Gå til innhold

Bytte av skjermkort


migestian

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et skjermkort: GeForce 6800 256 mb ram versjonen.

jeg vurderer å kjøpe meg et nytt kort, og om det burde gjøres nå eller om jeg burde vente.

 

Er det et lurt eller dumt kjøp det å anskaffe seg GeForce 7800 GT? Jeg ser komplett har det billig nå (3000kr).

 

Kunne det være lurt å kjøpe det kortet nå som det er billig, eller burde jeg vente å se om det kommer noe bedre? Jeg synes i allefall performance i mange spill ikke er noe særlig bra, og lurer på om noen vet om dette kortet ville gjøre det betraktelig bedre.

Eventuelt om jeg burde vente med hensyn til Direct X 10?

 

mvh stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkort er ikke "alt" i en pc.

Hva annet har du?

Hvis du har 2 GB RAM og en ny prosessor burde det ikke være noe problem å kjøre de nyeste spill på 1024*768 med alle detaljer på maks.(som er akseptabelt for meg ihvertfall)

Uansett er RAM en god investering hvis du har lite av det.

 

Edit: Kan nevne at jeg har en XP3700+, 1GB Ram og Nvidia 5600 skjermkort, så hos meg er skjermkortet en STOR begrensning, i motsetning til hos deg.

Endret av 9hdoksaet4
Lenke til kommentar

du får 7800gt ned i ca 2600 om du leter andre plasser enn komplett

 

det kommer et 7900gt om ikke så lenge som ser ut til å være noe raskere, kanskje en ide å vente til den offisielle prisen er kommet i alle fall

 

7800gt og helt sikkert 7900gt er også kun pci-e, har du det eller kjører du agp enda? dette er viktig med tanke på kjøp.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hvordan prosessor jeg har, hva den heter liksom, men det er 3 Ghz også har jeg 2 Gb med ram. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor spill går så elendig men, Battlefield 2 på 64 spillers map er i allefall ikke noe moro, WoW går helt fint da, men det krever jo ikke all verdens.

 

Edit: Kortet jeg har er PCI express

Endret av stiquan
Lenke til kommentar
Jeg aner ikke hvordan prosessor jeg har, hva den heter liksom, men det er 3 Ghz også har jeg 2 Gb med ram. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor spill går så elendig men, Battlefield 2 på 64 spillers map er i allefall ikke noe moro, WoW går helt fint da, men det krever jo ikke all verdens.

 

Edit: Kortet jeg har er PCI express

5644312[/snapback]

 

Jeg har P4 2,6ghz og 1gb minne med 6800GT 256mb grafikkort..

 

Bf2 fungerer utmerket, får mellom 50 og 100fps i 1280*1024 med det meste på high. Du bør ikke ha noe problem med å få kjørt det brukbart.

Lenke til kommentar

Ikke sant... men greie er at jeg får ikke kjørt det brukbart :D hehe

jeg har dell da, er det helt SPRENGT?

 

Edit: Eller er 6800 helt sprengt?

jeg vet ikke om sånne Mhz greier har noe å si, men kortet har i allefall 325 MHz kjernegreier og 500 Mhz .... hehe den andre, dere som har peiling skjønner sikkert

Endret av stiquan
Lenke til kommentar
Skjermkort er ikke "alt" i en pc.

Hva annet har du?

Hvis du har 2 GB RAM og en ny prosessor burde det ikke være noe problem å kjøre de nyeste spill på 1024*768 med alle detaljer på maks.(som er akseptabelt for meg ihvertfall)

Uansett er RAM en god investering hvis du har lite av det.

 

Edit: Kan nevne at jeg har en XP3700+, 1GB Ram og Nvidia 5600 skjermkort, så hos meg er skjermkortet en STOR begrensning, i motsetning til hos deg.

5642854[/snapback]

 

 

Jeg har en følelse av at du ikke har en XP3700+, men heller en Althon 64 3700+ da..

 

 

Til trådstarter: For meg høres det ut som CPU er en liten flaskehals da..

Lenke til kommentar

Jeg har ikke peiling rett og slett men som sagt og jeg presiserer:

kortet heter Nvidia GeForce 6800 (INGENTING) det har ingen bokstaver etter 6800, og det er på 256 MB... jeg vet ikke om typen prosessor har noe å si, er ikke expert, men det er i allefall P4 3Ghz. Og rammen er en Geil ram 4*512 MB nylig satt inn.

 

Jeg sitter sterkt å vurderer å kjøpe meg 7800 GT nå. Kompis av meg har nesten samme dell pc'en men han fikk levert med 6800 GT og det virker som de fleste spill fungerer fett hos han liksom. COD 2 of BF2.

Lenke til kommentar

Jeg fant en annen tråd her nå på forumet

 

Tipper det er dette kortet jeg har:

 

 

6800 Non-Ultra 128/256MB (NU) (325/700) Pris fra kr. 1500 (AGP) / 2000 (PCIe og 256MB)

Denne har 12 pixel pipelines og 6 vertex pipelines. Kortet kan ofte moddes til 16, men grunnet DDR1-minnet betydelig svakere enn 6800 GT. Den er ganske mye raskere enn 6800LE (rundt 40%), men er ganske langt ifra hastigheten til X800 Pro/XT eller 6800 GT/Ultra.

Lenke til kommentar
Da har du hvertfall mange alternativer å velge i :)

5648472[/snapback]

 

Men hva med GeForce 7800 GT? kunne jeg fått noen pekere på det?

Burde man heller kjøpe seg 7800 GTX eller er det lite økning i ytelse til 1000 kr extra?

Eller burde jeg rett og slett vente til det kommer heftigere skjermkort?

Lenke til kommentar

venting er til en hvis grad døfødt. det kommer alltid noy nytt å råere. eneste grunnen som gjør det verdt å vent er hvis det er snakk om noen få dager fra lansering eller det er et tilbud på kang over helga, om du forstår tankegangen.

 

men et 7800GT er et bra kort. men 7900GT kommer rett uti mars (noen få dager :p) så om ikke vente på å køpe det kortet, så i alle fall vente å se ytelsen og prisen på det. kan bli billig da det vistnok er billigere å produsere ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...