Gå til innhold

Logitech Z-5500, oppskryt eller sant?


Anbefalte innlegg

I274267.jpg

 

Er dem så bra som alle sier dem er?

 

Lønningen kommer snart inn og tanken om å kjøpe PC høytalere har vært innom hue mitt. Har jo koblet datan på et micro anlegg nå, ligger 2x 240W (80W RMS) sub høytalere + en 300W basshøytaler under senga nå, og surround i taket. Det låter jo bra nok.

 

Men de Logitech høytalerne, er dem bedre? vil jeg få bedre effekt med dem og er de verdt de 3tusen kr? Har jo lyst på mer musikk effekt på rommet, men vet ikke om de logitech høytalerne klarer det. Eller er det andre som har noe å si?

 

Har jo da planer om å bytte ut det micro anlegget, det er for stort og små defekt

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte dett til 2400kr på shg.. og det er garantert vært pengene.

Som joa1234 sier er det DTS og Dolby Digital decoder på det også.

Jeg kjører optisk fra dvd-spilleren, coax fra pc'n og vanlig stereo med phono cabler fra tv'n. God kontroll er det og. Veldig bra Bang\Buck ratio!

Jeg kan jo ikke si noe om det anlegget du har nå, men det her er virkelig vært pengene.

Løp og kjøp!!

¨

EDIT: Jeg byttet ut høyttaler kablene som fulgte med til et litt høyerre tverrsnitt og lyden ble litt bedre. så det anbefalles og bytte disse da de er litt "skinny"

Endret av shrek_2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Drit i å kjøpe optiske eller coaxiale digital kabler.

 

Ingen vits, er ikke no forskjell på lyden nesten, koster mer enn det smaker.

 

Jeg har Creative Audigy2, og jeg hører ingen nevneverdig forskjell på analog og digital lyd.

5696357[/snapback]

 

Nå gjør vel digital lyd seg absolutt best med digitaloverføring..

 

edit: og det koster ikke mange kronene for en dugende optisk/coax kabel av god kvalitet...

Endret av phax
Lenke til kommentar
Altså når man bruker optisk kabel(digital overføring) skal lyden " bli bedre"??  men det er så vidt hørbar forskjell :p ca hva er prisen på en slik opptisk kabel?

5696867[/snapback]

 

surround = digitalt. enkelt og greit. en optisk kabel får du fra en hundrings og oppover til mange tusen. for et par hundre kroner får du en kabel som er god nok i massevis.

Lenke til kommentar

Jeg har Z-5500 jeg kjører 3 phono plugger altså analogt.. låter like bra dette som med optisk kabel.. og 3 phonoplugger = 6channel altså 1 kanal til hver høtaler. blir like bra surround med detta som med optisk kabel.. grunnern til at jeg bruker analog i pcen er at da kan jeg ha den opptiske i Xbox'en så slipper jeg og skifte hele tia.. Er beste anleget jeg noen gang har prøvd til den priser abselutt hvert penga.. har ikke angra et sekund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...