Gå til innhold

BMB - Burning Mortality Box


Anbefalte innlegg

Hei. Kjempe prosjekt!

 

Det er meget vanskelig å få plass til en 120 mm på den psu`en. Gjorde det selv og det ble meget trangt... Beholdte da to av skruehullene til den dingsen som sitter fast til dekslet....

 

Ville ha gått for en 92 mm vifte har jeg vært deg....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Kjempe prosjekt!

 

Det er meget vanskelig å få plass til en 120 mm på den psu`en. Gjorde det selv og det ble meget trangt... Beholdte da to av skruehullene til den dingsen som sitter fast til dekslet....

 

Ville ha gått for en 92 mm vifte har jeg vært deg....

6093148[/snapback]

Takker, det varmer.

 

Ja jeg fant det fort ut når jeg testmonterte i går, så jeg bare gikk for en 92mm. Jeg kunne montert en 120mm vifte hvis jeg abosult ville, men da måtte jeg kuttet ut hele festet til PSUen og montere det lengere til siden, men det ble et sånn bæs. jeg beholdte alle skruehullene til den dingsen i lokketjeg også, for vifta kom akkurat på siden.

Lenke til kommentar

Primemaster is in the house, ey?! :p

Tror det er like greit med en 92mm, forskjellen er ikke så enorm uansett.

Uansett kan altids vifteramme slipes. Det man vil nok, det greier man! :) Det pleier jeg å si, og det er pokker meg sant også.

 

Men du, hvordan blir det med front og lys i kassa? Det kan vel hende du har sagt noe om det, men gidder ikke leite igjen hundre og ørten sider... :p

Lenke til kommentar
Primemaster is in the house, ey?! :p

Tror det er like greit med en 92mm, forskjellen er ikke så enorm uansett.

Uansett kan altids vifteramme slipes. Det man vil nok, det greier man! :) Det pleier jeg å si, og det er pokker meg sant også.

 

Men du, hvordan blir det med front og lys i kassa? Det kan vel hende du har sagt noe om det, men gidder ikke leite igjen hundre og ørten sider... :p

6099644[/snapback]

Jupp, har prima overbygget tel en kompis sitt kabinet også :tease: bra det er god plass i rommet der jeg lakkerer :)

 

Ble egentlig ganske fornøyd med det viftehullet og plasseringen

 

Front og lys, vel fronten har jeg jo laget (se tidligere updates) lys: jeg har fått sponset 6 katoder fra 3dfxcool.no ;)

Lenke til kommentar

Ble bra dette ;) 92mm hull har kommet og^^

 

Gleder meg til å putte farge på mitt selv, skal bli digg ;)

 

Var det ikke så at du hadde fått sponset UV Katoder fra 3dfxcool? Og du skal ha blått theme, eller har jeg missa no?

 

Øyvind

 

EDIT: Og jeg blander moddene dine, huff :blush:

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
Må si du hadde rå plexi!<3

hvor får du kjøpt det?

 

Ser ut som et bra prosjekt! ;D

 

Keep on the good work!  :thumbup:

6149933[/snapback]

www.blackdog-pcs.com

www.acryan.com

www.frozencpu.com sikkert

 

Han kjøpte det på Netshop, mn de fører ikke AcRyan produkter lenger pga. lang ventetid...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Ny update folkens. Denne gangen var det PSUen som sto for tur ;)

 

Updaten finner dere her

6222513[/snapback]

Har fått gjort litt mer fremgang på PSUen nå, litt lodding av nye kontakter osv, har lakket begge viftegrillene og den siste vifta. Så nå gjenstår det litt sleeving og lodde på 4* 3pins kontakter til viftene som skal gå rett på 5 volts railen slik at jeg slipper støy.

 

Maskinen har jo overlevd med 2* bråkete 80mm vifter før jeg begynte å modde den og det er jo ikke akkurat high-end.

 

Vel nok om PSUen, over til 5,25" racket (se de to første bildene i førsteposten [tegningene])

Jeg har sløyfet å lage 3,5" rack, skal heller holde meg til Ideen som jeg planla aller første gang og bare montere diskene med O-ringer rett i 5,25" racket siden det passer godt med air flow pga. de to 120mm viftene i front.

 

Jeg vurdere om jeg skal ha med floppy alikevel, tror jeg montere den på høykant på baksiden siden den ikke blir flittig brukt. Hvis det er plass så monterer jeg den rett på siden av PSUen eller i toppen. Eller så kan det hende jeg invisterer i en ekstern floppy som jeg kan bruke på alle maskinene i huset.

Lenke til kommentar
Har fått gjort litt mer fremgang på PSUen nå, litt lodding av nye kontakter osv, har lakket begge viftegrillene og den siste vifta. Så nå gjenstår det litt sleeving og lodde på 4* 3pins kontakter til viftene som skal gå rett på 5 volts railen slik at jeg slipper støy.

 

Vel nok om PSUen, over til 5,25" racket (se de to første bildene i førsteposten [tegningene])

Jeg har sløyfet å lage 3,5" rack, skal heller holde meg til Ideen som jeg planla aller første gang og bare montere diskene med O-ringer rett i 5,25" racket siden det passer godt med air flow pga. de to 120mm viftene i front.

 

6448338[/snapback]

 

Høres bra ut begge ideene, selv er jeg fan av å montere harddisker i 5.25 brønner og få noe skikkelig støydemping på de, det å få 3pins med direkte 5V høres ut som det er litt merpraktisk enn all slags mulige overganger.

Gleder meg til å se mer klikka, stå på ;)

 

Når kan vi vente neste _bilde_ update? :innocent:

 

Petter

Lenke til kommentar

Ja, syns de diskene bråker litt for mye.

 

Ja, det syns jeg også. Tar bare 3pins kontaktene fra en 3-4pins overgang.

 

Neste bilde update, tja PSUen får dere ikke flere bilder av før den er ferdig. Men det er ikke så vanskelig å fårestille seg hvordan den blir etter de bildene jeg har postet fra før. Så blir det vel en lakkeringsupdate snart og 5,25" racket skal jeg få ferdig i løpet av helgen tror jeg.

Lenke til kommentar
Ohhhhh..... For et kabinett, gleder meg til dette er ferdig :D men kan du snart komme med mer stoff i workloggen din? Er jo en stund siden forrige oppdatering.

 

EDIT: Leif var innom.

6459370[/snapback]

Takker. Joda updates kommer, skal se om jeg får gjort noe i dag ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Utrolig bra jobba, noe av det lekrere jeg har sett. Sell har jeg litt smådårlige erfaringer med modding ... La oss bare si mislykket forsøk på å lage plexi vindu på HDD'n :p

Men stå på brorren din kommer til å få en pc som han kan være mer enn stolt av! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...