med en annen. Skal si det var gøy. I dag eller i helgen skal vi samle flere folk og spille.

Det var deilig med bedre oppløsning. var også noen småfeil her og der som var blitt rettet på.

Skrevet

Hør hør OTTD.

Et tips er å laste ned Nightly Builds og sett opp kartstørrelesn. Kartene blir helt SINNSYKT store med en uendelige mange muligheter.

For folk som er nye i gamet viser jeg til denne siden som inneholder mye nyttig info ang. kryss og linje-bygging.

Skrevet
For folk som er nye i gamet viser jeg til denne siden som inneholder mye nyttig info ang. kryss og linje-bygging.

5692604[/snapback]

Takker for tipset :thumbup:. Mye kjekke ting å lære seg på den siden.

Skrevet

hadde faktisk lastet ned dette for 4 dager siden, kjempespill...

dere som liker det kan også se på "Locomotion" samme type spill, bare litt nyere

Skrevet
hadde faktisk lastet ned dette for 4 dager siden, kjempespill...

dere som liker det kan også se på "Locomotion"  samme type spill, bare litt nyere

5694885[/snapback]

Ble skuffet over locomotion. Synes interfacen var dårligere + pluss at de hadde fjerna mange kule funksjoner. Subsidies og muligheten for å kjøpe reklame i byer f.eks..

Skrevet
Ble skuffet over locomotion. Synes interfacen var dårligere + pluss at de hadde fjerna mange kule funksjoner. Subsidies og muligheten for å kjøpe reklame i byer f.eks..

ja, helt enig, også mistet muligheten til å kjøpe opp andre....

spiller for det meste Transport på et gigantisk brett :p

Skrevet

Nå er jeg ikke helt med her...

Er det sånn at man bare kan laste ned spillet gratis fra dei linkane dokke oppgir ?

Har en kjip bærbar som eg kunne tenkt meg å prøvd denne klassikeren på! Spillet varjo kanonartig for noen år tilbake!

Skrevet
Er det sånn at man bare kan laste ned spillet gratis fra dei linkane dokke oppgir ?

Ja, spillet er gammelt og utviklerne som eier det ser ikke ut til å bry seg om at spillet har blitt en gratis kultklassiker takket være openttd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...