Gå til innhold

Overføre musikk fra Ipod til PC


Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg kjøpte meg en Ipod i dag på 6gb.

Men så har det seg sånn at jeg må formatere pcen, den går så treigt å jeg får masse feilmeldinger. Så jeg lurte på om det var mulig å overføre musikk fra Ipoden til pcen etterpå? En kamerat av meg prøvde det en gang men han mista bare alle sangene sine når han kobla til iTunes.. Så vet ikke hva jeg skal gjøre:/

Vil jo ikke miste all musikken min..

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som skjedde med kameraten din var at iTunes var konfigurert til automatisk oppdatering, og iPoden ble altså automatisk oppdatert med ingenting.

For å kopiere fra iPod til pc må du enten ha et spesielt program for dette (google), eller du kan vise skjulte filer og mapper i utforsker og kopiere direkte. Problemet med den siste metoden er at filene ikke er sortert, men ligger hulter til bulter i 20 forskjellige mapper, men iTunes kan greit settes til å sortere de igjen.

Lenke til kommentar

Nå har jeg brukt masse tid til å rippe og ikke minst lage tag'er til min 60 GB iPod. Orker ikke tanken på å gjøre denne jobben igjen, så jeg ønsker å legge inn en backup av alt på min pc.

 

Testet derfor ut ephpod. Det som skjedde neste gang jeg koblet på iTunes var at den ikke kunne finne filene jeg hadde lagt inn ved hjelp av ephpod. Jeg ble dessuten bedt om å gjenopprette.

 

Bundy; har du (eller andre) løsning/forklaring på problemet?

 

Takk for svar :)

Endret av gustav
Lenke til kommentar

Du kan ta Backup av musikken på din iPod på Følgende måte!

 

* Fyr opp Min Datamaskin

* Verktøy -> Mappealternativer -> Vis -> Huk av for "Vis skjulte filer og mapper"

* Åpne opp iPoden din i Min Datamaskin

* iPod_Control -> Music

* Kopier alle mappene der (Fxx) til et valgfritt sted på maskinen din

* Sørg for at mappene ikke er skjulte (filene inni de også) "høyre klikk på mappen" huk av for "skjult".

* Åpne iTunes og trykk "Ctrl + ," Gå da på "Avansert" og huk på "Kopier filer til iTunes Music-mappen når du legger til musikk biblioteket" Da blir Sangene overført til iTunes Music mappen slik at du får dem med navn og det du trenger, de blir også da sortert etter album, og artist.

* Så kan du Klikk og dra dem inn i iTunes.

 

Det skulle vell være det. Det er litt av en opperasjon, men det funker! :w00t::thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...