Gå til innhold

prosessoren min erpå 12 grader eller?


Maxila

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
God kjøler det der, men det er nok fysisk umulig å oppnå 12 grader med luftkjøling uten å ha minusgrader på rommet.  :p

Prøv å les av temperaturene med et annet program, f.eks ITE Smart Guardian.

5561184[/snapback]

 

Har hatt 14 grader på min a64 winchester 3000

ved 8 grader i rommet. Med cool'n'quiet på.

 

Hadde en konkurranse med naboen :w00t:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
min x2 3800+ ligger på 18grader nå.. med cool n quite på.....

 

tror ikke 12 grader er særlig realistisk :p

5606649[/snapback]

 

Hehe, 18 grader. Du har nok samme problem som MAXILA.

5607237[/snapback]

 

 

Nope.. var kaldt i rommet :p....

 

hender seg måleravlesningen blir feil hos meg og.... den viser 110c' og lignende... :S

5609323[/snapback]

 

Ok, hehe... :D

 

Nei, kan aldri stole på tempereatur vi software. Få dere ordentlige temp-målere som dere kan stole på. :yes:

Lenke til kommentar

Dyrt... har egentlig ikke så god råd :p....

 

jeg starta med en intel pentium 4 2.53ghz med 512mb ram og 9700pro kort :p... og uten noe særlige ekstra kostnader har jeg endt opp med dual core prosessor, 6800gt i sli, 512mb twinmos (foreløbig) og pro gaming utstyr :p....

 

skjønner ikke hvordan jeg har klart det men... =/....

 

men men... hadde jeg hatt råd skulle jeg kjøpt ordentlig viftestyring med tempmålere på =)... men siste kjøp på 8000kr svei litt i den tynne lommeboka mi :tease::whistle:

Lenke til kommentar

Ekstremt gode kjølere har en C/W på ~0.15 og de beste vannkjølingssytemene mot ~0.1 dersom jeg husker rett.

 

Så det betyr at temperaturen til CPU "er" 0.15*Watt over temperaturen til luftinntaket på kjøleren. (altså inne i maskinen)

Om en 3.6 GHz dualcore bruker 125W maks (tall fra sandpile.org) vil CPU (ideelt) ligge 18.75 grader over ambient temperatur. Dersom vi regner med at romtemperaturen din er 20 grader og temperaturen til kjølerens inntaksluft ligger 10*C over det vil din CPU (ideelt) være ~50 grader. I praksis er C/W en del lavere og de færreste har high-high end CPU-kjøler med 3-4000 RPM 90-120mm vifter så jeg tipper at temperaturen ved full last er over 80 grader C.

Lenke til kommentar
Ekstremt gode kjølere har en C/W på ~0.15 og de beste vannkjølingssytemene mot ~0.1 dersom jeg husker rett.

 

Så det betyr at temperaturen til CPU "er" 0.15*Watt over temperaturen til luftinntaket på kjøleren. (altså inne i maskinen)

Om en 3.6 GHz dualcore bruker 125W maks (tall fra sandpile.org) vil CPU (ideelt) ligge 18.75 grader over ambient temperatur. Dersom vi regner med at romtemperaturen din er 20 grader og temperaturen til kjølerens inntaksluft ligger 10*C over det vil din CPU (ideelt) være ~50 grader. I praksis er C/W en del lavere og de færreste har high-high end CPU-kjøler med 3-4000 RPM 90-120mm vifter så jeg tipper at temperaturen ved full last er over 80 grader C.

5613206[/snapback]

 

 

P4 660j 3,6ghz er vel ikke dual-core heller??

5614571[/snapback]

 

Tror nok at han bare tok den som et eksempel, uten at den trenger finnes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...