Gå til innhold

Program til å lage image-filer?


ahumoe

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tenkt å legge en del filer samlet inn på en image fil. Så jeg lurte på om det er noe prgram til det? Jeg mener altså ikke å lage image av en cd/dvd, men av filer fra data'en. :yes:

Jeg prøvde IsoBuster, men fant ingen funksjon for dette...

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En ting jeg lurer på, og håper noen kan svare meg. Hvis du har en dvd-plate på 7gb. La oss si en film da. Så har noen gjort filmen om fra 7gb til rundt 4gb da.

Altså fra DVD9 til DVD5?

Går det utover kvaliteten da eller?

5656898[/snapback]

 

Har brent en masse filmer og syntes ikke det er noe veldig merkbar forskjell på kvaliteten verken lyd eller bilde. Bruker 32 widescreen og surround anlegg.

Lenke til kommentar

Stort sett hvis man fjerner alt av ekstramateriale, meny og ekstra språk vil man komme ned på DVD5 format. Jeg har prøvd å komprimere DVD9 ned til DVD5 uten å fjerne alt av ekstramateriale, men synes det gikk hardt utover bildet.(briefe modus on) Kan være jeg er litt kresen når jeg ser det på 2m lerret (briefemodus off)

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på, og håper noen kan svare meg. Hvis du har en dvd-plate på 7gb. La oss si en film da. Så har noen gjort filmen om fra 7gb til rundt 4gb da.

Altså fra DVD9 til DVD5?

Går det utover kvaliteten da eller?

5656898[/snapback]

 

Hvis man bruker riktig verktøy (dvdrebuilder med CCE f.eks.)

så vil man ikke merke så stor forskjell .

 

Sitter selv med en 42" Plasma og på en film på litt over 7 GB ser jeg kvalitetsforskjell fra dvdshrink/coledvd til dvdrebuilder.

På en projektor vil forskjellen bli ennå mer synlig.

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på, og håper noen kan svare meg. Hvis du har en dvd-plate på 7gb. La oss si en film da. Så har noen gjort filmen om fra 7gb til rundt 4gb da.

Altså fra DVD9 til DVD5?

Går det utover kvaliteten da eller?

5656898[/snapback]

 

Har brent en masse filmer og syntes ikke det er noe veldig merkbar forskjell på kvaliteten verken lyd eller bilde. Bruker 32 widescreen og surround anlegg.

5656979[/snapback]

 

 

 

Sivudt jeg husker, så blir ikke lyden komprimert mer enn den allerede er, så lydmessig vil det bli det samme.

Lenke til kommentar
Er det da bedre å lage filen i ISO eller IMG?

Dere som er eksperte på dette feltet, burde kanskje lage en egen tråd der dere kommer med tips til hvodan man kan best ta backup av sine filer.

Det hadde vært til stor hjelp for sånne nybegynnere som meg.

5658483[/snapback]

 

Er vel ett fett om man lager .img eller .iso skulle jeg mene.

 

Jeg kan gjerne lage en guide over hvordan man lager backups av dvdfilmer, men vet ikke hvordan stemningen er for det. Og så vil jeg gjerne ha en godkjennelse av moderatorene i tilfelle det skulle støte med pkt.8 i retningslinjene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...