Gå til innhold

Usikker på skills/build/attribute points osv

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Startet da en Elementalist som main og valgte fort Mesmer som 2. profession.

Jeg har tenkt å specce fire/Energy.

Her er et screenshot som viser alt. Kjøpte nettopp billig en god wand som dere ser og der trenger jeg 10 points i fire for å bruke den.. Så jeg spør rett og slett hvaslags skills jeg bør bruke og hvor mye på hva jeg bør sette attribute points på.

Takker så mye.

post-75834-1141247456_thumb.jpg

Endret av Edmund Blackadder
Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Du kan jo prøve deg fram med kva du liker. (Du kan skifte inni byer)

2. Viss du har tenkt å bruke den staven, må du jo få firemagic opp!

3. Eg likar godt flare (mot 1 monster) og firestorm (mot fleire monster).

4. Eg har nettopp starta med spelet, så det er ikkje sikkert at alt eg seier er 100% rett.

Lykke til!

Skrevet (endret)

Attribute poengene din må matche rec. 10 på wanden din hvis ikke så gir den ikke mer skade en starter wanden du fikk i pre sear.

Hvilke skills du skal bruke er helt opp til deg selv og din spillestil.

I og med at du ikke er mer en level 7 så ville jeg gått for de skillsa som gir mest skade.

Alle våpen med fire dmg vil få en ekstra skadebonus på 1-13 ekstra skade ved å bruke Conjure Flame, men den skillen får du vel ikke før du har kommet deg til Lions Arch.

Ja, og bruk minor runer på alle dine primærskills. Så fort du stiger i level så kan du bruke en superior på et av skill områdene.

Endret av vidarkri
Skrevet (endret)
1. Du kan jo prøve deg fram med kva du liker. (Du kan skifte inni byer)

2. Viss du har tenkt å bruke den staven, må du jo få firemagic opp!

3. Eg likar godt flare (mot 1 monster) og firestorm (mot fleire monster).

4. Eg har nettopp starta med spelet, så det er ikkje sikkert at alt eg seier er 100% rett.

Lykke til!

5687028[/snapback]

1. Vel jeg spør bare her slik at jeg får et bra utgangspunkt videre og sånn at jeg nå først slipper å tenke ( :whistle: )

2. Ja det sa jeg jo, men hvis jeg tar alt på firemagic, så har jeg knapt energy til å kaste noe som helst.

3. Dette er basiske ting som jeg visste

4. Skjønner det ;)

Ja, og bruk minor runer på alle dine primærskills. Så fort du stiger i level så kan du bruke en superior på et av skill områdene.

Altså de som gjør minus i health og + i skade?

Skrevet (endret)

Altså de som gjør minus i health og + i skade?

5687447[/snapback]

I de fleste tilfeller så kan en superior rune med -75 health forsvares med de ekstra poengene du får å rutte med, spesielt de som har en caster som primærkarakter. De skal jo helst holde seg unna aggro så godt det lar seg gjøre.

Poengene dine kan de redistribuere i en by når du måtte ønske. Prøv deg fram og finn en poengfordeling du er komfortabel med til et gitt sett med spells.

Det ligger også en del ferdige builds på diverse utenlandske siter, f.eks. her http://guildwars.gameamp.com/guide/viewGuides (Disse gir deg ihvertfall en ide om hvordan du kan tenke for å lage deg en god build, men de passer deg ikke ennå da de er lagd for level 20 karakterer)

Du vil jo få flere spells etter hvert som du tar quests etc, så da får du rom mer eksprimentering. Det er litt for tidlig for deg å sette en god build i og med at du "bare" er level 7.

Og du bør nok bruke et våpen med lavere rec. en stund til siden du ikke har nok poeng til minimums rec'en(Fire Magic rec.10) på wanden din.

Ps. Jeg har muligens en stav eller wand som passer deg bedre enn den du har nå, vi snakka så vidt om det igår. ;)

Endret av vidarkri
Skrevet

Jeg blir litt forvirret med alle disse questene for jeg vet ikke hvillken som trengs gruppe for å klare, og hvilken som det går an å soloe/henchmen...

Og det er veldig vanskelig å finne folk som har de samme questene egentlig. Prøvde i 5-10 min uten resultat...

Skrevet
Jeg blir litt forvirret med alle disse questene for jeg vet ikke hvillken som trengs gruppe for å klare, og hvilken som det går an å soloe/henchmen...

Og det er veldig vanskelig å finne folk som har de samme questene egentlig. Prøvde i 5-10 min uten resultat...

5688973[/snapback]

Generelt så kan du si at hvis du bruker henchmen så får du en gruppe hvor alle gjør som du sier, bakdelen er at du går glipp av masse drops da henchmen tar mesteparten av de.

Og kjøre med en gruppe medspillere kan være veldig gøy eller veldig frustrerende alt etter som hvor gode de andre er. Fordelen er at dere deler alle drops så da tjener du/dere mere penger.

Jeg har 4 karakterer som jeg har spillt igjennom hovedkampanjen med, mesteparten av de rene questene har jeg gjort med henches + 1-2 medspillere, mens alle hovedmissions er gjort med kun medspillere.

Hvis du sliter med å få en gruppe på et vanskelig mission/quest så får du si ifra til en offiser da de skal ordne hjelp så fort de kan.

Og en ting til, det er ikke alltid at et fullt team er det beste i og med at det blir flere og holde i live for evt. monken/e som er med.

Skrevet

VidarKri, du mister ikke drops av henchies...

Har du ett partymedlem med deg, tar han 50% av drops og gull

Har du en hench med deg, tar han 50% av drops og gull

Har du to partymedlemmer tar de 66% av drops og gull

Har du to henchies med deg tar de 66% av drops og gull.

Easy.

Skrevet

HVet ike om du visste dette men det er forskjell mellom "quests" som det er masse av rundt i spillet som gir forskjellige rewards og "missions" som gjør at du fortsetter i spillet og følger historien til spillet! Vanlige quests finner du i de fleste byer, men missions som fører deg videre i spillet er merket på kartet som et skjold. Når du har klart missionet er dette stedet merket med et sverd og et skjold. Visst har klart bonusen i tillegg til missionet får du to sverd og et skjold. Har du bare klart bonusen får du et sverd og et skjold, men sverdet går fra høyre side av skjoldet nedover mot venstre side.

Skrevet (endret)

Ja det vet jeg , otto. Jeg snakker om de vanlige questene. Gjorde mitt første mission igår og det var non-problemo å finne group til.

Det eneste dumme er at det var så lett og det gikk så fort :(

Jeg ser veldig for meg (i PVE først) noe vanskelig som krever god taktikk og god kommunikasjon (voice) og samarbeid...

Det kommer nok senere i spillet regner jeg med ettersom sikkert 1-20 er bare en lærefase.

Hørte også av en kis at det var veldig vanskelig å skaffe groups som elementalist, men jeg håper ikke dette er sant for jeg har prøvd 4 klasser til nå (El, warr ,monk og necro) men elementalist var for meg det artigste. Mange har også sagt at det er en kjedelig klasse... :ermm:

Skrevet

Tror ikke du kommer til å slite så veldig med å finne grupper som elemtalist, hvertfall ikke i PvE.

Hvis det er vanskelig å finne grupper til quests så skjekk om du er i byen som er nærmest målet i questet. F.eks så er det ganske vanskelig å finne gruppe til questet som heter "The Villainy of Galrath" i Lions Arch, fordi det er nærmere å ta det fra Temple of the Ages, og alle går dit for å ta questet. Ofte (men absolutt ikke alltid) så er det lettest å ta det fra den byen du får questet i. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...