Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

worklog: nytt Audi 80 prosjekt


Domi9q

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som du kanskje så i tråden min så skrudde jeg forsterkeren i en fiberplate (trekt i kunstskinn) og skrudde denne i bakseteryggen i stedet for å sette forsterkeren rett i seteryggen. Vil anbefale dette da man i tillegg til å få en mer solid innfesting og muligheten til å feste kablene litt mer elegant, er garantert å ikke få en jordsløyfe som følge av at skruene som fester forsterkeren kommer borti metall inne i seteryggen...

 

ellers ser det lovende ut, hvordan skal de hatthylle-rammene behandles, skal de males, eller trekkes i noe? og klarer du å unngå å lage hull i blikket i hatthylla når du gjør det slik?

 

dessuten vekker kabelrotet under baksetet gode minner ;) pass bare på at signalkablene ikke blir liggende inntil strømførende kabler med dynamostøy - det ble det nemlig hos meg, slik at det blir en herlig irriterende knitrelyd som følger turtallet i høyttalerne (denne er ikke hørbar så lenge det spilles musikk). Skal gjøre det om til sommeren, tenker å legge signalkablene i midtkonsollen, såvidt jeg vet ligger det ikke andre kabler der.

Lenke til kommentar
Mye bra er gjort her, men etter min mening kommer også mye under kategorien harry.... Prøv å holde en clean stil, blir så veldig mye bedre, uten altfor mye dill...Tenker da både innvendig og utvendig. Stå på!

8299662[/snapback]

 

 

På innredningen har jeg nokk tatt noen lettvinte løsninger som kan kalles harry, men hva mener du er harry på eksteriøret? det eneste som er uoriginalt er spoileren, et par logoer på dørene, fjerna emblemene bak, lakkert all plastikk og sota ruter. Solfilmen blir jeg å rive bort etterhvert, og ekstralysene er der kun for praktiske årsaker.

 

Ventle:

Har brukt stikksaga flittig på hattehylla. Kassene på hattehylla skal trekkes i filt, det skal jeg gjøre med den lille kassa som blir stående under hattehylla også.

 

På baksetene gjorde jeg det raskeste og enkleste. Hade jeg hatt tid og giddet gjøre det, skulle jeg bygget noen plater i sidene i bagasjerommet for å feste de i, har en større forsterker til som jeg ikke har noen plass å feste nå.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Denne?

 

DSC01081.jpg

 

kunne du sleng ut noen bilder som viser hvordan den er festet og hvordan den tar seg ut inne i trunk'en? har lyst til å gjøre dette selv, men hatthylla i Audi 80 er som tidligere nevnt ikke den mest samarbeidsvillige på flere måter...

8446244[/snapback]

 

Ja den hattehylla er ikke helt grei å ha med å gjøre. Men de kassene som står på hatte hylla er skrudd fra undersia med lange tre skruer, så er kassa under skrudd med flere karosseri skruer rundt om. Skal lime skumplast rundt hele kanten, slik at den blir tett.... håper jeg..

Har nå trekt den i samme filt som kassene oppå hattehylla, så den passer helt perfekt med resten av bagasjerommet. Har enda ikke kobla til noe eller satt noe ordentlig fast, fordi høytalerne skal byttes uansett.

Håper lyden blir grei med det lille volumet da, blei så liten fordi hoved sub kassa nesten går helt oppi hattehylla.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Pen bil :) Holder selv på med en 92' 80 2.0e..

Vet du hvor man får kjøpt tåkelys/blinklys til fremfangere?

Driver å lurer på en av disse fangerne her:

 

http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.as...99/955/9119/553

 

eller

 

http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=7234

 

Står "komplett fanger" men lysene inngår vel ikke i det eller? :)

Ser de har til den rieger fangern men 3000 for tåke/blinklys var litt dyrt, men det koster vel såppas..

Lenke til kommentar

DSCN1744.jpg

ser ut til at din B4 også er mildt påvirket av syndromet 'lavere bak en foran', noe som hverken ser spesielt kult ut, eller er særlig behagelig å kjøre med (hos meg smeller det godt i bakvogna hver gang jeg kjører over en hump eller lignende). Dessuten får bakhjulene negativ camber, noe som tilsier større (og skjev) dekkslitasje. Har du sett nærmere på dette, og funnet ut hva som er feil? jeg prøvde å bytte både dempere og fjærer, uten særlig suksess...

Endret av ventle
Lenke til kommentar
Pen bil :) Holder selv på med en 92' 80 2.0e..

Vet du hvor man får kjøpt tåkelys/blinklys til fremfangere?

Driver å lurer på en av disse fangerne her:

 

http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.as...99/955/9119/553

 

eller

 

http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=7234

 

Står "komplett fanger" men lysene inngår vel ikke i det  eller? :)

Ser de har til den rieger fangern men 3000 for tåke/blinklys var litt dyrt, men det koster vel såppas..

8664386[/snapback]

 

Takk :) jeg er ikke fan av noen av de 2 fangerne, spesielt fanger 2 er ille til den prisen.

 

disse ville jeg ha foretrukket: http://www.bsbildeler.no/butikk/vareliste....55%2f9119%2f553

http://www.bsbildeler.no/butikk/vareliste....99/955/9119/553

 

Har ikke sett noen av de fangerne på en audi 80, så da har du ihvertfall noe som ikke alle andre har.

Om tåkelys så får du høre med forhandlerne hva de har

Lenke til kommentar

ser ut til at din B4 også er mildt påvirket av syndromet 'lavere bak en foran', noe som hverken ser spesielt kult ut, eller er særlig behagelig å kjøre med (hos meg smeller det godt i bakvogna hver gang jeg kjører over en hump eller lignende). Dessuten får bakhjulene negativ camber, noe som tilsier større (og skjev) dekkslitasje. Har du sett nærmere på dette, og funnet ut hva som er feil? jeg prøvde å bytte både dempere og fjærer, uten særlig suksess...

8664972[/snapback]

 

Mildt er bare mildt sagt :) Er dessverre slik med mange audier, så et f.eks 60/40 senkesett hjelper jo på det.

For min del er bilen lav nokk bak, er bare den fronten som steiler så j....

Så kunne egentlig bare tenkt meg å senke fronten en del. Avstanden mellom fangeren og bakken er bare fæl.

 

Bilen min har også ganske feil camber, men pga av den stive bakakslingen kan man ikke justere camberen. Man må enten bytte til ny bakaksling eller leve med at bilen spiser dekk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...