Gå til innhold

Fujifilm F10 vs F11


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg nytt digitalkamera og har bestemt meg for at det blir enten F10 eller F11. F11 er ca 700kr dyrere enn F10 og har noen flere funksjoner.

Spørsmålet mitt er ganske enkelt. Hvilket av de to kameraene bør jeg velge? Er det verdt og bruke 700kr mer på F11? Og hvilken minnebrikke bør jeg kjøpe 512 eller 1024.. Jeg har litt lite penger for tiden men kan ta meg råd til og bruke ca 4000kr. Men er ikke nødvendig og spenne i 700kr mer dersom jeg ikke får bruk for de funksjonene som F11 har i forhold til F10.

 

Kameraet skal brukes til enkelt og greit "point and shoot". Ingen avanserte greier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vet at du aldri kommer til aa bruke den til annet enn typiske "festbilder" er F10en et bedre valg grunnet pris.

Hvis du kunne tenke deg aa modifisere eksponeringen litte granne saa er F11 kanskje verdt det. Kanskje du ikke gjoer det i dag, men er du sikker paa at du ikke kommer til aa ha bruk for det innenfor kameras levetid heller?

 

Hvis svar paa sistnevnte er ja, saa finner du et F10, hvis ikke, og du har pengene, kjoep F11. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...