Gå til innhold

Slette spor i Start>Run *løst*

Eirik2

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Hadde trøbbel med å finne relevant info om dette.

Har lånt en PC og trenger nå å slette litt spor. Har selvfølgelig slettet filer, cookies og history i IE. Slettet også history på siste filer brukt.

Men så til problemet:

Uansett hvor mye jeg sletter rundt omkring, så finnes det fortsatt en drøss av internettadresser under Start>Run.

Jeg har aldri kjørt internettadresser herfra og fatter ikke hvorfor de er der.

Vekk må de, uansett.

Noen tips på hvordan hadde vært supert!!

Mvh

Eirik

Endret av Eirik2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff huff, lånt foreldrene sin PC og søkt etter pr0n?

du kan no prøve å høyreklikke på startmenyen, så egenskaper, avansert, og slett liste, er ikkje sikker då, men kanskje?

Skrevet

Hehe! Om ikke pron, så ihvertfall en hel del andre ting som andre ikke trenger vite om.

Har allerede kjørt den greia du foreslo for å slette history over sist brukte filer. Men den fjerner dessverre intet i Start>Run.

Hardnakket jævel, det der..... :(

Mvh

Eirik

Skrevet
CCleaner mener jeg fjerner det.

Tror også at RegSupreme fjerner det, men det koster.

5603804[/snapback]

Ccleaner gjør det meste :D

Den legger seg inn i høyreklikk på papirkurven og. så kan du slette snarveiene så den respekterte eieren muligens ikke merker noe

• 3 uker senere...
Skrevet

Takk for svar, noe forsinket!

Jeg har nå lagt merke til at jeg klarer å slette alt, untatt tre forskellige linker som jeg ikke har vært innom på leeenge. Det ser ut som om de har brent seg fast i Start>Run, samtidig som de også dukker opp i adresselinjen i IE om jeg begynner å skrive adressen. Dette til tross for at history og heile driden er slettet. Snodig dette her.

Installerer helst ikke noe mer på denne om jeg ikke må, men skal ta en titt på ccleaner. Om noen har noen idé om hvorfor linkene er så standhaftige, så rop ut. Synes det er litt snodig.

Mvh

Eirik

Skrevet

Er rimelig sikker på at maskin din er hijacka. Da hjelper det ikke å tømme temp intrenett files osv. Skiiten har allerede lagt seg i register, og installerer seg hver gang maskin startes på nytt.

Du kan prøve prog. CWShredder (ligger ca. halveis nede på siden)

http://www.spywareinfo.com/~merijn/downloads.html

Plan B; hjelper ikke CWShredder kan du manuellt slette via >kjør>regedit

Men da må du vite HVA du skal se etter, f.eks. navn på de plagsomme sidene. Dog ikke rot rundt i regedit hvis du ikke vet hva du gjør.

Skrevet (endret)

Jeg har nå brukt CCleaner og CWShredder. CWShredder fant intet unormalt.

Det er imidlertid fortsatt 4 nettsteder som dukker opp i Run når jeg taster "h". De har med andre ord grodd godt fast.

Det er imidlertid ikke sider som er spesielt suspekte med hensyn på spyware. Særlig en av dem vet jeg ganske sikkert at er fullstendig ren for alt som måtte være av spyware/hijacking. Derfor litt rart at akkurat den skal være så standhaftig....

Noen flere forslag?

Kan godt gå inn i regedit, men det kan bli litt hasardiøst. For en ferskis som meg blir det å lete etter nåla i høystakken.

Takk for hjelpen så langt!!

Edit: Jeg kan selvfølgelig slå av Run i properties for å unngå at noen tilfeldigvis ramler borti det, men den som leter vil uansett finne.

Mvh,

Eirik

Endret av Eirik2
Skrevet

Ser ut til at Cleanup er salmiakken blandt disse, ja. Kjørte cleanup fra adminkonto, og den kjørte close shave på samtlige brukere på maskinen! Gullende rent!

Takk for den, Bernt!

Mvh,

Eirik

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...