Gå til innhold

Mine første bilder: Xbox reklame, og katten petter


fakey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1: 360-reklamen var fin, flott bilde, og vellykket plassering av tekst. Eneste som irriterer meg litt er noen små flekker, og noe som minner meg om et hårstrå under kontrolleren på høyresiden.

 

2: Kattebildet var...nydelig. Jeg har nesten ikke ord. Fokusen sitter i øynene, utsnittet er perfekt, og fargene er flotte.

 

Kanskje du burde skaffe deg et kamera selv, om du ikke har? Dette vil i hvert fall jeg se mer av! :)

Lenke til kommentar

Her var det to veldig flotte bilder.

 

Xbox-bildet har noe smårusk her og der, men klon det vekk med photoshop, og du har en fin reklameplakat.

 

Kattebildet er rett og slett fantastisk! Øynene blir nesten overnaturlige her. For å være pirkete kritiker må jeg si at det hadde vært fint om dybdeskarpheten var bittelitt større, for å fremheve hele hodet og skape større kontrast mot bakgrunnen. Bl.a. ørene er litt blurry, men for all del, et suverent bilde. Her legger man først og fremst merke til øynene uansett.

 

Enig med OML, har du ikke kamera selv bør du skaffe et, du har talent. :)

Lenke til kommentar

Takk! :D

 

Har veldig lyst på et kamera, men ser det er veldig dyrt og at kun kameraet eller huset (?) som det kalles koster 10.000.

 

Når det gjelder xbox bildet.

Vel, jeg har egentlig ikke peiling. Det jeg hadde var en pappeske med en hvit papplate inni. Blitz overeksponert med +2 opp i taket. Tok bildene inn på pc via rawshooter utrolig digg program hvor jeg fiksa farger, skyyggestyrke osv.

 

Det er brukt en hvit papplate som bakgrunn. Bildet er redigert i Photoshop.

 

Vet ikke om det var så godt forklart, for jeg prøvde meg egentlig bare fram.

Lenke til kommentar

Hei, banan. Selv om jeg har 20D selv, tror jeg jeg kunne tatt like gode bilder med en 350D, D50 eller hvilket som helst annet dslr. I mitt tilfelle er jeg avhengig av minst mulig støy på høy iso, fordi jeg ikke liker å fjerne støy. Det får jeg med de fleste billige dslr også. Det er tross alt optikken som styrer kvaliteten, og personen bak som skaper bildet.

Lenke til kommentar

Det ligger mer bak dette enn førstegangs lek med lånt kamera?!

 

”Gjengen” har allerede fått frem de tingene som er å si om ”plakaten”, min eneste tilføyelse er at siden du har gått såpass ”high-key” så kunne du muligens løftet det ørlite mer ved å la bakgrunnen være enda hvitere – etter at det nevnte ”støvet” er klonet bort.

 

Ang. Petter synes jeg du kanskje skulle ha postet ham i en egen tråd siden motivene er så totalt urelaterte som de er. Hva du kan gjøre med det bildet for å forbedre det er en liten filleting, og en litt større ting;

 

Den første er ”busten” som tar oppi øvre kant av bildet, det virker litt uheldig men er rimelig ubetydelig. Det andre er at i venstre kant av bildet, tar bakkroppen og halen(?) blikket da kontrasten der er alt for stor. Ton mellomtonene ned til nivået på skyggene der, og blikket har ingen grunn til å vandre fra blikkfanget – øynene. Apropos øynene, så er det høyre vel blast/grått i forhold til det venstre. Du kan trygt tillate deg litt mer mettede farger på det.

 

Ellers vil jeg bare tilføye PM’s kommentar med at når man tar bort det selvfølgelige ved fotografering – kameraet og fotografen, så ”betyr lyset alt”.

 

PS! Spar til kamera, eller lån det igjen!

Lenke til kommentar

Å fotografere er å male med lys.

Ellers skal jeg være enig med autoen i at det er greit å ha en tematisk råd tråd mellom bildene i samme tråd. Man blir litt tvunget til å skrive et langt innlegg, når to så forskjellige bilder presenteres. Det var derfor jeg uttalte meg så kort, jeg orket ikke skrive utfyllende om begge bildene.

Lenke til kommentar

Kjempe bra bilder! På Xbox bilde er det som nevnt en støvflekk, men også et lite hår under kontrollen. Syntes også det skulle vært litt tydeligere skille mellom kontrollen og bakgrunnen bakerst i bildet. Veldig bra bruk av DOF.

 

Katte bildet er litt out of focus helt ytterst på nestetippen. Syntes også det blir irriterende å se på lenge med svart på ene siden og lyst på andre siden. Øynene kommer nesten ut av skjermen og har noen flotte farger.

 

Selvfølgelig kan du låne kameraet igjen. Siden han ikke har nevnt noe selv kan jeg legge til litt exif data.

 

Kamera: Canon EOS 20D

Obektiv: Canon EF 24-70 2.8 L USM

ISO: 100

Lukkertid: 1/50 sec

Blender: f/3.5

Brennvidde: 24 mm

Blits: Ja

 

Hvis noen lurer ble det brukt en Canon speedlite 580EX blits overeksponert med +2 trinn rettet opp i taket. Det ble anvendt en softdiffuser på blitsen.

 

...markus...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...