Gå til innhold

FPS ---> 7800 gs xt vs x 800 pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"And the winner is X 800 pro"  :(

 

Fikk mit xFx 7800 gs xt i dag, men desverre så gir det meg dårligere fps i det spillet jeg ønsket og bruke det til enn mitt gamle x 800 pro.

 

Noen som har en ide om hva som kan forårsake dette ? har avinstallert gamle drivere.

 

T

5579057[/snapback]

 

Har du forandret på noen innstillinger i spillet? Kanskje blir det bedre hvis du legger inn BF2 på nytt.

 

Jeg lurer på om ikke BF2 har rett og slett DÅRLIG skrevet kode? Det er mange som har problemer. Jeg har oppgradert fra [email protected]+NF7-S V2.0 til ASRock + Opty [email protected] sammen med en Radeon 9800PRO og kjører spillet dårligere på Opty 2.8GHz enn det jeg gjorde med Athlon XP 2.4GHz.

 

Staljin

Lenke til kommentar
"And the winner is X 800 pro"  :(

 

Fikk mit xFx 7800 gs xt i dag, men desverre så gir det meg dårligere fps i det spillet jeg ønsket og bruke det til enn mitt gamle x 800 pro.

 

Noen som har en ide om hva som kan forårsake dette ? har avinstallert gamle drivere.

 

T

5579057[/snapback]

 

Har du forandret på noen innstillinger i spillet? Kanskje blir det bedre hvis du legger inn BF2 på nytt.

 

Jeg lurer på om ikke BF2 har rett og slett DÅRLIG skrevet kode? Det er mange som har problemer. Jeg har oppgradert fra [email protected]+NF7-S V2.0 til ASRock + Opty [email protected] sammen med en Radeon 9800PRO og kjører spillet dårligere på Opty 2.8GHz enn det jeg gjorde med Athlon XP 2.4GHz.

 

Staljin

5579167[/snapback]

 

Du skal ikke få dårliger fps, men tror ikke forskjellene ville vært sååå store, i og med at skjermkortet er en kjempe flaskehals. + Husk på at BF2 suger ram. :thumbup:

Lenke til kommentar
"And the winner is X 800 pro"  :(

 

Fikk mit xFx 7800 gs xt i dag, men desverre så gir det meg dårligere fps i det spillet jeg ønsket og bruke det til enn mitt gamle x 800 pro.

 

Noen som har en ide om hva som kan forårsake dette ? har avinstallert gamle drivere.

 

T

5579057[/snapback]

 

Har du forandret på noen innstillinger i spillet? Kanskje blir det bedre hvis du legger inn BF2 på nytt.

 

Jeg lurer på om ikke BF2 har rett og slett DÅRLIG skrevet kode? Det er mange som har problemer. Jeg har oppgradert fra [email protected]+NF7-S V2.0 til ASRock + Opty [email protected] sammen med en Radeon 9800PRO og kjører spillet dårligere på Opty 2.8GHz enn det jeg gjorde med Athlon XP 2.4GHz.

 

Staljin

5579167[/snapback]

 

Noe av årsaken til det har nok med agp ytelsen til asrock-kortet. Jeg gikk også noe ned da jeg gikk fra abit nf7-s v2.0 med athlon [email protected] til systemet jeg har nå(men nå bytta jeg nettopp skjermkort, men med det gamle 6600gt kortet). Jeg gikk i hvert fall litt ned i 3dmark 05...

 

Men hvis du ser etter dårlig kodet spill, then look no further: Battlefield 2: Special Forces. Selv med mitt oppsett nå kommer jeg under 20fps på 1024x768...

Lenke til kommentar

Har brukt drivercleaner og avinstallert alle gamle drivere.

Spillet det er snakk om er Vietcong :w00t: er jo et spill som krever god cpu for og gi bra flyt (flyten er den samme som med x 800 pro)

jeg har følgende maskinvare: abit IC7 max3, 3,2 prescott, 2 gig pc 3200, raptor disc, 500 w psu, multisync 1970gx og nevnte skjermkort.

 

Fps er 15 til 20 lavere når jeg spiller og 100 lavere når jeg er i menyen :ohmy:

 

T

 

edit: hadde glemt cpu :blush:

Endret av Thunderstorm
Lenke til kommentar
Du skal ikke få dårliger fps, men tror ikke forskjellene ville vært sååå store, i og med at skjermkortet er en kjempe flaskehals. + Husk på at BF2 suger ram. :thumbup:

 

Jo, jeg vet det med RAM. Har 1GB og lånte sist helg 1GB til fra en kompis. Det ble litt bedre men helt bra VAR DET IKKE!

 

Staljin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...