Rewws Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Hei kult og se at det er flere som fortsatt spiller morrowind.. Jeg har spillt morrowind en stund nå og er helt gira! Har nå blitt Arch Mage i mages guild, Primate i Imperial Cult, Patriarch i Temple, Imperial Knight of the Dragon i Imperial Legion, Archmagister i house telvanni og skal snart bli guildmaster i fighters guild og master thief i thieves guild... Skal gjøre main quest etter at jeg er guildmaster i så mange guild jeg kan. vampire blir vel det siste... Jeg har finkjemmet og gjort nesten alt jeg har kommet over i hele morrowind så hvis det er noen som lurer på noe så er det bare og spørre.... Jeg har gjort allt helt uten cheats og hints... er sta, pådrivende og har en anticheat attitude det er den beste måten og lære seg et spill på.... Men jeg husker da jeg starta var jeg helt håpløs...nesten latterlig og tenke på hva jeg gjorde med den første charen min... Men massiv erfaring fra andre RPG spill gjorde at jeg fikk dreisn på det ganske raskt....! Synd at ikke dama synes morrowind er noe tess.... (hun hater data) skulle likt og dele erfaringer og "game knowledge" med noen...heldigvis så jeg dette forumet på internett da jeg satt på jobb Hvis noen har noen spørsmål angående noe i spillet er det bare og spørre jeg skulle kunne besvare det meste... tror jeg strategy og teknikk metoder... hint.. hjelp....hva som helst
maanemann Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Jeg har spillt Morrowind en stund nå og er helt gira!Har nå blitt Arch Mage i mages guild, Primate i Imperial Cult, Patriarch i Temple, Imperial Knight of the Dragon i Imperial Legion, Archmagister i house telvanni og skal snart bli guildmaster i fighters guild og master thief i thieves guild... Aye, your da man! Tydeligvis en hardcore Morrowind'er. Selv har jeg bare toppet Fighters guild, Blades, House Redoran (prøver å være goodguy da vettu' ;-), og i Urshilaku. Jeg regner med at jeg prøver 3 typer karakterer i Oblivion, slik at jeg får prøvd ut mine mørkere sider + stealth. Kult at det går an å utnytte potensialet i spillet på den måten du har gjort. Møtte du noen gnisninger imellom faksjonene på veien til topps i de ulike "guildene"? Var vel noe såvidt jeg husker mellom fighters og thieves guild... [klipp] skulle likt og dele erfaringer og "game knowledge" med noen...heldigvis så jeg dette forumet på internett da jeg satt på jobb 5628906[/snapback] Velkommen på forumet mate! Alltid godt å se nye Morrowind/TES fans. Her er det mer enn nok å ta tak i
Akira Kurosawa Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 (endret) Toppet Morag Tong og Thiefs Guild... mmmm Digger stealth selv om det sutter i Morrowind. Alltid koselig med nye spillere, selv om du kanskje ikke er så ny siden du har blitt så mektig i guildene. Endret 19. februar 2006 av Akiro Curosawa
Rewws Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Skrevet 19. februar 2006 Toppet Morag Tong og Thiefs Guild... mmmm Digger stealth selv om det sutter i Morrowind. Alltid koselig med nye spillere, selv om du kanskje ikke er så ny siden du har blitt så mektig i guildene. 5629241[/snapback] Nå er jeg faktisk level 74 og har funnet ut et potensial i spillet som jeg ikke har regnet på men jeg ser hvordan man kan "legalt" (lovlig) skaffe seg opptil kanskje level 200 ca... gidder ikke forklare det nå men hvis noen vil vite hvordan man kan gjøre det...og få fatigue og health points så bare si i fra...jeg har også en måte og skaffe tja man kan si 200k gold på ca 5 min.... "relativt enkelt" og masse masse ideer...hvis dere....du....lurer på noe som kanskje har plaget deg eller ikke har fått til i spillet kan jeg kanskje hjelpe deg uansett hva
MiSP Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 (endret) Problemet med de kjekke tipsene er jo det at det er på en måte cheats. Nei, du skriver ikke inn koder i konsollen, men hvis du kan få 200.000 på 5 minutter, så regner i hvert fall jeg det som cheating, ettersom du like gjerne kan gjøre slikt via konsollen (det tar jo nesten like lang tid)... Det er i hvert fall mitt synspunkt. Noen andre? Edit: Sorry rotete formulering, dere klarer nok å tolke det. Endret 19. februar 2006 av MiSP
Rewws Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Skrevet 19. februar 2006 allt jeg snakker om er lovlig altså uten cheats...
Frijazz Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Å utnytte svakheter og hull i spillet, er også i mine øyne det samme som å bruke konsollen. Og jeg ser ikke helt poenget med å gjøre det. Spillet får en helt unaturlig progresjon, men noen liker det slik.
Rewws Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Skrevet 20. februar 2006 Problemet med de kjekke tipsene er jo det at det er på en måte cheats. Nei, du skriver ikke inn koder i konsollen, men hvis du kan få 200.000 på 5 minutter, så regner i hvert fall jeg det som cheating, ettersom du like gjerne kan gjøre slikt via konsollen (det tar jo nesten like lang tid)... Det er i hvert fall mitt synspunkt. Noen andre? Edit: Sorry rotete formulering, dere klarer nok å tolke det. 5632956[/snapback] altså når jeg snakker om og skaffe 200000 på 5min så gjelder det og finne items på NPC for så og selge det.... sånn er spillet da...er ikke noe smutthull det...
MiSP Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 (endret) altså når jeg snakker om og skaffe 200000 på 5min så gjelder det og finne items på NPC for så og selge det.... sånn er spillet da...er ikke noe smutthull det... 5634116[/snapback] Følgende er en meningsytring, og ikke ment negativt. Ta denne banale påstanden, som de aller fleste er enige om: Å bruke cheats er negativt. Hvorfor det? Fordi det gjør spillet kjedelig. Ofte, that is. Vi utvikler dette videre: Å bruke cheats er negativt fordi det ødelegger spillopplevelsen ved å gjøre spillet alt for lett. Så prøver vi da å se på din fremgangsmåte. Du får 200 000 gullpenger på fem minutter. Gjør denne handlingen spillet uutfordrende og alt for lett? Jepp. Du kan bare gå til masse trainers og komme deg opp i level 100 med en gang, du har til og med ikke noe problem med å powerlevle (levle slik at du får x5 på tre attributes hele tiden). Hva er meningen med spill som dette? At du skal komme deg til level 200 den første spilletimen? Tror neppe det. Derfor holder jeg meg unna å bruke slike smutthull, bugs, ubalanserte momenter, cheats etc. Hadde spillutviklerne visst om det, eller gitt det litt mer oppmerksomhet, hadde de nok fikset det. Hvis meningen med spillet var å nå level 200 med én gang, hadde nok manualen gitt deg en innføring i hvordan man skal bruke konsollen. Jeg mener at å utnytte slike feil og mangler er fjusking det også. Det er åpenlyst at man skal bli bedre og levle ved å bruke ferdighetene sine. Man har muligheten til å gå til trainers og få litt hjelp, men hvis man alt for lett kan misbruke det, mener jeg at det er å fjuske. Endelig påstand (sett ut ifra mine synspunkter): Å fjuske er definert som 1. å direkte bruke innebygde koder i spillet/bruke konsollkommandoer for å tilegne seg ting, ferdigheter, muligheter etc som åpenbart var ment å skulle anskaffes på en annen måte 2. å utnytte smutthull, feil (bugs), mangler, ubalanserte momenter etc for å oppnå det ovennevnte Hvis et spill er så ubalansert at det nesten er umulig å skille mellom rett og galt angående dette (f. eks. hvis man hadde fått 50 000 for hvert fullført oppdrag), så er det jo en opplagt feil som betydelig senker spillopplevelsen. Men Morrowind har ikke slike helt opplagte feil, i hvert fall ikke med den siste patchen. Derfor mener jeg (håper alle har skjønt dette nå ) at å lete etter noe som kan brukes på lik linje med fjusking, er fjusking. Ett stykk meningsytring levert. Ha en fin dag. Endret 20. februar 2006 av MiSP
MindTooth Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Bestilte meg TES: Morrowind GOTY igår, og det ble sendt idag. Gleder meg til å prøve det
Straffa Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 hvorfor diskutere cheat eller smutthull i denne tråden? trådstarter vil bare ha en god samtale om spillet
MiSP Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 hvorfor diskutere cheat eller smutthull i denne tråden? trådstarter vil bare ha en god samtale om spillet 5635873[/snapback] Er det ikke det vi har da?
Yetipants Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 (endret) Noen som har noen gode begynner-guides til Morrowind? Altså, hvilken klasse man bør starte med for å lære seg spillet, hva man bør fokusere på, osv. Har spilt en del, men føler ikke at jeg kommer noen vei. F.eks. ble min lv3 Crusader most av han gjøken utenfor Caldera som har blitt plyndret for klær, utstyr og våpen. PS: Jeg spiller uten juks, sånn til info. Endret 20. februar 2006 av Yetipants
MiSP Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 (endret) Noen som har noen gode begynner-guides til Morrowind? Altså, hvilken klasse man bør starte med for å lære seg spillet, hva man bør fokusere på, osv.Har spilt en del, men føler ikke at jeg kommer noen vei. F.eks. ble min lv3 Crusader most av han gjøken utenfor Caldera som har blitt plyndret for klær, utstyr og våpen. PS: Jeg spiller uten juks, sånn til info. 5636223[/snapback] Les nybegynnerguiden min, du. Endret 20. februar 2006 av MiSP
McMental Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Heh husker at jeg ødela litt av spillet for meg selv, fant en fyr som ville jeg skulle drepe ham i ærlig kampså han kunne få en verdig avslutning elns. prøvde sikkert 20 ganger med forskjellige kombinasjoner av potions, scrolls, bannskap, magi, tricks etc.. da jeg endelig fikk han ned var belønninga sverdet hans. 2hands sverd of ultimate pwnage.. hehe det meste ble plutselig dritt lett å drepe
maanemann Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 hvorfor diskutere cheat eller smutthull i denne tråden? trådstarter vil bare ha en god samtale om spillet 5635873[/snapback] Enig. All denne praten om dette skapte litt negative vibber. Til folk som setter seg opp på sin høye hest pga denne "200000 gullpenger tingen": So what om han har gjort det? Er jo veldig lite å bruke pengene på alikevel. Synes ikke det er så farlig med dette sverdet heller (2 hånds daedra er det vel). Som McMental er inne på var det en tough fight (husker den selv). At belønningen er skikkelig synes jeg derfor bare er passende. Får jo senere bedre en hånds sverd i Tribunal også så...
McMental Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 mitt poeng med sverd storyen var mest en kuriosa anyway. Men ja, det er lett å tjene masse spenn i spillet. syns faktisk ikke det gjør særlig mye i akkurat morrowind, fordi spillet er mest gøy når du raser rundt å utforsker ting Å lage noen stor sak av juks eller ikke juks er noe annet, selv er jeg av den faste oppfatning at et spill taper seg ganske mye vis du tar "snarveier" men dette er ganske individuelt antar jeg, vi har alle forskjellig måter å få mest ut av spillene vi selv liker.. det får være opp til hver enkelt vilke metoder man bruker.
MiSP Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 (endret) Bare for å klare opp i et par ting: Det lange innlegget mitt var først og fremst en meningsytring, og ikke ment for å påtvinge andre min mening. Alle har sine oppfatninger av cheating, og det respekterer jeg. Grunnen til at det ble litt langt var at noen misforstod meg, og jeg ville fjerne all tvil om hva jeg egentlig mente. Nå har jeg intet mer å komme med i denne saken. Hater å bli misforstått, det er bare det. Endret 20. februar 2006 av MiSP
Rewws Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Skrevet 23. februar 2006 hvorfor diskutere cheat eller smutthull i denne tråden? trådstarter vil bare ha en god samtale om spillet 5635873[/snapback] Takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå