Heineoen Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 (endret) Hei! Har fått låne en sub og forsterker til bilen min nå Men har et problem.. Med en gang de to 10" begynner med bass så klirrer det veldig i basgasjelokket.. Så leter altså etter måter for å dempe denne støyen? Noen forslag? takk! Endret 16. februar 2006 av Heineoen
Pluggen Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 Skru skiltet skikkelig fast i første omgang
sedsberg Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 Evt. legg gummimatte e.l. bak skiltet så det ikke ligger rett mot metall.
Heineoen Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Skrevet 16. februar 2006 klirrer det veldig i basgasjelokket..Så leter altså etter måter for å dempe denne støyen? 5616137[/snapback] Sklitet? Det er bagasjelokket som lager lyd.. Hvis jeg legger begge hender under det å prøver å dra det mot meg så forsvinner nesten all klirringen...
sedsberg Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 da må du jo se etter på alle steder hvor metall ligger inntil metall (henglser etc.) og lete etter løse deler. Bruk teip/gummi/papp/whatever og stapp det inn og rundt ting du tror vibrerer. Men skiltet er en veldig vanlig synder.
Pluggen Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 Prøv å press det mot bilen, og dra det mot deg etterpå.. Hører du noen forskjell så er det ingen dum ide å legge 5mm skumgummi i mellom skiltet og kofferten for så å skru det godt til, gjerne med litt Locktite
Mato Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 er ikke noe problem før du høre lyden av luft som går inn og ut av bilen
knut-eirik Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 Du kan starte med å strippe bilen sklikkelig bak, ta av alle deksleer, så vaske godt å grundig samt la tørke. Så kliner du på litt sånn i passe mange lag og setter sammen i gjen, du vil ikke tro det er samme bil og basser, brukte det samme i hele min celica da jeg hadde den og det funkte som bare det.
Morel Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 For å dempe vibrasjoner og resonanser i karosseriet så brukes det spesielle matter. Brown Bread, Dynamat etc. Jeg bruker Brown Bread, selv. Mvh Pål
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå