Gå til innhold

Oppgradere pc eller spare til ny?


Anbefalte innlegg

Halloen.

Det er en god stund siden jeg kjøpte pcn min, så nå må jeg sette performance på low mens jeg enda opplever lagg og sånn. Dette er jo litt kjedelig. Og siden jeg ikke er helt opptatert på hw så trenger jeg litt hjelp :thumbup:

 

Pcn min består av:

 

AMD Athlon XP 2500+

Asus A7N8X Deluxe

Sapphire ATI RADEON 9600 Series AGP

2x 256DDR-SDRAM PC3200 (512ddr)

Maxtor S-ATA 300gb

Western Digital IDE 120gb

 

Dette er plassert inne i et sånn standard Chieftec kabinett..

 

Jeg spiller endel bf2 og har funnet ut at jeg vil skaffe meg bfme2 og. I bf2 og bfme2 demoen må jeg kjøre alt på det laveste for å kunne spille akseptabelt. Grafikken er shitten og opplever perioder med lagg. Dette gjelder jo også andre spill.

Jeg tenkte litt på å skaffe mer ram og kanskje et nytt skjermkort? Viss stashet mitt er så dårlig ellers bør jeg vel heller tenke på å spare til ny pc?

Hvor mye jeg har tenkt og bruke vet jeg ikke helt.. Ikke altfor lite men heller ikke for mye hehe, spørs jo hva som skal byttes osv :) Et par tusen eller no?

 

Satser på god hjelp og tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vent og kjøp en ny en :) kor gammal er den der? er vertfall ikkje masse å oppgradere på! spela du BF2 som er veldig krevande kan du berre glømme å oppgradere å tru at alt vil bli MASSE bedre.. det vil bli dyrare for mindre kraft.. spar til en ny en du ;) (men så klart det er jo opp til deg sjøl)

Lenke til kommentar

Jeg har vel hatt den i litt over 2år eller rundt der tror jeg :hmm:

Som sagt vet jeg ikke helt hvor mye penger jeg vil spytte i oppgraderinger. Viss det ender opp med at det blir mye og bytte ut for å få bedre ytelse kjøper jeg heller en ny pc.... Et par tusen i oppgraderinger. Så viss det viser seg og heller satse på ny så ville jeg ikke brukt evig mye cash der heller.. Kanskje rundt 8000,-? Vet ikke helt.. :p

Lenke til kommentar

Sikkert greiest å oppgradere litt nå. Kjøp f. eks en Oppgraderingspakke fra komplett. f. eks denne:

 

Oppgraderingspakke AMD S939 Athlon 64 3200+, nForce4, PCIe, 512MB

Link:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308335

 

Da har du iallefall kommet litt på vei.

Den koster rundt 2600 kr på komplett den. Det er ikke så dryt.

 

Hvis du vil bruke 8000 på en helt ny pc, kunne jeg alltids satt opp et pc oppsett til deg, men har ikke tid nå for øyeblikket. Æ`kke noe vits å sette opp pc oppsett nå, også skal du ikke kjøpe den enda.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Hmm føler at en slik oppgraderingspakke ikke vil holde så lenge.. Tenker litt på at nå kommer det jo endel fete spill som har en sinnsyk grafikk og da er det jo litt kjipt og nettopp ha invistert i en oppgraderingspakke for noen tusen som ikke holder helt til det spillet.. Å bare legge i litt ekstra cash så får man mye mer for ikke så veldig mye cash.

 

Asus A8N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16, Socket-939, Dual-GbLAN, Firew, PCI-Ex16

1849

AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte

3350

Crucial PC3200 DDR-DIMM 2048MB CL3 KIT Kit w/two matched PC3200 CL3 DDRs

1649

XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz

2795

 

Totalt: 9643

 

uten ekstra strøm da. Det jeg har nå tviler jeg er så enormt bra. står max 350v eller no :p

 

Men som sagt så er jo også dette en pris som egentlig skrider over det jeg kunne tenkt og bruke. Jeg SKAL ha Playstation 3 når den kommer også og da bør jeg jo ha litt cash til den og... Vet ikke prisen på den når den kommer, og ikke minst når :p

 

Virker som at en oppgradering ikke vil holde så lenge uansett? Bør heller bare legge litt ekstra cash i? Kommer jo endel fete spill med syk grafikk etterhvert i disse tider så da er det jo litt kjipt og ikke kunne ha fått utnyttet oppgraderingskjøpet skikkelig... U know?

Forresten sånn ekstra cash, det irriterer meg. Ser på en komponent så tenker jeg hmm den så jo bra ut, så ser man på den nedenfor som er endel bedre men bare koster litt mer... fælt når man tenker slik med alt man ser på :(:p

Lenke til kommentar
Hmm føler at en slik oppgraderingspakke ikke vil holde så lenge.. Tenker litt på at nå kommer det jo endel fete spill som har en sinnsyk grafikk og da er det jo litt kjipt og nettopp ha invistert i en oppgraderingspakke for noen tusen som ikke holder helt til det spillet.. Å bare legge i litt ekstra cash så får man mye mer for ikke så veldig mye cash.

 

Asus A8N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16, Socket-939, Dual-GbLAN, Firew, PCI-Ex16

1849

AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte

3350

Crucial PC3200 DDR-DIMM 2048MB CL3 KIT Kit w/two matched PC3200 CL3 DDRs

1649

XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz

2795

 

Totalt: 9643

 

uten ekstra strøm da. Det jeg har nå tviler jeg er så enormt bra. står max 350v eller no :p

 

Men som sagt så er jo også dette en pris som egentlig skrider over det jeg kunne tenkt og bruke. Jeg SKAL ha Playstation 3 når den kommer også og da bør jeg jo ha litt cash til den og... Vet ikke prisen på den når den kommer, og ikke minst når :p

 

Virker som at en oppgradering ikke vil holde så lenge uansett? Bør heller bare legge litt ekstra cash i? Kommer jo endel fete spill med syk grafikk etterhvert i disse tider så da er det jo litt kjipt og ikke kunne ha fått utnyttet oppgraderingskjøpet skikkelig... U know?

Forresten sånn ekstra cash, det irriterer meg. Ser på en komponent så tenker jeg hmm den så jo bra ut, så ser man på den nedenfor som er endel bedre men bare koster litt mer... fælt når man tenker slik med alt man ser på  :(  :p

5617479[/snapback]

Det er gode valg av komponent. Men jeg synest at det er litt bortkastet med dobbelkjerneprosessor til en spillepc, siden det er få spill som støtter det, og den dagen de fleste gjør det vil prosessoren likevel være for gammel. 2GB ram er et smart valg! :thumbup:
Lenke til kommentar
Men jeg synest at det er litt bortkastet med dobbelkjerneprosessor til en spillepc, siden det er få spill som støtter det, og den dagen de fleste gjør det vil prosessoren likevel være for gammel.

5617545[/snapback]

 

Få spill i dag, men mange i morgen! En A64 X2 4200+ har litt lenger levetid enn 8 månder.

Lenke til kommentar

Hmm det der Core greiene X2 og vanlig 64 har jeg null peiling på så.. Tok det bare for at det er the new thing. Prisforskjellen var ikke såå stor heller.

Finner man noen gode og billige hovedkort utenom det jeg har valgt? Det kosta jo endel..

Tipper jeg trenger en ny strømboks så det må jeg vel slenge på og... :\

Å ha mye ram føler jeg er en selfølge, ihvertfall gaming og sånn så 2gb ram er jo greit. Er det kanskje mulighet for at jeg kan putte i den gamle rammen inn i denne nye mixen?

Lenke til kommentar

Bør man skaffe seg SLI på hovedkortet?

Hovedkort uten SLI, f.eks. Asus A8N-E, nForce4, Socket-939 til 895,- virka som en grei erstatning for å få ned pris..

Er det mye forskjell mellom en AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz og en AMD X2 4200+ iforhold til pris og slik. Viss det er slik at man ikke trenger Double Core enda så bør man vel kanksje vente litt med å skaffe seg en slik prosessor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...