Gå til innhold

logitech g5 vs razer copperhead?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har begge, og jeg foretrekker G5, rett og slett fordi den passer bedre i hånda. Jeg er den typen som spiller med hele hånda ikke bare fingrene. Begge har laser og 2000dpi, så det er ikke store forskjeller der.

 

Eneste minus med G5 er at scrollhjulet er ganske dårlig egnet for spill fordi den kan trykkes alle veier. I tillegg er det bare en knapp på siden og ikke to.

Lenke til kommentar

Jeg ville sakt copperhead, rett og slett for jeg synes den passer best i kloa, men hadde sikkert likt G5 like mye hvist det var en slik jeg hadde vært vant med.

 

Du må nesten teste mus før du kjøper dem :)

 

Vil si ar fordelen med Razer er at den er "lav", ekstratastene er bedre plasert og det er "grop" til fingrene, dessuten er høyre og venstre musetast ikke glatte, scrollern er heller ikke glatt, du kan stille sensen uansett tid, bra program som følger med for og konfigurere ekstr tastene, sense osv.

Den er egnet for høyre og venstre hendte, sikkert mye mer jeg ikke kommer på i farten, men godt kjøp ;)

 

Har den musen i kombinasjon med Icemat2ed, må si at det er et godt valg, både musa og matta.

 

Har ikke brukt G5 musen så veldig mye, men det som er bra der er jo at du kan stille på vekta på musa.

Det jeg ikke liker med den er at den er "høy", samme form som i mx serien.

Endret av kt600
Lenke til kommentar

Eg hadde samme dilemmaet da eg skulle kjøpe meg ny pc( ca 3 uke sida)

Eg gikk lenge og grublet på hvilken mus eg skulle velge og det endte med G5. Og en ting kan eg bare si, å velge G5 har vert en av det få tingene eg har gjort riktig her i livet ;) .G5 kiCKer! :cool:

 

Beste musa eg prøvd i mitt 16år lange liv, sitter utmerket godt i handa, naice og se på, og det at du kan stille sensen på musa er utrolig greitt.

 

Har prøvd razer copperhead og synst den var ganske snodig, synst ikke den satt skikkli i "kloa" hehe.

Lenke til kommentar

Når du skal bruke G5 så er det som at den kler på seg hånda di, mens Razeren lar hånda ligge litt mer slapt over seg.

Blir som å sammenlikne en stram kondomdrakt og en joggedress på en måte.

Som danandre skriver, G5 er mer "bruke hele armen"-mus mens Razer er mer for håndledd og fingre.

 

Mange synes at ekstraknappene på Razer er klomsette plassert, det mener ikke jeg. Er du vant til standardmusene til Logitech er overgangen til Razer nesten umerkbar.(rent fysisk)

 

Kan absolutt anbefale Razer!

Men se om du får prøvd minst en av dem først for sikkerhets skyld ;)

Lenke til kommentar

Uff, eg har testa Copperhead og eg syns den føltes som ei misshandla rotte. Ja eg syns den var rett og slett klumsete utforma, ekkel og holde i og extraknappene føltes missplasserte og var vansklige og komme til på.

 

Eg trudde razer var skikklige saker siden alle har det, men det må eg bare si: Dere har blitt lurt, alle sammen! Razer er kansje naice og se på, men i praksis :thumbdown:

 

Fint samle objekt kansje, men eg ville ikke brukt den selv...

 

 

 

G5 FTW!! ;):w00t:

 

Edit: Hadde eg vert deg villa eg så abselutt testa ut begge musene før eg bestemte meg.

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en Razer Copperhead, og den gikk rett i retur. Jeg kjøpte meg heller en ny Razer Diamonback. Vet ikke hvorfor, men jeg hatet Copperhead, og synes Diamonback er mye bedre ;)

 

Kunne ikke fallt meg inn å kjøpe Logitech mus, da jeg har kjøpt og testet (mx518) formen og likte den ikke noe særlig. Sikkert noe med at jeg alltid har vært vandt til den samme formen som Razer har, fordi de gamle Logitech kulemusene og den første optiske musen min hadde samme form :)

Lenke til kommentar

Hadde en Copperhead (brukte den i 1 1/2 mnd før jeg fikk nok og ga den bort i bytte mot en MX510), fikk låne en Diamondback av en kompis i litt over en uke, for å si det kort. Jeg likte ikke noen av dem.

 

Logitech musene er større, knappene passer meg bedre og den ligger bedre i handa mi.

 

For min del kan folk si hva de vil, men, dette går veldig på personlige preferanser. Jeg liker ikke razer musen. Den er for liten og for "tungvint" å bruke (missforstå meg rett, musen er kanonlett.

Men, det er tyngre for meg å dra håndleddet etter pulten, enn det er å la det hvile oppå musen, sånn som det gjør på f.eks G5)

Lenke til kommentar

Jeg har aldri fått skikkelig prøvd en Logitech-mus, men felles for alle nyere modeller er at rullehjulet synes å sitte for langt bak for meg. Når jeg har et godt grep om musa må jeg bøye langfingeren mye for å bruke rullehjulet. På MX518 merket jeg også at hvis jeg flyttet hånda så langt bak at jeg får brukt rullehjulet normalt, når jeg ikke den fremste tommelknappen. Kanskje jeg har for lange fingre...

 

Jeg bruker nå Copperhead og er fornøyd med den. Men sideknappene kunne vært bedre. De er små og må trykkes langt inn, noe vanskelig uten at musa flytter seg litt.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri fått skikkelig prøvd en Logitech-mus, men felles for alle nyere modeller er at rullehjulet synes å sitte for langt bak for meg. Når jeg har et godt grep om musa må jeg bøye langfingeren mye for å bruke rullehjulet. På MX518 merket jeg også at hvis jeg flyttet hånda så langt bak at jeg får brukt rullehjulet normalt, når jeg ikke den fremste tommelknappen. Kanskje jeg har for lange fingre...

 

Jeg bruker nå Copperhead og er fornøyd med den. Men sideknappene kunne vært bedre. De er små og må trykkes langt inn, noe vanskelig uten at musa flytter seg litt.

5687470[/snapback]

 

Spørs hvordan du holder musen og hvordan du styrer, jeg bruker rullehjulet og når fint begge knappene på siden. Jeg er nå nesten tilnærmet til å tro at du har for korte fingre, for Razer'n blir alt for liten for meg. Jeg må "fingerstyre" den. og da når jeg ivertfall ikke sideknappene (håndleddet i en tilnærmet 90graders vinkel). I tillegg til at jeg liker å styre med håndleddet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...