Gå til innhold

hvordan er QTEC kabinetter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel bare ett svar : NEI!

Q-tec er verste kvaliteten jeg har vært borti noensinne..

 

For å utdype, PSU fra q-tec er bråkete bokser som er lagd av blikk og gir mye mindre kraft enn de reklamerer for, tror også dette er eneste merket PSU de har klart å få til å eksplodere i review..

Jeg var så dum å stramme skruene som holdt PSUen fast på et kabinett pga den var løs, dette ødelagte viften..

 

Kabinett kan være litt ymse, noen få av de er ok, ikke mer, er ganske sikker på at det siste jeg var borti hos en kamerat kunne jeg ha brettet i to uten problemer (les: blikk)..

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar

Qtec oppgir effekten på PSU-ene i 'peak' watt. Altså den effekten de kan gi i kortere perioder. Så en Qtec 350W PSU kan fort være svakere enn en 160W PSU av et godt merke.

 

Kabinettene er greie nok. Tynne, skrale og muligens skranglete om du har noe som vibrerer i de. Skal du ha lettere og tynnere kabinett så må man lage de av aluminiumsfolie eller lignende. :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

jeg har ett q-tec kabinett, det var det billigste jeg fant når jeg kjøpte. har brukt strømforsyningen lenge, men nylig byttet til en fotron source med 120mm vifte. ville ha noe tryggere\stillere.

 

skjønner ikke de som klager så fælt på q-tec kabinetter. når man betaler 350kr inkludert strømforsyning kan man ikke vente seg lian-li kvalitet. jeg er fornøyd med kabinettet til den prisen jeg. ser ikke for jævli ut som en god del andre(og dyrere) kabinetter.

så klart, dunker jeg på det så kommer det noen ulyder fra sidepanelet, men jeg har ikke skrudd det fast heller. og jeg sitter ikke å tapper på kabinettet heller!

 

men når alt det er sagt, skulle gjerne hatt ett lian-li kabbis altså!(men ser ut til at jeg bygger selv pga økonomi...)

 

btw. tror de fleste som hakker som gal på q-tec kabinetter aldri har hatt ett selv...

 

edit: jeg har forøvrig ikke hatt noen problemer med strømforsyningen eller fått noen mere stabile spenninger etter jeg byttet...

Endret av eXa
Lenke til kommentar
btw. tror de fleste som hakker som gal på q-tec kabinetter aldri har hatt ett selv...

Jeg har sett 3 Q-tec kabinetter, jeg har til og med moddet et *huff* (og han jeg moddet det til hadde ikke smak så det ble stygt!)

 

Og det er ei skranglekasse, du får jo chieftec kabinetter til 600 kr inkl. PSU, høres ut som et mye bedre alternativ! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...