Gå til innhold

Overføre med usb 1.0?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en eldre maskin med første generasjons usb utgang.Jeg skal overføre 80 gig data til en esktern HD (usb 2). Hvor lang tid vil denne opperasjonen ta? Bør jeg sette overføringen på før jeg drar til syden i morgen ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det korte svaret? LANG tid. :)

om det er USB1.1 er vel overføringshastigheten 12(?) MBps eller deromkring. For enkelhetsskyld regn 1 MB/s. 80 gig er 80000 MB

80000/3600 = ca 22 timer.

Muligheten for regnefeil og faktafeil er stor :)

Skrevet (endret)

Det kommer nok til å ta litt tid. USB 1.0 (sikker på at det ikke er 1.1?) har en teoretisk overføringshastighet på 11mbit/s (hvis det ikke var 2 på 1.0?), det vil si at du maksimalt får over 1MB/s, ofte ganske langt under det.

80GB vil da ta ca 23 timer å overføre med optimal hastighet og hvis ingenting går galt underveis.

God ferie!

Edit: Blæh, M-kane var raskere :cry:

Endret av Wraith
Skrevet
USB 1.0 = 1.5 Mbps

USB 1.1 = 12 Mbps

USB 2.0 = 480 Mbps

5647241[/snapback]

Ganske stor forskjell der ja :hmm:

5647264[/snapback]

Jepp..

Hvis du da har USB 1.0 så tar det vel opp i 8-9 dager å overføre dataene.

Ville heller tatt ut disken fra den gamle maskina og kobla den til den nye for å overføre de filene :-)

Skrevet
Ingen som fikk med seg at han skulle voerføre til ekstern hdd?, og kanskej ta med til syden?

5647298[/snapback]

Nei, han skulle sette på overføring før han dro til syden...

Skrevet

Jeg har vært borti samma problemet selv, og jeg endte opp med å koble maskinen opp i nettverk, med en maskin som hadde usb 2, og koble disken til den maskina..

Det går jo fortere, men ikke så fort som å koble en disken direkte til en 2.0 disk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...