Gå til innhold

GeForce 7900 GT-detaljer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På papiret har de forskjeller:

 

7800GTX

Klokkefrekvens: 430MHz

Minnehastighet: 38,4GB/s

 

7900GT

Klokkefrekvens: 450MHz

Minnehastighet: 40GB/s

 

Det var bare de to jeg fant i farten, så litt øking blir det

 

EDIT: Jeg mener GTX 256 så ingen missforstår

Endret av Håkki
Lenke til kommentar

@Simen

 

Prøver meg på en liten oversettelse:

 

"Rykten si at 7900gtx blir med 24pipes og ikke 32 som alle tror for de for ikke til ,samt kunne 650 mhz på core og ikke 700+

Men så er kunne rykter"

 

=

 

Ryktene sier at 7900gtx bare vil få 24 pipes og ikke 32 slik alle tror, fordi Nvidia ikke får dette til. 7900gtx vil heller ikke klare klokkfrekvenser på 700+mhz, men bare 650 mhz. Men så er det kun rykter

Endret av Hardfredd
Lenke til kommentar
Vil 7900 Gt koste det samme som 7800 gt? (2500-3000)

5647591[/snapback]

Jeg vil anta det vil få lavere pris enn det 7800GT hadde når det ble introdusert, men ikke fullt så lavt som det 7800GT har nå. Med andre ord: Jeg tipper litt over 3000kr.

 

Hmm, og jeg som har to 7800 GT, men tror ikke jeg trenger nye kort an den grunnen, to 7800 GT i SLI blir holdt tilbake av en X2 4400+.

5647643[/snapback]

Vel, det er jo avhengig av om du kjører den oppløsningen en slik grafikkløsning er ment å kjøre på eller ikke (over 1600x1200). Hvis du kjører på noe lavere enn 1600x1200 så er det ikke annet å vente enn at kortene blir CPU-begrenset. (I så fall vil jeg kalle det et skjevt kjøp, altså at man hadde fått mer for pengene av å bruke mindre på skjermkort og mer på CPU)

Lenke til kommentar

Litt lenge siden kanskje, men det var ment ironisk. Angrer litt på oppgradering siden det ble så unødvendig. Kjøpte ny PC i september, og har ikke hatt tid til å spille noe særlig. Fikk Call of duty 2 i posten fra xfx, siden jeg hadde kjøpt 7800 gt fra dem, men har bare prøvd første brettet enda!

 

...ser ut til at jeg må revurdere min egen prioritering...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...