icer Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Jeg har lenge gått og fundert på å bygge carputer når jeg får meg bil, men nå er jeg ikke så sikker lenger, mye pga. pris! (blir dårlig bare av tanken) Når jeg da skal ha anlegg i tillegg så blir det dyrt... Det jeg er ute etter er å kvitte meg med alle disse 80minutts brenne cd'ene som blir fulle i hakk bare du ser på dem og hoper seg opp mer og mer for hver gang det kommer en ny sang ut, men vil helst fortsatt ha muligheten til å kunne spille de av, dette kommer da i andre rekke... *Jeg vil ha muligheten til å kunne se tittelen og kunne bevege meg i mapper ol. *Prisen må ikke over 6000 tilsammen, ser etter billigste, men dog beste løsningen Valget står mellom: *Kjøpe og bygge en carputer med ytelse på under og opptil 1ghz, dette vil da med en 7"touch skjerm (ca2300) komme på rundt 4-5000 siden jeg får omtrent alle delene lokalt og billig *Kjøpe en dvd spiller med mulighet for å spille av divx (om dette finnes til en billig penge) samt en touchscreen for å kunne se hva jeg holder på med. På denne måten får jeg jo 4,7gb (og det dobbelte med double-layer om spiller støtter det) *Kjøpe en cd-spiller med mulighet for ipod-tilkobling og kjøpe ipod, får heller scrolle og styre med ipoden om prisen går betraktelig ned... Så da lurer jeg på hva folk tror om dette og eventuelt andre løsninger
Defus Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 tja, finnes jo dem som kjøpe en bær bar dvd spiller med skjerm og har de i bilene for å få "multimedia" i bilen...
sluffy Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 (endret) Hva med noe slikt og en iPod? Du styrer iPoden fra CD-spiller-saken. Endret 25. februar 2006 av sluffy
epifant Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Jeg synes det er morsomt å se at du vurderer litt forskjellige løsninger. Carputer koster nok mest, men det du betaler for er alle mulighetene (større harddisker, navigasjon, muligheter for å spille av nesten hva det skal være av musikk- og filmfiler, valg av forskjellige front-ends, pluss pluss pluss. Det er helt klart den kraftigste og mest fleksible løsningen, men man kan ikke legge skjul på at det fremdeles er et stykke igjen til brukervennligheten og "kjappheten" til en vanlig spiller. Har du iPod fra før av? Hvis ikke må dette regnes inn i totalen. Hva slags størrelse du trenger på harddisken er det bare du som kan vite, og avgjøres av hvor mange sanger du vil ha tilgjengelig og hvilken bitrate de skal ha. Flere sanger og/eller høyere bitrate krever naturlig nok mer plass. Dog vil f.eks. den billigste iPod-modellen (30GB) holde et godt stykke. Per idag har jeg 2455 sanger, eller 185 album liggende på Powerbooken min, alle rippet i 192 kbps AAC. Dette tar ikke mer plass enn 14,37 GB. Jeg hadde nok gått for en spiller/iPod-løsning. Du får mer enn nok lagringsplass, iPoden kan både stå i bilen eller være med deg i lomma, og du kan fremdeles spille vanlige cder (og/eller mp3-cder).
icer Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Skrevet 25. februar 2006 (endret) Ipod løsning: Alpine CDE-9850RI CD-tuner m/i-Pod styring, 2600 Apple Ipod 30GB, 2800 men såg på auksjoner på ned til 2000kr for nesten ubrukte spillere Dette vil da ende på 5400kr Tror om dette? Edit: Vil Ipod'ene gå ned i pris eller vil de holde seg? Endret 25. februar 2006 av icer
epifant Skrevet 26. februar 2006 Skrevet 26. februar 2006 Selve prisen vil nok gjerne holde seg, men kapasitet og muligens funksjoner vil nok bli bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå