Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bytte håndbrekk-wire selv, vanskelig?


andjoha

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Har en 94mod. corolla.

 

Dro til håndbrekket godt inatt når jeg var ute på jobb, og plutselig smalt det som fy neddi der. Etter dette ble håndbrekket helt løst og har ingen effekt. Dro til toyota å forhørte meg litt med dem, de mente at det "bare" var håndbrekk-wire'en som var røket og at de derfor måtte bytte denne, prisen ville alt i alt komme på ca. 1400kr.

 

Nå har det seg sånn at jeg begynner å bli drittlei dyre verkstedsutgifter for diverse "småting" på denne bilen, særlig når jeg vet at det hadde kostet meg brøkdelen hvis jeg hadde klart å fikse disse tingene selv.

 

Så, nå lurer jeg litt på om jeg kanskje skal starte gjøre litt småting på bilen på egenhånd istedet for å levere den inn hver gang det er noe som skrangler.. Problemet er bare at jeg er helt grønn når det kommer til biler, men et sted må man jo starte :s

 

Er det vanskelig å bytte denne wire'en selv? Hva om jeg får litt hjelp av noen som har litt mer peiling på biler enn meg og har skrudd en del selv, uten å være noen mekaniker av den grunn, f.eks pappa?

 

Kort sagt, er dette noe jeg ville fått til selv med litt tålmodighet og kanskje litt tips om hvordan det gjøres herifra?

 

- Andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...