Gå til innhold

Faller ut av irc

TheBoz

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ingen fast bruker av irc lenger, men når jeg enkelte ganger prøver å gå inn på irc, så faller jeg bare ut. Dette gjelder de aller fleste servere b.la irc.homelien.no. Meldingen jeg får når jeg faller ut er:

* [10053] Software caused connection abort

Hva kan være grunnen til dette? Kjører konstant overvåkning av linja mi, og den er stabil. Ikke problemer med andre ting. Har samme problemet på alle maskiner i nettverket mitt.

Er ikke lenge siden jeg byttet router (En SMC 7004VBR) heller, og jeg hadde samme problemet med routeren jeg hadde før der, som var av samme type. Har bluecom ADSL oppkobling til internett.

Noen smarte råd? Hvordan kan jeg feilsøke dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Jeg er ingen fast bruker av irc lenger, men når jeg enkelte ganger prøver å gå inn på irc, så faller jeg bare ut. Dette gjelder de aller fleste servere b.la irc.homelien.no. Meldingen jeg får når jeg faller ut er:

* [10053] Software caused connection abort

Hva kan være grunnen til dette? Kjører konstant overvåkning av linja mi, og den er stabil. Ikke problemer med andre ting. Har samme problemet på alle maskiner i nettverket mitt.

Er ikke lenge siden jeg byttet router (En SMC 7004VBR) heller, og jeg hadde samme problemet med routeren jeg hadde før der, som var av samme type. Har bluecom ADSL oppkobling til internett.

Noen smarte råd? Hvordan kan jeg feilsøke dette?

5668757[/snapback]

Da sitter du på mIRC eller irssi/bitchx(Linux) ?

Skrevet
Da sitter du på mIRC eller irssi/bitchx(Linux) ?

5668776[/snapback]

Har prøvd både med mirc (ny og gammel versjon), og BitchX på linux, men faller ut alle steder.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...