Gå til innhold

Hivlket skjermkort er best/raskest ?


Plast

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skag1 har nok rett av det jeg vet hvertfall. Men om det er mulig å softmodde kortet vet jeg ikke noe om (da softmodding er bytte av bios?). [edit]Ikke bare bios, men låse opp pipes via Rivatuner self..[/edit]

 

Uansett, ville jeg nesten gått for 7800GS hvis du er villig til å bruke et par hundrelapper ekstra. Mye mer ytelse for pengene og en kort som vil holde en god stund (og det er fortsatt AGP ja..)

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
This card is intended to replace the GeForce 6800 GT. The GeForce 6800 GS is cheaper to manufacture and has a lower MSRP than the GeForce 6800 GT because it has fewer pipelines and a smaller process (110 vs 130 nm), but performance is similar because it has a faster core clock. The AGP version, however, uses the original NV40 chip and 6800 GT circuit board and may be capable of re-activating the inactive pixel and vertex pipes. Unfortunately, the PCI Express version lacks them entirely, prohibiting such modifications.

 

GS AGP har også samme klokkefrekvenser som GT AGP, men færre pipes etc slik som jeg nevnte tidligere. Dette vil gjøre GT AGP betydelig raskere enn GS AGP.

GS PCI-e derimot har 425 MHz core for å kompansere færre pipes etc, samt NV42-kjerne istede for den eldre NV40-kjerna. Dette vil gjøre at GS PCI-e yter omtrent likt med GT AGP/PCI-e.

 

Konklusjon: Er det AGP-kort du skal kjøpe så er 6800GT best.

Er det PCI-e-kort du skal kjøpe så spiller det ingen rolle hvilket kort du velger.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Hei takk for mange fine svar :)

 

Grunnen til at jeg lurte på dette er fordi jeg i dag har sendt in mitt andre Winfast A400 6800GT Kort i retur til databutikken grunnet samme feil på kortet.

Så da lurte jeg på om jeg skulle gå for et 6800GS som erstattning for 6800GT siden de ikke lenger fører 6800GT kort...

Men nå som jeg vet at 6800GT er bedre en 6800GS så vil jeg heller heve kjøpet og kjøpe et 7800GS AGP istedet.

Og da vil jeg helst kjøpe kortet lokalt fra en butikk her i Tr.heim istedet.

Er lut lei av å sende in ting som ikke funker... mye enklere å dra tilbake til der en kjøper ting ved feil....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...