Gå til innhold

Har tenkt å selge maskinen, hva kan jeg få.


Anbefalte innlegg

Har en maskin jeg tenker selge for å kjøpe meg en ny. Kan noen komme med noen tips til hva jeg kan ta for den.

 

Maskinen inneholder:

 

HK: Asus P4800C-E Deluxe

CPU: Intel P4 3,2 Ghz Nortwood

GPU: Saphire AIW X800XT

Minne: Kingston PC 3700 2 x 512 Mb.

Lyd: Cretaive Audigy 2

Disk: 3 disker totalt 300 Gb.

DVD: Brenner 4x

CD-Rom: 40x

Skerm: 19" Dell LCD 3 år gammel

 

Kan dere antyde en pris for denne maskinen.

 

Ronnie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg undersøkte litt i prisguiden og fant ut hva delene kunne sammenlignes med og valgte priser på ca 60-75% av "tilsvarende" alternativer. Northwood 3,2 er veldig populær så den kan man få relativt mye for. Hovedkort med i975 er veldig bra. (Hadde det vært i965 ville jeg sagt 400kr)

 

Det er veldig omentrentlige priser som sikkert mange vil være uenig i, men husk at det er den som byr mest for PCen som "bestemmer" prisen. De som synes den er verd mye mindre får ganske enkelt ikke det høyeste budet og vil ofte velge de tilsvarende alternativene jeg pratet om.

Lenke til kommentar
HK: Asus P4800C-E Deluxe ca 500kr

CPU: Intel P4 3,2 Ghz Nortwood ca 1000kr

GPU: Saphire AIW X800XT ca 1800kr

Minne: Kingston PC 3700 2 x 512 Mb. ca 600kr

Lyd: Cretaive Audigy 2 ca 300kr

Disk: 3 disker totalt 300 Gb. ca 700kr

DVD: Brenner 4x ca 150kr

CD-Rom: 40x 50kr

Skerm: 19" Dell LCD 3 år gammel 1500kr

5668559[/snapback]

 

 

Hadde vel ikke betalt så mye for en 3 år gammel 19" men hadde kanskje betalt

et par hundre mer for minnebrikkene så det går opp i opp der.... ;)

Lenke til kommentar

Til Simen1, når du skriver at Nortwood er veldig populær og at HK med 975 er veldig bra betyr det at du anser de for å holde mål også idag. HK'et og CPU er ca. 3 år gamle og har tjent meg bra i de årene. Har vel maskinen gående ca. 15 - 16 timer hver dag. Oppdaterer BIOS og drivere med jevne mellomrom så maskinen er bra den.

 

Det jeg planlegger og bytte til er Intel 930 dobbeltkjerne 3,0 Ghz CPU med 2 x 2mb cache, 2gb DDR2 minne, og ATI AIW 1900XT, 500 Gb disker, har ikke helt bestemt HK ennå.

 

Spiller ikke så mye men driver en del med videoredigering så har derfor holdt meg til Intel. Må også kjøre litt 3DMark tester for å se hvor bra eller dårlig maskin jeg til enhver tid har. Jakter også på perfekt bilde til skjerm, TV og prosjektør noe som også krever oppegående maskin.

 

Ronnie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...