Gå til innhold

bra RPG spill

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

jeg lurte på om dere kunne si meg noen bra RPG spill så lenge det ikke er WoW og ting som koster penger i måneden.

hva kan dere anbefale da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morrowind.

Gothic 2

Knights of the old republic 1 og 2

og i mars kommer Oblivion som kommer til å bli en ny standar innen RPG.

alle spillene er single player..

Skrevet

Baldurs gate I og II er jo klassikere på denne fronten. Anbefales på det sterkeste og burde være mulige å få tak i for en billig penge nå.

Har du sansen for online spilling kan du jo ta en titt på Guildwars. Ingen månedsavgifter på dette, kun ved innkjøp.

Søk på disse her på gamer.no så får du sikker masser av info på disse spillene.

Skrevet
noen som vet om noen tur baserte rpg-spill som vandal hearts til ps1 og fire emblem til gba med level og xp? ikke civ serien og til dataen. Noen som vet?

5572460[/snapback]

Ikke hørt om de spilla du nevner, men av tur baserte rollespill kan jeg anbefale temple of elemental evil og pool of radiance. (begge bruker D&D regelsettet)

Skrevet

Arcanum of steamworks & magick obscura og Planescape Torment er gode RPG. De er litt gamle og grafikken er ikke noe særlig, men viss man ikke bryr seg om det så er de bra.

Skrevet
noen som vet om noen tur baserte rpg-spill som vandal hearts til ps1 og fire emblem til gba med level og xp? ikke civ serien og til dataen. Noen som vet?

5572460[/snapback]

Heroes er vel slik, vil jeg tro.

Har ikke prøvd for mye, men når jeg spilte 3-eren i min tid var det ganske kult :roll:

Skrevet

Ja, mange som spiller Everquest 2 og Guild Wars, sikkert noen som forsatt også spiller Everquest. Jeg føretrekker Everquest 2, men Everquest 2 koster penger i måneden, 100kr, Guild Wars er gratis. Men Guild Wars er lagt opp i ørten zoner, og du får ikke særlig mye online feeiling, synes jeg :)

Skrevet

Om du er ute etter de beste RPG'ene noensinne (i mine øyne) bør du prøve å få tak i de klassiske Might and Magic spillene (ikke heroes altså:p)

Might and Magic 6,7 og 8 anbefaller jeg virkelig. 9ern anbefaller jeg bare om du har runna de 3 andre og du overlever med å spille et halvferdig spill. Synd 3do gikk konkurs før de fikk fullført spillet :\

Skrevet
Om du er ute etter de beste RPG'ene noensinne (i mine øyne) bør du prøve å få tak i de klassiske Might and Magic spillene (ikke heroes altså:p)

Might and Magic 6,7 og 8 anbefaller jeg virkelig. 9ern anbefaller jeg bare om du har runna de 3 andre og du overlever med å spille et halvferdig spill. Synd 3do gikk konkurs før de fikk fullført spillet :\

5619409[/snapback]

Kunne ikke vært mer enig , er trasig at 3do gikk konk ja men håper ubisoft klarer å komme ut med et par m&m spill og heroes spill.

m&m ftw.

Skrevet

Kunne ikke vært mer enig , er trasig at 3do gikk konk ja men håper ubisoft klarer å komme ut med et par m&m spill og heroes spill.

m&m ftw.

5619570[/snapback]

Jeg tror helt ærlig ikke at ubisoft kommer til å ta sjansen til å lage Might & Magic som de gode gamle spillene. Men er alltids lov å drømme...

Dark Messiah of Might and Magic er jo rett rundt hjørnet (kommer i april) men etter hva jeg har fått med meg blir det mer FPS-aktig enn RPG:\

Om du ikke har fått det med deg er det en gjeng med Might & Magic fans som jobber med et "tribute" spill til M&M, men dette kommer til å ta utrolig lang tid.. Får håpe de får det til i god gammel stil...

Glemte nesten linken her også: M&M tribute

Skrevet

Gode gamle:

Neverwinter Nights(Et av de første RPG spillene jeg spilte. Utenom Baldurs Gate på ps2.)

Vil anbefale disse som er de nyeste jeg har spilt.

The Bards Tale(bra humor og rett of slett morsomt)

Dungeon Siege 2(Veit ikke helt hva som gjorde det, men jeg likte det veldig)

Fable(Utrolig bra rollespill! du kan gjøre mye som du ikke kan gjøre på andre RPG)

Skrevet
hei!

jeg lurte på om dere kunne si meg noen bra RPG spill så lenge det ikke er WoW og ting som koster penger i måneden.

hva kan dere anbefale da?

5565235[/snapback]

Diablo 2 : lord of destrucktion ftw

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...