Mortex2001 Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 Er det noen som kan fortelle meg hva scene-release er for noe? Blir en del brukt om filmer og sånt...
Tordenflesk Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 Dette er litt i grenseland for hva som kan diskuteres her på forumet. Altså en Scene Release er når noe blir sluppet "offisielt" i Warez-miljøet, ikke bare film.
Mortex2001 Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Skrevet 27. februar 2006 Åja, beklager. Visste ikke det - hadde ikke peiling på hva det var heller, måtte nesten spørre. Takk for svar! Lukke tråden?
eught Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 Dette er vel ikke informasjon som fører til piratkopiering, så jeg føler at det er trygt å utdype det Tordenflesk sa. En "scene release" er nødt til å følge visse krav for å kunne bli offisielt godtatt, og om den ikke er det vil den bli "nuked". Kravene kan jeg ikke gå i detaljer på, men man kan vel i store trekk si at det er en slags kvalitetssikring. Det finnes en serie som heter "The Scene" som (jeg tror) på en god måte forklarer hvordan det hele fungerer.
Caddy Skrevet 28. februar 2006 Skrevet 28. februar 2006 (endret) Dette er vel ikke informasjon som fører til piratkopiering, så jeg føler at det er trygt å utdype det Tordenflesk sa. En "scene release" er nødt til å følge visse krav for å kunne bli offisielt godtatt, og om den ikke er det vil den bli "nuked". Kravene kan jeg ikke gå i detaljer på, men man kan vel i store trekk si at det er en slags kvalitetssikring. Det finnes en serie som heter "The Scene" som (jeg tror) på en god måte forklarer hvordan det hele fungerer. 5676592[/snapback] Og serien finner man til gratis nedlasting HER Spørsmålet i første post, beskrives også i FAQ`en dems: Q: What is "The Scene" in real life?A: The Scene is the piracy underground where 99% of pirated movies, songs, video games, etc start out. There, thousands of pirates upload, download, and trade files (often illegally) using FTP sites. From there, the files make their way onto the peer-to-peer networks, that so many know and love. You can find more information on wikipedia. Endret 28. februar 2006 av Caddy
Bruun Skrevet 28. februar 2006 Skrevet 28. februar 2006 Kan jo også legge til at det ikke er Scene-gruppene som legger ut det piratkopierte materialet. De er faktisk sterkt imot at deres releaser blir lagt ut i all offentlighet, og vil at de skal holde seg innenfor Scene-miljøet. Tråden trenger ikke stenges vil jeg tro, men skift topic, 3-ords regel.
Jørgen Sørheim Skrevet 28. februar 2006 Skrevet 28. februar 2006 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå