Gå til innhold

TEST: Hiper Media Chassis


Anbefalte innlegg

Jeg har en liten plan med et slikt kabinett;

 

Media PC

 

Tv-kortet har jeg fra før, la det til handlevognen bare får å vise oppsettet.

Pci-riser til tv-kort er bestilt (120kr).

 

I tillegg fant jeg en lavprofil kjøler fra Thermaltake. Hvor jeg bytter ut orginalviften (oppgitt 36dB) mot den i handlevognen, som er oppgitt til 25dB.

 

Tastatur/Mus/Fjernkontroll har jeg fra før.

 

Jeg får nok et lite dilemma her, for på hovedkortet følger det med en tilkoblings"plate" med VGA og Komponent-tilkobling for å kunne koble til skjerm/TV. Og det finnes bare 1 stk PCI/AGP/PCIe "utgang" fra selve kabinettet... Men dette har jeg et håp om å modde...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer også litt på hvordan man kan få festet den kjøleren til cpu'en. Har stuepc som nå kun mangler en rolig cpu vifte. Noen som kunne gått litt i detalj på det?

 

 

EDIT: sorry hvis jeg er veldig offtopic.

EDIT2: Tusen takk, skal gjøre ett forsøk på den der, bare å bestille nå gitt.

Endret av SweetD
Lenke til kommentar

jeg skla se om jeg klarer å grave frem noen bilder i løpet av kvelden, vet jeg har tatt bilder av det, men kan hende de gikk i søppela ved forrige storrengjøring av pcen ;)

 

Det jeg gjorde var å skru av festeplata på oversiden av hk, deretter forlenget jeg festene litt, med noen braketter fra en bigwater gpu blokk, og så var det bare til å skru kjøleren ned i to av hulla i braketten på baksida ov hk. Brukte noen muttere som spacere for å få riktig trykk på cpu kjernen. Med den kjøleren så kunne pcen stå på flere minutt av gangen uten at vifta gikk rundt(tempregulert) på en celeron 360j.

 

montert.jpg

beste bildet jeg fant...

Lenke til kommentar

Jeg får nok et lite dilemma her, for på hovedkortet følger det med en tilkoblings"plate" med VGA og Komponent-tilkobling for å kunne koble til skjerm/TV. Og det finnes bare 1 stk PCI/AGP/PCIe "utgang" fra selve kabinettet... Men dette har jeg et håp om å modde...

5675215[/snapback]

 

Tror du skal slite litt, for den kassa var sinnsykt trang. du får ikke et PCI tvkort og et AGP skjermkort i den der.

Lenke til kommentar
Den var knall. men hvordan har de tenkt å kjøre TV-kort på denne? Hvis du bruker AGP riseren har du jo ikke plass til et TV-kort i den. og en HTPC uten tvkort er bare tull spør du meg.

5673305[/snapback]

 

Har både Gromit og jeg forstått det riktig at det ikke er mulig med både et AGP/PCIe skjermkort og et PCI tv-kort samtidig? Da er det jo helt bortkastet..

Lenke til kommentar
Den var knall. men hvordan har de tenkt å kjøre TV-kort på denne? Hvis du bruker AGP riseren har du jo ikke plass til et TV-kort i den. og en HTPC uten tvkort er bare tull spør du meg.

5673305[/snapback]

 

Har både Gromit og jeg forstått det riktig at det ikke er mulig med både et AGP/PCIe skjermkort og et PCI tv-kort samtidig? Da er det jo helt bortkastet..

5678011[/snapback]

 

Kjøp et hovedkort med integret skjermkort, hvis du kan leve uten DVI, og sleng et pci kort i den. MSI RS482-IL har både VGA og S-video utgang og er garantert å støtte Turion64.

 

Eventuelt, sleng i et skjermkort i og bruk usb2 tuner/lydkort/whatever...

 

Jeg har en Hauppauge PVR-USB2 tuner/ Audigy2NX jeg muligens har tenkt å bruke...

 

Men jeg må få tak i den svarte utgaven, og da må jeg muligens mekke til noe import greier. *sukk*

Lenke til kommentar
Kanskje du kan fortelle hvorfor de er så bra...?

5678610[/snapback]

Bra: Topp grafikkort og TV-kort i ett

Dårlig: Når du bytter grafikkort, må du også bytte TV-del

 

Dessuten er det vel et spørsmål om plass, strøm og varmeutvikling. Du kan se eksempler på kort her: All-in-Wonder. Jeg har i hvert fall liten lyst til å prøve å få en XT1900 inn i det kabinettet der...

Lenke til kommentar

Grommit: Jeg skal ikke ha to kort, bare et pci-tv-kort, bruker det integrerte skjermkortet på hovedkortet. (Og hk har endingen HDTV, med Komponent-utgang)

 

Så lenge man bygger en mediacenter pc som fikser HDTV oppløsning i film så er man reddet for en stund. (Forruten ffdshow prossessering da, som krever sitt) Da trenger man ikke oppgradere med det første så lenge man ikke MÅ spille på en mediacenter pc.

 

Om man må spille i stua så må man legge i endel mer penger i en slik maskin, da kan man likesågodt gå for en av de litt større HTPC-kabinettene, feks fra Silverstone og konstrere seg om å få den "støy-fri".

 

BTW: De nye AIW kortene ser rimelig bra ut, da kan man få spill og mediacenter pc i ett, meget kompakt.... Dette vil nok bli en løsning for meg i fremtiden... ;)

Endret av Totte-
Lenke til kommentar

Man fikk PCIe riser card til løsningen. Det man må passe på er å velge et skjermkort og CPU tilsammen som ikke overbelaster PSUen. PCIe slot støtter som nevnt 75w kontra 25w på AGP så skal man ha PCIe må man sørge for et kort som ikke trekker for mye strøm.

 

Men jeg har sett alternative PSU'er som er lange og tynne som kan passe til å erstatte den innebygde om det skulle være behov for det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Man fikk PCIe riser card til løsningen. Det man må passe på er å velge et skjermkort og CPU tilsammen som ikke overbelaster PSUen. PCIe slot støtter som nevnt 75w kontra 25w på AGP så skal man ha PCIe må man sørge for et kort som ikke trekker for mye strøm.

 

Men jeg har sett alternative PSU'er som er lange og tynne som kan passe til å erstatte den innebygde om det skulle være behov for det.

5681829[/snapback]

 

Tror ikke jeg ville puttet noen større PSU inn i den enheten, pga. varme.

Men den kan jo moddes med en ekstern hvis det er behov for mye mere strøm.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vel, da har jeg bygget denne mce maskinen, med Hiper Chassiset.

 

Endel knot for å få alt til å virke men det gikk. Merker at dette kabinettet blir veldig varmt ja..... Spesielt med en Celeron 3,2ghz..... og den er veldig svak oxo, så det spørs om jeg må bytte den ut etterhvert....

 

Noen som vet om programvare som leser temperaturer her og der? Får kunn sett det i bios, det hadde vært kjekt i windows oxo, for å holde oversikten.

 

(Mulig litt offtopic her, link meg gjerne videre:))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...