Gå til innhold

GeForce 7800GS AGP erfaringer!


siDDis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liten update på bliss-kortet: Det er på mystisk vis kommet ramsinks på det...og nå kjører jeg problemfritt på 1400mhz mot tidligere 1330 med den originale ac-kjøleren. Fy f**n for en oppskrytt kjøler...

 

Har ikke testet max på minnet enda, men det oppstår artifacts ved 1500. Så grensen ligger mellom 1400 og 1500.

 

For å oppsummere hva jeg har gjort med kortet: Montert vannblokk, noe som ga ca. 23 grader lavere gpu-temp ved load men ingen bedring på overklokkingen. Vgpu er økt til 1.5volt , og dette gjorde at gpu kunne settes opp fra 470 til 480 mhz. Og til slutt altså ramsinks.

Lenke til kommentar

Noe forsinket grunnet retur og div., så presenterer jeg mine 3Dmarks med PoV 7900GT-256 ved stockhastigheter. Hadde jo egentlig tenkt å kjøpe 7800GS, men så ble det nytt PCIE/s754 hovedkort og 7900GT istedet. :)

 

* AMD Athlon64 3400+, socket 754 2,2 GHz ClawHammer /m 1MB L2

* Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB, 2-2-2-5

* Gigabyte GA-K8NE nForce4-4x

* Point of View 7900 GT 256 MB GDDR3

* NorthQ 4001SE 400 watt, 15 amper @ 12 volt

 

* Windows XP SP2

* ForceWare 84.21 WHQL

 

3Dmark03 v.3.6.0: 15548

3Dmark05 v.1.2.0: 7410

3Dmark06 v.1.0.2: 3735 (SM2.0: 1735, HDR/SM3.0: 1717, CPU: 848)

 

Alt er ved stockhastigheter. Men poengsummene er noe lavere enn de med s939 FX- og X2-prosessorer, så jeg antar jeg må ha kraftigere CPU dersom jeg skal sette ny 3Dmark rekord for s754. Overklokking er ikke noe for meg. :)

Lenke til kommentar
åja, da gir vel en feit vifte ikke så mye mer nei...

6049361[/snapback]

Neppe. Men det er utrolig at Gainward kan levere et kort med et slik oppsett for kjøling av rambrikkene, de 2mm pad`ene som lå mellom kjøleren isolerte nok mer enn de transporterte varmen vekk. Når vi da tar i betraktining at brikkene ble så varme at det fint gikk an å brenne seg uten noen kjøling og at de da kjørte samme hastighet som med originalkjøleren montert, blir jo bildet ganske håpløst. Ramsink`ene blir kun litt lunkne under belasting slik det står nå, så det er ikke rart at det gir litt resultater i form av høyere klokk.

 

De som vurderer dette kortet bør ikke kjøpe det på grunn av kjølingen for å si det slik...

 

Ser ut som det er kommet to utgaver at kortet på Komplett, tør vi gjette på at det dyreste har en 7900GT-chip? Det er også klokket til 450 mhz i motsetning til mitt som har 425mhz. Linker her og her.

 

EDIT: Ser at det dyreste har HDTV-utgang i motsetning til mitt.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
åja, da gir vel en feit vifte ikke så mye mer nei...

6049361[/snapback]

Neppe. Men det er utrolig at Gainward kan levere et kort med et slik oppsett for kjøling av rambrikkene, de 2mm pad`ene som lå mellom kjøleren isolerte nok mer enn de transporterte varmen vekk. Når vi da tar i betraktining at brikkene ble så varme at det fint gikk an å brenne seg uten noen kjøling og at de da kjørte samme hastighet som med originalkjøleren montert, blir jo bildet ganske håpløst. Ramsink`ene blir kun litt lunkne under belasting slik det står nå, så det er ikke rart at det gir litt resultater i form av høyere klokk.

 

De som vurderer dette kortet bør ikke kjøpe det på grunn av kjølingen for å si det slik...

 

Ser ut som det er kommet to utgaver at kortet på Komplett, tør vi gjette på at det dyreste har en 7900GT-chip? Det er også klokket til 450 mhz i motsetning til mitt som har 425mhz. Linker her og her.

 

EDIT: Ser at det dyreste har HDTV-utgang i motsetning til mitt.

6050074[/snapback]

Jeg bruker NV Silencer 5 rev.3 på begge mine maskiner. Kan ikke se at det ble noe forskjell i klokking på RAM fra original kjølere. Men GPU temperaturer ble mye bedre enn med original kjøling. Så jeg skjønner ikke helt hvorfor du fikk så høye temps på GPU. Men det at du greier å klokke såpass mye høyere med RAM sinks er jo meget bra.

 

Jeg tror nok at det dyreste Bliss kortet er 7900GT. Jeg misstenker det billigste også for å inneha 7900GT. For kort tid siden var det billigste Bliss kortet 400-500 Kr billigere. Jeg har også lest en plass at Gainward skulle gå over til å bruke 7900GT på sine Bliss kort grunnet at det var vanskelig å oppdrive 7800GT lenger.

 

7900GT med 512MB RAM for AGP er ganske utrolig. Får man klokket et slikt kort skikkelig så har man jo praktisk talt et 7900GTX.

Lenke til kommentar
Bumper denne tråden samtidig som jeg klager over at det fortsatt ikke er 7800gs på lager.. :( Rett etter påske sa Netshop... bleh

 

Jeg vil ha et uber AGP kort nå... enten dette eller 7900

6062766[/snapback]

Å?

Jeg kjøpte nettop et Inno3D - GeForce 7800GS fra shg.no. 3 dager jeg trykket på bestill knappen, til levert. I tillegg billigste jeg har kommet over.

Lenke til kommentar

Har enda ikke funnet noen norske tester av bliss kortene så her er iallfall en dansk test av 7800gs+. Test.

Likte også det de sier om det kortet her.

Gainward do it again! This is the only 7900GT card with 24 pixel pipelines available on AGP. Then along with its 512MB of super-fast GDDR3 memory making this the worlds fastest AGP card ever produced. There is only 1500 units available worldwide!! So be quick as this is a deal not to be missed!

Det hadde de skrevet her: http://www.overclockers.co.uk/acatalog/Onl...Series_363.html

Endret av Styles1337
Lenke til kommentar

Har et noe snålt problem med mitt 7800GS:

 

I BF2 henger alt seg av og til, tar en 20-30 sekunder før det er igang igjen. Lden forsvinner og alt står stille. Har prøvd diverse drivere og alt fra underklokking til reinstallering av BF. Leste på et eller annet forum at dette var en bug i BF2 og ikke hadde noemed kortet å gjøre, men synes det virket litt rart.

 

Det er vel sikkert endel folk her som spiller BF2 med 7800 GS, noen som har lignende problemer? Har forresten lagt merke til at bruken av vekslingsfilen går opp fra 90MB til 500MB når jeg spiller. Kan det være at jeg trenger mer ram?

 

I tillegg: noen som vil fortelle hva slags settings og oppløsning de kjører BF2 på og ca. framerates med dette kortet?

 

Edit: sprsml om ram.

Endret av Fidelio
Lenke til kommentar
Gainward do it again! This is the only 7900GT card with 24 pixel pipelines available on AGP. Then along with its 512MB of super-fast GDDR3 memory making this the worlds fastest AGP card ever produced. There is only 1500 units available worldwide!! So be quick as this is a deal not to be missed!

 

Det hadde de skrevet her: http://www.overclockers.co.uk/acatalog/Onl...Series_363.html

 

Det tror jeg ikke noe på... Hadde det kun blitt solgt 1500 kort i hele verden hadde ikke Komplett.no hatt 100+ på lager...

 

Det er de kortene med + i navnet som har 7900GT brikken...

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Har et noe snålt problem med mitt 7800GS:

 

I BF2 henger alt seg av og til, tar en 20-30 sekunder før det er igang igjen. Lden forsvinner og alt står stille. Har prøvd diverse drivere og alt fra underklokking til reinstallering av BF. Leste på et eller annet forum at dette var en bug i BF2 og ikke hadde noemed kortet å gjøre, men synes det virket litt rart.

 

Det er vel sikkert endel folk her som spiller BF2 med 7800 GS, noen som har lignende problemer? Har forresten lagt merke til at bruken av vekslingsfilen går opp fra 90MB til 500MB når jeg spiller. Kan det være at jeg trenger mer ram?

 

I tillegg: noen som vil fortelle hva slags settings og oppløsning de kjører BF2 på og ca. framerates med dette kortet?

 

Edit: sprsml om ram.

6068357[/snapback]

 

 

Jeg har ikke det problemet i BF2....Men BF2 anbefales masse ram!

 

Ciao

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...