Gå til innhold

Program for å holde styr på filmer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo,

det fins sikkert et utall programmer der ute man kan bruke for å holde styr på filmsamling. Noen som har noen preferanser ?

Noen av egenskapene dette programmet bør ha er:

- Nummerering

- Utlån-funksjon

- Hente informasjon en plass på nettet om filmen

- Søkefunksjon

- må være lett å bruke (f.eks. vedlikehold ved endringer også videre)

- hadde vært kjekt om det var en funksjon for eksport av data til f.eks. excel

/PG

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å gjøre det så enkelt at du lager deg en database-applikasjon i f.eks Access?

Er fort gjort om du kan litt om det.

Utseendemessig blir det jo forskjellige resultater alt etter hvor mye tid du gidder å bruke :p

Men det funker ihvertfall helt greit

Gjest Slettet-8I4zQlayY3
Skrevet
Hva med å gjøre det så enkelt at du lager deg en database-applikasjon i f.eks Access?

Er fort gjort om du kan litt om det.

Utseendemessig blir det jo forskjellige resultater alt etter hvor mye tid du gidder å bruke :p

Men det funker ihvertfall helt greit

5592294[/snapback]

Er jeg helt enig i. Da får man det akkurat slik man vil det og det er slik jeg fikk meg den "perfekte" dvd databasen min.

(Define: Perfekt - Perfekt for mitt behov) :w00t:

Men. Er ikke så mange som kan access da.

Skrevet

For all del.. finn opp hjulet på nytt istedet for å bruke det utmerkede DVDprofiler, som bl.a. har utlånsfunksjon, kjøpssted, norsk (og annen) valuta, lar deg gi karakter og skrive kommentar om filmene, laster ned coverbilder og all nødvendig informasjon etter at du har tastet (eller scannet) inn tallene under strekkoden på coveret, både finnes som frittstående program du laster ned og kan enkelt synkroniseres med din egen DVDprofiler side på nettet (se link i siggen min)..

Jeg digger DVDprofiler :D

Skrevet

Jeg digger DVDprofiler :D

5593829[/snapback]

Dette programmet ser i første øyekast ut til å være midt i blinken...har ikke sett så veldig nøye enda, men fins det noen måte å eksportere data, f.eks. til excel eller andre formater ?

PG

Skrevet

jeg har laget en løsning med asp + access til min egen samling. den kan lastes ned her. Jeg prøver å legge til nye funksjoner hele tiden.. eneste jeg mangler i den som trådstarter nevnte er søk, men det er noe jeg har planer om å implementere om ikke så lenge....

Skrevet
jeg har laget en løsning med asp + access til min egen samling. den kan lastes ned her. Jeg prøver å legge til nye funksjoner hele tiden.. eneste jeg mangler i den som trådstarter  nevnte er søk, men det er noe jeg har planer om å implementere om ikke så lenge....

5599960[/snapback]

Hvilket program er jeg nødt til å bruke for å kjører programmet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...