Gå til innhold

7800gt/gtx @ sli = Unødvendig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er sli med 7800gt/gtx oppskrytt for noen som har en skjerm som kjører med 1280x1024 max oppløsning?...

 

Kan ikke skjønne hva som er vitsen jeg?... men hvis dere har noen grunner til at man bør ha sli med 7800gt og oppover kom med det :)

5615298[/snapback]

 

 

Vel, bedre fps? Vel å merke så er det dyre ekstra fps man betaler for...

Hadde ytelsen vært over 50 prosent bedre så hadde jeg forstått det men

desverre så er det i praktis mye mindre :thumbdown: men dette har

kanskje skyld i at det er få(så å si ingen) spill som er godt optimalisert for SLI..

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar
skjønner at det blir høyere FPS... men blir det høyere enn det er brukt for?...

 

Trenger jo ikke høyere en 60fps egentlig

5615318[/snapback]

 

 

Vel, hvis du har over 60 fps gjennomsnittelig(med så å si maks innstillinger?) så er det bra men husk at det kommer nyere spill som krever mer. Pr dagens dato har man ikke brukt for 2 GTX kort i SLI, men 2 GF6800 er ikke dumt. Tror du at du klarer over 60 FPS i Oblivion (høy innstilling) med ditt hardware som du har nå?

 

EDIT: Du vil kanskje si at det er bare å stille litt ned, å det er jo sant men

det er flere som mener noe annet ;)

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

planen min er å ha 6800gt i sli til i høst, da skal jeg selge begge 6800gt korta og kjøpe meg ett av de nye g80 korta som kommer i sommer fra nvidia.

så skal jeg roe ned bruken av penger på pc (hvis jeg klarer).. budsjettet blir lite til skjokolade og snop..:p.. som er min prioritet nr.2

 

:D

 

noen her som har 7800gt/gtx i sli?

erfaringer?

resultater på benchmarks?

osv...

Lenke til kommentar
planen min er å ha 6800gt i sli til i høst, da skal jeg selge begge 6800gt korta og kjøpe meg ett av de nye g80 korta som kommer i sommer fra nvidia.

så skal jeg roe ned bruken av penger på pc (hvis jeg klarer).. budsjettet blir lite til skjokolade og snop..:p.. som er min prioritet nr.2

 

:D

 

noen her som har 7800gt/gtx i sli?

erfaringer?

resultater på benchmarks?

osv...

5615399[/snapback]

 

 

Gå inn på skjermkort å tvkort, så finner du en del der på "Post dine 3dmark score"

 

;)

Lenke til kommentar
planen min er å ha 6800gt i sli til i høst, da skal jeg selge begge 6800gt korta og kjøpe meg ett av de nye g80 korta som kommer i sommer fra nvidia.

så skal jeg roe ned bruken av penger på pc (hvis jeg klarer).. budsjettet blir lite til skjokolade og snop..:p.. som er min prioritet nr.2

 

5615399[/snapback]

Dropp sjokolade og snop, gå for grøt og to stykk G80 :D

Endret av kremt
Lenke til kommentar

Har 7800 GT i SLI, og økingen i FPS i CS:S var på ca 50 %. Det skal sies at CPU holder tilbake (X2 4400+), og i fear får jeg gjennomsnittelig 60 fps med SS på/AA x 6/AF x 16 i 1280 x 1024, men det synker ned til ca 40 i tunge sener (stres test).

 

Jeg vill påstå at det ikke er bortkastet med 7800 GT i SLI, men GTX blir litt i meste laget (du kan få to 7800 GT for under 5k, mens GTX komemr på over 6k).

Lenke til kommentar
Jeg vill påstå at det ikke er bortkastet med 7800 GT i SLI, men GTX blir litt i meste laget (du kan få to 7800 GT for under 5k, mens GTX komemr på over 6k).

5615812[/snapback]

 

Enig. Det er ikke akkurat feil å si at ytelsen på skjermkort står i stil med prisen til opp til 2500-3000 kr. Over det begynner det å bli veldig mange kr pr enhet ytelse.

Lenke til kommentar
skjønner at det blir høyere FPS... men blir det høyere enn det er brukt for?...

 

Trenger jo ikke høyere en 60fps egentlig

5615318[/snapback]

 

Du, du som er trådstarter, om DU ikke skjønner hva man skal med FPS over 60... SÅ kan du vel bare drite i temaet?

 

Om jeg skal spille FPS spill seriøst vil jeg gjerne ha en skjerm med minimum 100hz og minimum 100 bilder i sekundet. Man føler forskjellen, særlig på lang avstand og sniping er det viktig å ha sikkelig flyt i bildene.

 

Og ja, jeg er kansje litt usaklig, men det synes jeg du og er...

Lenke til kommentar
skjønner at det blir høyere FPS... men blir det høyere enn det er brukt for?...

 

Trenger jo ikke høyere en 60fps egentlig

5615318[/snapback]

 

Du, du som er trådstarter, om DU ikke skjønner hva man skal med FPS over 60... SÅ kan du vel bare drite i temaet?

 

Om jeg skal spille FPS spill seriøst vil jeg gjerne ha en skjerm med minimum 100hz og minimum 100 bilder i sekundet. Man føler forskjellen, særlig på lang avstand og sniping er det viktig å ha sikkelig flyt i bildene.

 

Og ja, jeg er kansje litt usaklig, men det synes jeg du og er...

5615883[/snapback]

Du er klar over att menneske øyet kun ser 60fps i lys og 30 fps i mørket? Over 60 fps i spill er egentlig ikke nødvendig..

Lenke til kommentar
skjønner at det blir høyere FPS... men blir det høyere enn det er brukt for?...

 

Trenger jo ikke høyere en 60fps egentlig

5615318[/snapback]

 

Du, du som er trådstarter, om DU ikke skjønner hva man skal med FPS over 60... SÅ kan du vel bare drite i temaet?

 

Om jeg skal spille FPS spill seriøst vil jeg gjerne ha en skjerm med minimum 100hz og minimum 100 bilder i sekundet. Man føler forskjellen, særlig på lang avstand og sniping er det viktig å ha sikkelig flyt i bildene.

 

Og ja, jeg er kansje litt usaklig, men det synes jeg du og er...

5615883[/snapback]

Du er klar over att menneske øyet kun ser 60fps i lys og 30 fps i mørket? Over 60 fps i spill er egentlig ikke nødvendig..

5616034[/snapback]

 

Jeg har iallefall fått bekrefta at jeg har dobbelt så bra syn som gjennomsnittet, og ca 50 prosent over "normalt syn"

 

Uansett om dette spiller inn eller ei, så er en skjerm med 60hz ubehagelig å se på(CRT) Det er forskjel på LCD og CRT thou.

 

Når man spiller så føler man forskjel på 30-60 og 100hz. Jeg gjør iallefall det. Om du ikke gjør det, så er du ikke alene om det, ei heller unik :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...