Gå til innhold

Hvordan headsett skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan hvertfall anbefale BeyerDynamic DT231. Lukkede med svært god lyd, men er kanskje ikke de beste hvis du vi ha mest mulig bass. De har fått svært gode karakterer i Lyd&Bilde.

Min iPod mini driver de fint, men bruker for det meste min NAD-reciever.

Endret av k-nut
Lenke til kommentar

Ikke hør på de som sier icemat er bra.. Det eneste positive med dem er at dem er ganske behagelig å ha på seg... Kvaliteten er elendig og lydbildet i visse spill/sitasjoner er forvrengt/feil...

Det er enorm forskjell i lyd fra koss sb45 til icemat, og kvaliteten kan ikke sammenlignes.

Icemat er i samme klasse som Trust om det sier deg noe..

 

Og så et lite tips, det skrives; "Hvilket headset skal jeg velge?"

Utrolig hvor mange som gjør denne feilen, tipper noen har sett for mye Jeopardy i oppveksten. Dem burde krevd at man stillte spørsmålet riktig. :cool:

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar

Zeph kommer med gode forslag, men ingen av dem demper noe som helst, så de kan være litt upraktiske til formålet.

 

Til den prisen ville jeg sett på Beyerdynamic DT231 eller Sennheiser HD205, HD215 og eH250. HD205 og HD215 er store fine klokker som er behagelige å ha på, og låter helt greit til prisen. Beyer DT231 gir mest for penga, rent lydmessig.

Lenke til kommentar

Er enig med zeph, særlig Sennheiser HD 515 og Sennheiser HD 555 er solid, men til 295,- hos psdata så er sb45 et meget godt kjøp. Men ikke med mic, så da er vel det utelukket..

 

Uansett, fordelen med åpne i forhold til lukkede er at du kan sitte en del timer lenger med dem på.. Og støy utenfra registrerer du kun minimalt, om du da ikke sitter inne i en Leopard eller annet militært kjøretøy, du hører f.eks ikke mor di som roper febrilsk etter deg... :ermm:

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar

Om du ikkje får alle svar her så er Google eit fint hjelpemiddel. For eksempel denne testen av headset av Arstechnica der du blandt anna har 515 og 555.

 

Om du leser eit par testar og erfaringar av eit aktuelt headset får du fort ein viss forståelse for kva det er godt for.

 

Lykke til med kjøpet og husk at lyden er halve opplevelsen :thumbup:

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Hvordan er lyden i 515 sånn detaljert InFlamez?

Ser litt på det selv, så hvis du kommer med en godt forklart beskrivelse av lydbildet er jeg evig taknemmelig! ;)

5637473[/snapback]

 

Jeg er jo ikke akkurat en proff på det pungtet, men slev syns jeg lydbildet er ganske bredt. Får med mye detaljer, og derfor hører man stor forskjell på mp3 og CD kvalitet.

Kobler man dette til en god forsterker og cd spiller, blir lyden genial.

I denne prisklassen tror jeg headsettet er utav de beste. Anbefaler det;D

Lenke til kommentar
Ikke hør på de som sier icemat er bra..  Det eneste positive med dem er at dem er ganske behagelig å ha på seg... Kvaliteten er elendig og lydbildet i visse spill/sitasjoner er forvrengt/feil...

Det er enorm forskjell i lyd fra koss sb45 til icemat, og kvaliteten kan ikke sammenlignes.

Icemat er i samme klasse som Trust om det sier deg noe..

 

Og så et lite tips, det skrives; "Hvilket headset skal jeg velge?"

Utrolig hvor mange som gjør denne feilen, tipper noen har sett for mye Jeopardy i oppveksten. Dem burde krevd at man stillte spørsmålet riktig.  :cool:

5634172[/snapback]

 

Jeg kommer fra langt oppi nord, så faller meg naturlig å si Hvordan!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...