Gå til innhold

Flimmer på skjerm


mariusN

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Trenger litt hjelp av noen med litt peiling nå ;)

Er nå med pcen hos en kamerat, å har hvert det siden i går.. Og siden jeg installerte nye skjermkort drivere i går, har skjermen begynt å flimre etter 5sek i windows.

Grunnen til at jeg nevner at jeg er hos en annen, er at jeg lurte på om det kan han noe med frakten å gjøre?

Jeg installerte som sagt nye skjermkort drivere for Media Center ( Har jo det ;P ).

Så begynte det å flimre, så prøvde jeg de nyeste driverne for Win Xp, uten hell. Så gikk jeg på asus sine websider og installerte de nyeste driverne derifra uten hell. Og nå har jeg nettopp tatt system restore, selvfølgelig uten hell der også :(

 

Jeg har et Asus GeForce 6600GT PCIe SLI 128mb

og en REC Spectra 17" CRT som kjører på 70Hz.

 

Har _ALDRI_ opplevd flimmer på den før nå, og det er så ille at hele skjembildet rister..

Hva kan være feil?

 

Kan også legges til at jeg installerte driverne til Razer Copperhead i går.. Men det kan da ikke ha noe med det å gjøre ? :S

 

Mvh. Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Når man innstallerer nye skjermkort drivere - da setter driverne oppdateringsfrekvensen til 'default' 60Hz, og dette vil for de fleste oppleves som svert irreterendes flimren.

 

Sett oppdateringsfrekvensen til det din skjerm kan håndtere i den oppløsning du pleier å kjøre med.

De fleste 17" Crt klarer 1024x768 i 75Hz (flimmerfri)

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...