Gå til innhold

7800gt/gtx @ sli = Unødvendig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til Trådstarter!

 

Jeg vil si at svaret på ditt meget gode spørsmål er nei.

Anbefaler deg å studere denne atikkelen fra Toms Hardware:

http://www.tomshardware.com/2005/12/02/vga...iii/page20.html

 

Som du ser vil det faktisk i enkelte spill slå negativt ut å ha to kort i SLI, f.eks i Age of Empire 3 taper du hele 18% på å ha to 7800GTX i SLI.

Derimot i FEAR så øker du FPS med 40%. Men alt i alt, det er ikke verd det, ennå.

Kjører selv med to kort i SLI og det er ganske så bortkastet føler jeg.

 

Jeg anbefaler heller folk å gå for ett skikkelig grafikkort, enn 2 i SLI konfigurasjon.

 

Med Helsing :)

 

Joar Viking

Lenke til kommentar
Til Trådstarter!

 

Jeg vil si at svaret på ditt meget gode spørsmål er nei.

Anbefaler deg å studere denne atikkelen fra Toms Hardware:

http://www.tomshardware.com/2005/12/02/vga...iii/page20.html

 

Som du ser vil det faktisk i enkelte spill slå negativt ut å ha to kort i SLI, f.eks i Age of Empire 3 taper du hele 18% på å ha to 7800GTX i SLI.

Derimot i FEAR så øker du FPS med 40%. Men alt i alt, det er ikke verd det, ennå.

Kjører selv med to kort i SLI og det er ganske så bortkastet føler jeg.

 

Jeg anbefaler heller folk å gå for ett skikkelig grafikkort, enn 2 i SLI konfigurasjon.

 

Med Helsing  :)

 

Joar Viking

5618101[/snapback]

 

Helt enig :)

Lenke til kommentar

For folk som ikke har høyere enn 1280 oppløsning, så er SLI nesten helt bortkastet ja. Det er få tilfeller der du faktisk vil få noe bedre ytelse selv med alle grafikkinstillinger på fullt.

 

For 7800-serie kort så begynner du generellt sett først å merke noe stor forskjell ved 1600 eller 1920 og oppover, og da gjerne meg mye AA og AF instillinger.

 

Kort sagt, SLI (for denne grnerasjonen) er lite verdt for dem som ikke har skikkelig store widescreen skjermer. 21" og 24" og oppover.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
For folk som ikke har høyere enn 1280 oppløsning, så er SLI nesten helt bortkastet ja. Det er få tilfeller der du faktisk vil få noe bedre ytelse selv med alle grafikkinstillinger på fullt.

 

Bare tull. Kjører selv med 19" LCD (maks 12x10) og 7800GT SLI. Krevende spill som Quake 4, F.E.A.R., BF2 osv kjører mye, mye bedre med max detaljer 4xAA/16xAF på et 7800GT SLI oppsett enn med ett kort. Sjekk benchmarks...

 

Noen eksempler fra Anandtech (http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2679) Tatt med 2 7800GTX 512 i SLI, regner med at de samme forholdene gjelder for 7800GTX og 7800GT...

Fear - 1280x960 4xAA - fra 45 til 85 fps

Quake 4 - 1280x960 MaxQuality - fra 79 til 122.2 fps

SC Chaos Theory - 1280x960 MaxQuality - fra 59.3 til 107.9 fps

Black & White 2 - 1280x960 HighAA - fra 36.4 til 51 fps

The list goes on.....

Verdt å merke seg er at uten AA og mindre bruk av AF er ikke forskjellene like store, men de er store nok.

 

Forøvrig vil jeg likevel anbefale 1900XT framfor 2x7800GT, på grunn av nyere teknologi og oppgraderingsmuligheter.

Endret av zapper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...