Gå til innhold

Skal bytte kamera.Hva kan jeg forvente for D70?


Anbefalte innlegg

skal utrangere D70en min, men pga økonomi så lurer jeg på hva jeg kan håpe å få for det. Jo mer jeg kan få, jo større er sjansen for at jeg kan bytte fortere, uten at foreldrene blir veldig irritert over mine økonomiske prioriteringer (bor hjemme, og vil helst beholde husfreden)

 

Alder: 1 år

stand: ingen riper eller skader

ekstra: forsikret med idiot forsikring

 

 

noen som har noe formening om hva dette kameraet ca er verdt i dag, eller om jeg bare burde beholde det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg solgte mitt D70 for 4800 med ekstra batteri og en enkel veske før jul. Jeg har ikke studert markedet etter den tid, men jeg vil gjette på at 4500 fortsatt ikke er en upris. Hva de ble solgt for i sin tid er mindre viktig enn hva et nytt alternativ koster i dag, og D70s (som i realiteten er det samme kameraet) går for 7k nytt nå.

Lenke til kommentar

Enig med CWalken at hva man engang ga er uvesentlig. Derimot er nok D50 for mange et alternativ til D70, og dette selges for i overkant av 5000. Det er tross alt mindre forskjeller på D70 og D50. Opp til D70s er det også små forskjeller.

Det er jo entry kameraer vi snakker om her.

Jeg tror en riktig pris for dette kameraet er i området 4000, så er det opp til eventuelle kjøpere å vurdere markedspris.

 

(Skulle gjerne solgt min D70 for å kjøpe D200 istedetfor, men mellomlegget blir jo på 12000 kroner, og det er det definitivt ikke verdt)

Lenke til kommentar
(Skulle gjerne solgt min D70 for å kjøpe D200 istedetfor, men mellomlegget blir jo på 12000 kroner, og det er det definitivt ikke verdt)

5673134[/snapback]

Hehe. Jeg vet akkurat hva du mener. Hvis jeg regner litt selektivt har jeg brukt 11k på min overgang, og selv om jeg så langt er superfornøyd er det ikke tvil om at det er en investering gjort mer med hjertet enn med hodet. Samtidig tjente jeg en ~8k på foto i høst, så jeg bruker det som unnskyldning.

Lenke til kommentar
(Skulle gjerne solgt min D70 for å kjøpe D200 istedetfor, men mellomlegget blir jo på 12000 kroner, og det er det definitivt ikke verdt)

5673134[/snapback]

Hehe. Jeg vet akkurat hva du mener. Hvis jeg regner litt selektivt har jeg brukt 11k på min overgang, og selv om jeg så langt er superfornøyd er det ikke tvil om at det er en investering gjort mer med hjertet enn med hodet. Samtidig tjente jeg en ~8k på foto i høst, så jeg bruker det som unnskyldning.

5673289[/snapback]

 

Du jobber som freelance eller lignende? Hvertfall mer enn vanlig amatør utifra hva jeg kan se av bildene (motivene) dine i galleriet ditt (mye bra forresten). I såfall er det raskt tjent inn vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Du jobber som freelance eller lignende? Hvertfall mer enn vanlig amatør utifra hva jeg kan se av bildene (motivene) dine i galleriet ditt (mye bra forresten). I såfall er det raskt tjent inn vil jeg tro.

5674897[/snapback]

Det stemmer det. Jeg studerer likevel fulltid på master i informatikk, så det blir lite tid og initativ til fotosprell. Det blir med andre ord knappast noen stødig inntektskilde, og jeg er et stykke unna å gå i null så langt ;)

Lenke til kommentar
Hobbyer skal ikke gå i null, de skal koste....

Så kommer spørsmålet som er salt i såret, kunne du tjent like mye med D70`en din?

5675559[/snapback]

Selvsagt. Jeg byttet ikke kameraet for å tjene mere penger, jeg byttet det fordi noen hos Nikon hadde hengt et bilde av meg på veggen og uttalt på rotekte japansk: "Let's design a camera for this bloke!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...