Gå til innhold

Trenger billige og bra DVDr plater!


elly

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg er litt ny i "gamet" når det gjelder brenning på dvd-plater. Til nå så har jeg stort sett holdt på med cd-plater.

 

Har en Pioneer 630 HDD-opptaker stående i stua... tenkte i den forbindelse å kjøpe noen DVD-plater som jeg kan bruke til å brenne ut materiale jeg gjerne vil ha på plater og ikke bare på HDD'en.

 

Har tittet litt på Brenner.no og Verbatim sine dvd-plater. Men det står oppført både 16X, 52X og 6X bak typebetegnelsen etc... hva står dette for i grunn? :blush:

 

Det er i utgangspunktet DVD-RW jeg er på jakt etter... med DVD-R kan også være aktuelt... men ikke i like stor grad...

 

Sorry for min talentløse uvitenhet... :whistle:

Lenke til kommentar

Jumpey: Synes ikke du er talentløs og uvitende, hvis du er "ny" i gamet så er det ganske naturlig at du lurer på endel ting.

 

Sjekk også OC-Freak sin sticky om brennere og plater øverst på siden.

 

 

Dette er ifra et annet forum, og jeg synes dette var ganske morsomt.

 

Da jeg kjøpte DVD plater spurte jeg mannen i butikken om hva som var best når det gjalt film. Han sa at DVD-R var bedre når det gjaldt film og slikt media, mens DVD+R var bedre på bilder. Jeg har det bare fra han mannen, og han var godt utdannet når det gjalt data. Det var Elkjøp jeg var på.

 

Selvfølgelig kan spindel være like bra som cover. Sammenlingnet med en bra spindel-plate og en dårlig cover-plate. Hehe :p

Neida... Sikkert noen som er like bra, men som regel er de mest billige cd'ene i spindel. (Og de KAN også være bra!)

Lenke til kommentar
hva er galt med det?

5640153[/snapback]

 

 

Ikke annet enn at det er Optodisc som produserer de...

Dette stå i OC-Freak sin guide om plater.

 

 

Kategori 4:

Bruk og kast plater, men ikke belag deg på at disse holder i mange år - kan også ha dårlig kompatibilitet med mange brennere

 

Kategori 4:

OptodiscR008 - Opto Disc (That's Write, Samsung, Intenso) - svært variable, noe dårlig støtte. Har misstanker om kort levetid på disse. Kan bli/er ulovlige til salgs i Europa/EU grunnet at optodisc nekter å betale lisensavgifter.

 

Har selv prøvd disse, og de er ikke spesielt bra. Det var en tråd om disse for en stund siden også.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...