Gå til innhold

Den store X-Files tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

 

Sa hva synes folket, når da serien er godt i gang? Likte de to første episodene, men har ikke orket å se tredje ennå. Vet ikke helt hvorfor. Mangler litt motivasjon. :(

episode 3 er den beste til nå :)

Sikkert mulig. Synes bare det er rart det er så lite aktivitet i denne tråden, med tanke på hvor hypet denne sesongen var. Gikk folk lei, eller?

Lenke til kommentar

Ånei ikke start med det der igjen please. Det er bare en liten tråd i en sub-del av forumet nesten ingen følger med på.

 

Hvorfor skulle du bli "demotivert" av at andre ikke snakker "nok" om serien? Det er jo bare for faen å se på episoden, tar deg 45 minutter på en lat søndag. Ikke begynn som du gjør i nintendo-trådene. Er du SÅ avhengig av andre sine meninger at du ikke klarer å følge med på en serie med mindre folk prater om den på dette forumet?

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hæ? Tror ikke helt du aner hva du snakker om. "Bare en liten del av et sub-forum"? Dette er tråden for X-Files. Det er ikke en random tråd for serier, spill. bøker eller noe sånt. Og for det andre var det mye styr og hype før serien startet, men nå da den er i gang er det ingen som nevner den lengre. Er det rart jeg begynner å lure på hvorfor? Hvordan ville du reagert om Star Wars: Episode 7 endelig kom, og to dager senere er det ingen som nevner den lengre? Det er akkurat det som er skjedd med X-Files. Hvis den er halvparten så bra som folk trodde, hvorfor snakker ingen om den i tråden for X-Files de var så aktive i før serien startet?

Lenke til kommentar

Du hyler og griner hver gang noen ikke snakker om nintendospill du spiller også. Og truer med å forlate tråder og forum og smeller i dørene. Så beskylder du alle for å være tankeløse supermario-kids. Nå gjør du det samme med xfiles.12 sider er ikke nok for deg? Så da kan du ikke fortsette å se serien?

 

Trykk play, se episoden, done. Det er det alle andre gjør.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Alt jeg spurte om er hvorfor ingen snakker om serien nå, når det var så mye hype rundt den før den kom. Trodde det var et uskyldig spørsmål, så aner ikke hvorfor du tar deg så nær av det. Men nok om det, setter deg heller på ignorerelisten. Litt kjipt, da du en gang i tiden var en av de jeg likte best på dette forumet. Men folk forandrer seg tydeligvis.

Lenke til kommentar

Episode 3 var klart best frem til nå. Klassiker i samme stil som f.eks. Jose Chung's From Outer Space og Bad Blood. Problemet mitt med første episode var at jeg hadde store vansker med å ta fortsettelsen på mytologien alvorlig. Andre episode var alt for rotete. De gamle X-Files episodene gikk tregere frem og brukte mer tid på atmosfære, mens nå virker det som de tror at det må skje noe hele tiden for at serien fortsatt skal være relevant... I tillegg kunne de godt spart seg for å være "hippe" med å ha shaky kameraføring, kul "orange and teal"-fargepalett, osv. De gamle føles mye mer cinematiske i min mening.

Lenke til kommentar

Enig med det du skriver Jaffe. Jeg sliter også med å kjøpe forklaringen på fortsettelsen av mytologien. Slik jeg husker det så hadde cancer man sammen med syndikatet en eller annen slags avtale med aliens om å la jorda være i fred så lenge de samarbeidet.

 

"On October 13, the Syndicate formally forged their alliance with the alien colonists at El Rico Air Force Base. The Cigarette Smoking Man personally presented a folded American flag to the aliens, symbolizing their surrender to a superior intergalactic force."

 

Dette er noe vi forøvrig så i et flashback i den aktuelle episoden. En av scenene jeg forøvrig husker best, så synes faktisk at det var en forbanna billig måte dette ble bortforklart på. Plutselig er liksom alle mytologi episodene var serien bullshit? Jeg ser fortsatt gjennom episodene, men jeg håper vi får en bedre forklaring enn det vi fikk i første episoden av den nye sesongen.

 

Kilde: http://x-files.wikia.com/wiki/Syndicate

 

https://www.youtube.com/watch?v=kfpIjAh3nSA

 

https://www.youtube.com/watch?v=WGGr-Msa-Fc

Endret av GeneralUser
Lenke til kommentar

Har sett den tredje episoden nå, og den skuffet stort. Er dette ment å være en parodi på X-Files? At Mulder har intro theme som ringetone sier jo sitt. :p Første halvdel prøver Scully å overbevise Mulder at monstre er ekte, men i andre halvdel er det stikk motsatt? WTF? Og hva er poenget med at shapeshifting er umulig? De har jo møtt en drøss av dem før? Allerede i sesong en, om jeg ikke tar helt feil. I tillegg var det jo de der bounty hunter aliensene, en hel rase av shapeshifters. Og seriøst. "That's impossible!"? Sier Mulder, som presterte å dø, og så komme tilbake til live igjen? WTF? Håper det tar seg opp neste gang. Dette var skuffende greier.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Problemet er at det bare er seks episoder i denne sesongen, og vi er allerede halvveis. I en vanlig sesong på 20+ episoder er det ikke noe problem å gjøre noe helt annet enn vanlig. Vi har jo hatt episoder basert rundt Lone Gunmen før, for eksempel. Men når det bare er noen få episoder synes jeg det er viktig å holde hele sesongen i samme stil. I en vanlig sesong hadde denne episoden ikke vært så verst for å få litt variasjon, men i denne sesongen synes jeg den ble for annerledes enn resten. Den passet ikke helt inn.

Lenke til kommentar

Jeg likte X-files utrolig godt da det gikk i sin tid, selv om jeg sluttet å følge med omtrent da Mulder forsvant. Da var det ikke lenger interessant for min del.

 

De to første episodene likte jeg. Dvs, var superskeptisk gjennom ca halve første episode, men ble solgt temmelig raskt. Jeg tar X-files verden for hva den er, og liker den. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...