Gå til innhold

Noen som vet hva det koster å leie en hybel?


hunters

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg leide en hybel på Laksevåg (herman gransvei) for 3000kroner i mnd. Jeg delte internett med husvert, og betalte 150kr for min del av bredbåndslinjen. Delte også kabel med husvert.

 

Til mat regnet jeg et sted mellom 2000 og 3000kr, men jeg er veldig opptatt av å spise god mat jeg liker, og har ikke akkurat SPART for å si det sånn.

 

Ellers så betalte jeg ca 600kr i strøm i mnd. Jeg hadde Fjordkraft som leverandør.

 

Hybelen var helt ny med fliser på alle gulv. Det var en egen solvealkove, eget kjempefint bad med plass til vaskemaskin, nytt flott kjøkken med innebygde hvitevarer (stekeovn og kjøleskap/frys) som var i samme rom som stuen.

Lenke til kommentar

Å komme ut på under 10.000 i måneden hvis du skal ha bil i tillegg er vel gjerne vanskelig. Vet ikke hvor mye du spiser, men jeg regner i alle fall ca 1000 kr i uka på mat og husholdningsartikler.

 

Skjønner liksom ikke helt hvor mye utgifter det er før man flytter for seg selv...

Lenke til kommentar

1000kr uken er 140kr dagen for mat/zalo.. For det kan man jo spise ute hver dag OG ha rostbiff til frokost og kvelds, og fremdeles sitte igjen med penger :)

 

6000kr måneden for hybel og mat er overkommelig, da vil du også sitte igjen med litt ekstra som du feks kan bruke på bensin. Levde selv på det for en tid tilbake når jeg hadde en husleie på 2500+strøm, trengte aldri tenke på budsjett. Kjøpte det jeg ville ha til mat og satt igjen med en god slump penger til andre ting.

Lenke til kommentar
Å komme ut på under 10.000 i måneden hvis du skal ha bil i tillegg er vel gjerne vanskelig. Vet ikke hvor mye du spiser, men jeg regner i alle fall ca 1000 kr i uka på mat og husholdningsartikler.

 

Skjønner liksom ikke helt hvor mye utgifter det er før man flytter for seg selv...

5651305[/snapback]

 

1000kr i uken bare for deg? Det høres litt vel drøyt ut.

Lenke til kommentar

jeg bruker 3-4000kr i måneden på mat.. Da spiser eg det eg vil når eg vil.

Fantoft er vel ett av de billigste stedene i bergensområdet å leie. 2000kr per måned inkl strøm internett kabel tv.

parkeringsoblat for 1semester: 500kr.

MEN prisen reflekteres også på kvaliteten på hybelen.. er ikke akkurat noe luksus..

Lenke til kommentar
Ville bare gi han en tankevekker på at det går faktisk en del penger på sånne ting også.

 

Selvfølgelig kan man bruke MYE penger på sånne ting og.. sist måned så bare "måtte" jeg jo ha ny bil, og fordi jeg er for sløv til å ta opp lån bare "måtte" jeg jo ut med hele beløpet cash.. så der gikk det 30.000

 

Så etter et par dager ble jeg litt lei av dårlig lyd i bilen, da "måtte" jeg jo bare ha nytt anlegg til den.. 7.000

 

Senere den uka så tenkte jeg at det kunne jo ha vært kjekt å "måtte" ta en tur til alpene før påskerushet startet.. bestilte tur og betalte kontakt, 5000.

 

Januar endte opp med å koste meg ca 50.000,-.. selv om jeg faktisk bor på hybel som koster meg 3.500 i måneden inkludert strøm.

 

Hadde jeg kjøpt alt dette om jeg fikk 6.000 i måneden av lånekassen som jeg gjorde for et år tilbake? Nope, da hadde jeg betalt for hybel og kjøpt den maten jeg ville ha.. de pengene som var til overs ble brukt på feks polet. Forbruket må stå i stil med inntekt.. du _Trenger_ ikke den nyeste Diesel buksa til 1.200 når du er fattig student altså.

 

6.000 dekker fint dine behov, inkludert hybel til 2000-3000kr i måneden dersom du tenker litt over hva du kjøper.

Lenke til kommentar

darkness: poenget er jo ikke at det ikke er mat. Jeg vet godt at dassrull ikke er mat - men man må jo ha det likevel? Jo, man kan sikkert klare seg uten melk, hårprodukter, pondus og øl, men la oss være realistiske her: å bo alene / flytte hjemmefra medfører mange flere utgifter enn man tenker over. Å si 2000 kr i måneden i brød og havregryn, 3000 til hybel og 1000 til strøm/telefon/internett/whatever, er rett og slett bare naivt.

Lenke til kommentar
Mat og zalo er nå en ting, gutter og jenter. Men så skal man jo ha dassrull, juice, melk, øl, pizza, middagsbesøk, brennevin, oppvaskbørste, vaskepulver, mykemiddel, tannbørste, hårvåks, deodorant, snacks og det som er.

 

Så sånn er det...

5654220[/snapback]

 

Her kan jeg stryke:

- øl

- melk

- brennevin

- hårvoks (ahkke så mye hår at det er nødvendig

- snacks

 

For å fortsette på listen til bfisk, for di som ikke tenker på sånne ting; Pondus, rocky, tomme cder/dvd, ledninger, kjøpe-filmer, tape, brødposer, snus, gitarstrenger, blekkpatroner, batteri... Lista er lang

5654402[/snapback]

 

her kan jeg stryke:

- tomme medier

- pondus

- rocky

- ledninger

- filmer

- snus/røyk etc.

- gitarstrenger

- blekkpatroner

 

tror ikke jeg vil ha det så kjipt likevel jeg :p

Lenke til kommentar
darkness: poenget er jo ikke at det ikke er mat. Jeg vet godt at dassrull ikke er mat - men man må jo ha det likevel? Jo, man kan sikkert klare seg uten melk, hårprodukter, pondus og øl, men la oss være realistiske her: å bo alene / flytte hjemmefra medfører mange flere utgifter enn man tenker over. Å si 2000 kr i måneden i brød og havregryn, 3000 til hybel og 1000 til strøm/telefon/internett/whatever, er rett og slett bare naivt.

5659506[/snapback]

 

 

Jess, men se på Jalmar sitt innlegg. Noen ting kjøper man dersom man har penger til overs.

Lenke til kommentar

vel, jeg er borteboer og student, jeg får 3100,- av lånekassa og det lever jeg av.. jeg flytta nettopp fra en liten hybel jeg betalte 2100,- i mnd for, nå bor jeg i en som koster 2500,- i mnd.. dette er forsåvidt ikke akkurat en bebodd plass, så skal du midt i tr.heim sentrum regner jeg med at det blir litt mer enn det jeg betaler :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...