Gå til innhold

Den store X-Files tråden!


Anbefalte innlegg

Det kan ikke ha vært "Tooms" da, siden den er en av de siste episodene i sesong 1. Tror heller du tenker på "Squeeze", som omhandler samme person, men "Tooms" er andre episode vi får se han (men ikke siste).

Begge de to episodene er både gode og litt skumle, men bare gled dere til lenger uti sesongen(e), det kommer noen sinnsykt bra episoder etter hvert (det er vel en grunn til at sesong 2 har 18-årsgrense, mens de andre har 15 - er noen grøsselige episoder der).

 

Uansett, du får alle sesongene for den heftige pris av £13.99 pr.stk. hos Play.com for tiden. Hver sesong har 7 discer (kanskje noen har en disc mindre/mer). Det er over 1000 minutter, det, så 150kr for hver sesong er mildt sagt et knallkjøp! :)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steike, jeg begynte å se sesong 2 i går, og den var creepy! Har kun sett de aller første episodene, men fra og med episode 1 var det creepy, og episode 2 var grusom (ikke skummel, men "oppdraget" er ganske så stygt).

Sesong 1 avsluttet med et pang, og sesong 2 starter ikke dårligere! :thumbup:

 

Dessuten tror jeg at jeg fant episoden jeg før refererte til da jeg sa "iglemannen". Det var episode 2 av sesong 2. Hvor han spyr opp skapningen i dusjen.

Lenke til kommentar

Jeg kan fjernt huske fra da jeg var 7-8 år gammel en episode hvor det sprakk ut en slags slange lignende sak ut av halsen til et offer. Ufattelig dårlig forklart men kanskje noen vet hvilken det er snakk om?

 

Mine fjerne minner av X-Files består av en slik scene og episoden som foregikk i Barentshavet. Mamma og Pappa lot meg se den episoden fordi den var fra Norge :D

Lenke til kommentar
Jeg kan fjernt huske fra da jeg var 7-8 år gammel en episode hvor det sprakk ut en slags slange lignende sak ut av halsen til et offer. Ufattelig dårlig forklart men kanskje noen vet hvilken det er snakk om?

 

Mine fjerne minner av X-Files består av en slik scene og episoden som foregikk i Barentshavet. Mamma og Pappa lot meg se den episoden fordi den var fra Norge :D

5625804[/snapback]

 

Tror nok du tenker på episoden 9 fra sesong 2 "Firewalker". Noen geologer blir smittet av en sopparasitt slik at det vokser en sopp ut av halsen på dem :-)

Lenke til kommentar

Gled dere til komedie episodene dukker opp!

 

Sesong 2 - Episode 20 - Humbug

Sesong 3 - Episode 04 - Clyde Bruckman's Final Repose

Sesong 3 - Episode 12 - War of the Coprophages

Sesong 3 - Episode 20 - Jose Chung's 'From Outer Space'

 

Alle er skrevet av geniet Darin Morgan, og disse var dessverre kun de episodene han laget i hele serien. Synd, for alle disse episodene ligger på høyt oppe blant de aller, aller beste episodene. Definitivt på min topp 10 liste. Vince Gilligan var den eneste som ville forsøke seg med komedieepisoder igjen, med episoder som "Small Potatoes" og "Bad Blood" i henholdsvis Sesong 4 og 5. Disse er også meget bra.

 

Vil forresten anbefale denne siden til alle X-philere. Der har mange tusen vært innom hver bidige episode og stemt, slik at man får et godt bilde av som er gode episoder, og hvilke som er dårlige. Heldigvis er det få av sistnevnte sorten. Det er også interessant og lese brukeranmeldelser av episodene. Man får med seg mye detaljer rundt episodene man ellers ikke ville fått med seg.

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar

Hmm, jeg lastet ned og så den nå, jeg har aldri sett den før, alt annet jeg 'husker' fra da jeg var yngre passet ikke inn.

 

Det kan veldig godt hende at jeg blander to episoder, men jeg tviler. Min teori er at dette er en fortsettelse på firewalker episoden. Denne gangen i det sivilie liv. Jeg tror organismen måtte leve i et glovarmt miljø, derfor skrudde 'hostene' opp temperaturen i hjemmene sine etc.

 

Minnet mitt var at denne oraganismen poppet ut mens en man så seg i speilet :D

 

Kanskje noen andre vet nå? Skal google litt etter det ;)

Endret av Lord^
Lenke til kommentar

Wee, til opplysning har nå Amazon.co.uk satt ned prisene på alle X-Files sesongene igjen. Nå får vi dem for £12.97 pr.stk. (+ frakt, - VAT = £12.92).

Med andre ord er dette billigere enn Play.com, og pakningen hos Amazon er mye mer robust. Dessuten tar det minst èn dag kortere fra pakken er sendt fra Amazon til den ligger i postkassa, enn hva det tar fra Play.com. :D

Lenke til kommentar
Mine fjerne minner av X-Files består av en slik scene og episoden som foregikk i Barentshavet. Mamma og Pappa lot meg se den episoden fordi den var fra Norge :D

5625804[/snapback]

Det er bare en X-files episode fra Norge, og den heter "Død Kalm" (eller Dod Kalm, siden bokstaven ø ikke eksisterer i engelsk) fra Sesong 2, Episode 19.

Lenke til kommentar
Wee, til opplysning har nå Amazon.co.uk satt ned prisene på alle X-Files sesongene igjen. Nå får vi dem for £12.97 pr.stk. (+ frakt, - VAT = £12.92).

Med andre ord er dette billigere enn Play.com, og pakningen hos Amazon er mye mer robust. Dessuten tar det minst èn dag kortere fra pakken er sendt fra Amazon til den ligger i postkassa, enn hva det tar fra Play.com. :D

5652053[/snapback]

 

Må jeg bestille en og en fra Amazon slik at ordren ikke overstiger den magiske 200 kroners grensen?

Lenke til kommentar
Mine fjerne minner av X-Files består av en slik scene og episoden som foregikk i Barentshavet. Mamma og Pappa lot meg se den episoden fordi den var fra Norge :D

5625804[/snapback]

Det er bare en X-files episode fra Norge, og den heter "Død Kalm" (eller Dod Kalm, siden bokstaven ø ikke eksisterer i engelsk) fra Sesong 2, Episode 19.

5652543[/snapback]

I knws. Skrev jeg at det var mer enn én episode fra Norge?

Lenke til kommentar
[iC,23/02-2006 : 10:58]Wee, til opplysning har nå Amazon.co.uk satt ned prisene på alle X-Files sesongene igjen. Nå får vi dem for £12.97 pr.stk. (+ frakt, - VAT = £12.92).

Med andre ord er dette billigere enn Play.com, og pakningen hos Amazon er mye mer robust. Dessuten tar det minst èn dag kortere fra pakken er sendt fra Amazon til den ligger i postkassa, enn hva det tar fra Play.com. :D

5652053[/snapback]

 

Må jeg bestille en og en fra Amazon slik at ordren ikke overstiger den magiske 200 kroners grensen?

5652625[/snapback]

 

Ja, det må du. Hvis du bestiller fem filmer sammen, vil de bli sendt samtidig i samme pakke. Litt småplatgsomt, men egentlig ingen ting å bry seg spesielt om.

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Mine fjerne minner av X-Files består av en slik scene og episoden som foregikk i Barentshavet. Mamma og Pappa lot meg se den episoden fordi den var fra Norge :D

5625804[/snapback]

Det er bare en X-files episode fra Norge, og den heter "Død Kalm" (eller Dod Kalm, siden bokstaven ø ikke eksisterer i engelsk) fra Sesong 2, Episode 19.

5652543[/snapback]

I knws. Skrev jeg at det var mer enn én episode fra Norge?

5652644[/snapback]

Beklager, men det virket som du var ute etter navnet på episoden. :blush:

Når det gjelder den andre, så må jeg ha litt flere detaljer før jeg vet hvilken det er.

Lenke til kommentar

Tja, om du bestiller sent på formiddagen/på ettermiddagen, vil ikke pakken sendes før dagen etterpå (med mindre det skjer noe som gjør til at de ikke får sendt før enda senere).

Fra dagen pakken sendes er den som oftest framme på den fjerde dagen. Sånn er det i allefall hos meg. Jeg bor på et delvis avsides sted, så om du ikke bor på en eller annen plass som man må bruke helikopter for å komme frem til, så regner jeg med at det tar omtrent like lang tid til deg også.

 

Jeg har dessuten også flere ganger opplevd at pakken ligger i postkassa etter den tredje dagen, dog det er svært sjelden. :)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...