Gå til innhold

X-Fi skaper PCI problemer!


Anbefalte innlegg

Når jeg har satt i X-Fi og instalert drivere gikk det bra i starten men etter noen timer kommer jeg ikke inn i windows.

Den finner ca 20 unknown PCI devices og restarter.

I starten når jeg kunne komme inn i windows fikk jeg alltid i starten "ny maskinvare funnet, klikk her for å instalere drivere. I enhetsbehandling ligger det ca. 20 PCI enheter.

Hva kan jeg gjøre for å få X-Fi til å funke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk samme problemet når jeg satte inn mitt X-Fi.

Prøv å bytt pci-slot. Det funket for meg.

Sjekk også hvilken IRQ-adresse lydkortet bruker (Kjør:msinfo32).

Hvis lydkortet bruker samme IRQ som for eksempel skjermkortet ditt,så kan det skape problemer.

 

Har du forresten avinstalert driverene til det integrerte lydkortet ditt og slått det av i bios?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har selv ett lignede problem med mitt lydkort. Når lydkortet står i maskinen så fungerer det greitt i windows selv om windows maser om drivere til ett ukjent pci modem. I spill kræsjer pcen hvis lydkortet står i. Har for øvrig ett MSI k8n Diamond plus hk med onboard SB Audigy elns. Harogså for øvrig oppgradert bios på hk og brukt nyeste driver til X-fi lydkort

 

 

:(

Lenke til kommentar

Hadde noen merkelige problemer når jeg installerte mitt kort jeg og. Først kom jeg ikke inn i windows, etter noen restarter kom jeg til innloggingsskjermen, men da hadde mus og keyboard sluttet og fungere. Etter noen dager uten at jeg hadde gjordt noe begynnte mus og keyboard på mystisk vis og fungere. Men når jeg kom inn i windows låste alt seg. Ett par dageer senere, uten at jeg hadde gjordt noe som helst, var plutselig alt på plass igjen og fungerte som det skulle?

X-fi lever sitt eget liv tror jeg.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...