Gå til innhold

Opteron s939 på lager her!


Dragavon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det eg lurer på er om det er vits i å prøve den "nye"og sjå om den er bedre.

Denne har stepping på ccbwe 0551 vpmw. Hvis det ikkje er noen vits i å prøve selger eg den uåpnet.

5632175[/snapback]

 

Eg har inntrykk av at vpmw jevnt over er bedre enn upmw. Eg ville testet den en uke :cool:

5632464[/snapback]

 

Blir nok til at eg prøver den ja, klarer nok ikkje å la være. Har bestillt ny strømforsyning idag, det blei ei OCZ 520 W modstream, ville egentlig ha powerstream men ingen netshops har den inne. Håper å skvise ut noen fleire MHz med ny strømfosyning. :cool:

Lenke til kommentar

Den ser ut til å kjøre 2x Prime95 greit på 1,34v, 2,53 GHz, men jeg sliter litt med høyere hastigheter. Ved 1,45v og 2,65 GHz kjører Prime uten feil så lenge det varer, men plutselig bare restarter den. Tror ikke den liker så mye volt, for restartingen gav seg når jeg kom ned på 1,425v og 2,63 GHz. Prime gir ikke feil etter litt over en time, men PAR2 får sjekksumfeil på sett som tar mindre enn 15 minutter når jeg kjører to instanser.

 

Det største problemet er egentlig at ikke den idler skikkelig etter at jeg installerte multiprosessordriveren på Windows 2000. Den ligger på 38-40 grader uansett om det er full belastning på begge kjernene eller ikke den gjør noenting. Det er nok et Windowsproblem, for i BIOS ligger den på 26 grader.

 

Edit: Fant forslag til fiks her: http://www.msfn.org/board/lofiversion/index.php/t59364.html

Endret av HeltNils
Lenke til kommentar

PLutselige restarter som det du beskriver kan komme av for høye temperaturer. Det kan også være problemer med strømforsyningen som ikkje klarer å levere stabil nok spenning. Dersom du får ett spenningsfall på CPU når den ligger helt på grensen hastighet vs spenning så kan PCen kræsje. Når spenningen stiger igjen så er alt ok en stund til.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...