Gå til innhold

"Must see" filmer


Ksungam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"underground" er definitivt en "must see". sinnsykt gjennomført mafiastory fra serbia, gjort av emir kusturica. storyen er helt knall, og hele greia er gjort som en slags karikatur på korrupsjon i kommunistiske øst-europa, linka opp til gamle jugoslavias historie. dritmorsom.

Lenke til kommentar
- The Godfather (alle egentlig)

- Pirates Of The Carribean

5939396[/snapback]

 

Er med på de, men må legge til noen fler som:

- American Hisrtory X

- Face/Off

- Con Air

- Star Wars (alle)

- Ringenes Herre triologien er også et MUST for alle :D

 

Oops...glemmte en film :blush: "Scarface" er et must

Endret av si_men
Lenke til kommentar
- The Godfather (alle egentlig)

- Pirates Of The Carribean

5939396[/snapback]

 

Er med på de, men må legge til noen fler som:

 

- Ringenes Herre triologien er også et MUST for alle :D

 

 

5939432[/snapback]

 

hehe ja selvfølgelig, men ringenes herre er over alle filmer! alltid med selv om den ikke står nevnt :p

Lenke til kommentar
Ringenes Herre er oppskrytte greier. Eneste jeg har å si

5939942[/snapback]

 

da kunne du jo bare latt være å si noe, hvis du ikke har tenkt til å begrunne det i det hele tatt..

5939975[/snapback]

 

1. De er rett å slett kjedelige. Varer i 3-4 timer og klarer ikke å holde interessen min oppe så lenge

 

2. Ganske labre skuespillere.

 

3. Historien er gjort mange ganger før, føler jeg. Kanskje ikke likt, men hovedtemaet er det samme i mange filmer.

 

Skal jeg si noe positivt om filmene så er det jo at det er bra effekter og slagscenene er ganske så kjekke.

 

Skulle gjerne prøvd å komme på mer, og kanskje bedre formulert, men jeg er trøtt.

Lenke til kommentar
- The 40 Year Old Virgin

5939396[/snapback]

 

HÆ? Så den sammen med noen kamerater og vi er alle like enige i hvor ekstremt den filmen faktisk suger. Skjønner ikke hvordan folk kan like noe sånt. Den prøver, men klarer ikke, å være morsom ved å spille på steriotypier. Virker som at hele filmen er en eneste lang brainstorming laget av mindre begavede folk, der ingen av ideene ble valgt vekk. Slutten på filmen toppet det hele.

 

[On topic]

Så nettopp "Bin-jip" eller "3-iron", som er den engelske tittelen. Utrolig bra indie film. Jeg har ikke sett mange kjærlighetsfilmer, og de få jeg har sett har jeg stort sett ikke likt. Men denne var virkelig bra. Perfekt teknisk og veldig bra skuespillerprestasjoner gjør denne til et absolutt must. Men man må være forberedt på en litt sær film. Det er nesten ikke dialog i den, men jeg støtter meg til Entertainment Weekly som skriver at "Kim Ki-Duk makes silence sing"

 

[edit] Kan like gjerne smelle til med en liten liste. Gidder ikke skrive noe om filmene men.

 

 

Drama:

The Shawshank Redemption

Good Will Hunting

The Hurricane

Walk the Line

Crash

The Butterfly Effect

Trainspotting

 

Indie/alternativt:

Bin-jip

The Station Agent

 

Science Fiction:

K-PAX

Being John Malkovich

 

Mafia/Kriminalitet:

Goodfellas

The Godfather (1 og 2 er best)

Once Upon a Time in America

L.A. Confidential

Scarface

Catch Me If You Can

 

Action:

Pulp Fiction

The Matrix (1)

Boondock Saints

Snatch

Kill Bill (1)

Sin City

Leon

 

Thriller:

Se7en

The Usual Suspects

The Shining

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Manos: the Hands of Fate (1966)

 

The film's November 15, 1966 premiere at the Capri Theater in Warren's hometown of El Paso, Texas, is a tale unto itself. Heavily promoted, it was attended by numerous local dignitaries and media. Warren rented a limousine to deliver himself and his cast to the theater; the limo would drop off one group, then drive around the block and pick up another. Bernie Rosenblum in recollecting the event to the El Paso Times said, "We're into it about 20 minutes and we're about as low as we can get, then people started laughing," Everybody on the second floor started laughing. ... It was that funny because it was that bad." Humiliated, Warren and the rest of his cast made a hasty exit before the film had ended. The film ended to a mixture of laughter and applause.

 

Denne filmen er rett og slett et must see.

Lenke til kommentar

5939975[/snapback]

 

1. De er rett å slett kjedelige. Varer i 3-4 timer og klarer ikke å holde interessen min oppe så lenge

5940076[/snapback]

Greit nok, uten at det er en spesielt god begrunnelse.

 

5940076[/snapback]

2. Ganske labre skuespillere.

5940076[/snapback]

Uenig. De fleste som har peiling har jo gitt skuespillerne masse skryt.

 

5940076[/snapback]

3. Historien er gjort mange ganger før, føler jeg. Kanskje ikke likt, men hovedtemaet er det samme i mange filmer.

5940076[/snapback]

 

Hovedtemaet? God mot ond? Går det an å kritisere en film for det? Blir som å kritisere alle filmer unntatt den første som kom i alle genrene.

 

Selv om jeg er uenig i ganske mange av påstandene så er jeg også litt enig i at de er litt overvurderte. Kanskje ikke fullt så mye som deg men.

 

[edit] Møkkaquote :\

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...