Gå til innhold

Iso metrisk tegning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg vet at Autocad har denne funksjonen, men jeg har ikkje lært meg og tegne i 3-D enda :(

Kansje noen som vet om ett enklere program til tegne ISO tegninger?

Endret av psilocybe
Skrevet

Skal du tegne tubing med BOP osv? Skal du ha med ID/OD for hvert trinn nedover? Hvis du bare skal tegne rør holder det lenge med Skethcup, nå er jeg ikke helt sikker på hvordan den er på ISO metriske tegninger. Ellers kan du jo bruke ett annet verktøy kaldt Inventor, veldig greit verktøy som ligger på linje med AutoCAD og resten av den gjengen.

Skrevet (endret)

AutoCad har du jo nevnt.. Nå er ikke jeg den som lager tegningene, jeg bare bruker dem. Et alternativ til AutoCad er Microstation, men jeg har ikke brukt det så mye selv. Rapporterer som oftest i Excel da rapportmalene våre ligger i excel-format.

Endret av zuperMensch
Skrevet

Takker for svar.. :thumbup:

Ja jeg har hørt at inventor skal vere veldi bra..

Men eg trur det er hakket meir avansert enn autocad, men jeg har ikkje prøvd det programmet..

Jeg leste/prøvde noen enkle tillegsprogram som tegner ISO tegninger i autocad, men fikk det ikkje til og fungere..

Skrevet

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...