Gå til innhold

Tha sims's 1280x1024 HD projektor,Update 14.01


Anbefalte innlegg

miniUpdate: CNC maskinerte plater og ødelagt kamera

 

Har en god og en dårlig nyhet og meddele dere. Den gode nyheten er at de CNC maskinerte platene/rammene til projektoren ser ut til å snart være ferdig. Fikk dette bilde på mailen min.

RammerSmall.jpg

 

Det har blitt lite gjort på projektoren i det siste grunnet mye feriering, men har fått gjort noe. Jeg har fått strippet skjermen, så vidt begynt og male boksen invendig sort og lage hull til elektronikk platen. MEN, canon kameaet (som jeg forøvrig lånte av pappa) streiket, og det eneste jeg får frem er en feilkode (E10). Jeg får ikke tatt noen flere bilder, eller bildene av div. projektorting til pc-en. Det vil si at jeg ikke har bilder av strippingen av skjermen. Dette er jækla dumt, men heldigvis ble jeg ikke sponset med skjerm og har derfor ikke dårlig samvittighet ovenfor noen av sponsorene. Jeg skal høre med noen på lumenlabforumet som har den samme skjermen om jeg kan låne et par av dems bilder.

 

Jeg skal komme med update om ikke så altfor lenge, med et annet kamera :(.

Endret av Tha sims
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som kjøper av den gamle...

Er det enkelt også på denne å f.eks bytte skjermen om jeg skulle ønske en større kontrast?

 

Er en RL venn av Tha Sims, og har latt meg lure til å kjøpe det gamle prosjektet hans.

Må si jeg gleder meg når jeg leser dette, kompis. :cool:

 

Vi får gå gjennom det når jeg henter den.

Hadde vært morro å lære litt mer enn bare hvordan jeg slår den av og på.

 

Hehe! :thumbup:

Lenke til kommentar
Som kjøper av den gamle...

Er det enkelt også på denne å f.eks bytte skjermen om jeg skulle ønske en større kontrast?

 

Er en RL venn av Tha Sims, og har latt meg lure til å kjøpe det gamle prosjektet hans.

Må si jeg gleder meg når jeg leser dette, kompis.  :cool:

 

Vi får gå gjennom det når jeg henter den.

Hadde vært morro å lære litt mer enn bare hvordan jeg slår den av og på.

 

Hehe!  :thumbup:

6510186[/snapback]

 

Hehe.. Tror du kommer til å bli fornøyd.

 

Vi skal gå gjennom hele projektoren når du kommer å henter den;)

Det går ann å bytte skjerm, men spørsmålet er om du finner noen skjermer på 15" som har større kontrast enn den som allerede sitter i. Mener å huske at det er en skjerm med kontrastnivå på 450:1 som sitter i den nå.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hva skjer på prosjektorfronten?

 

Fant en Acer AL1521 15" skjerm i "bingen" på jobb. Med defekt backlight, skal først se om jeg kan vekke den til live, hvis ikke så blir det muligens prosjektor mat :)

6601674[/snapback]

 

Hei!

Det blir nok en update om ikke mange dagene.

 

Artig hvis du får den til å funke, og om den eventuelt er "strippbar" :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Huff!

Vet det er lenge siden sist update. Har vært så utrolig mye for tiden, men nå ser det ut til at jeg kanskje har tid til å lage en update om ikke så lenge. Derfor sier jeg at det kommer en update denne uken! Har fått gjort en del med projektoren, og i tillegg tatt en del bilder, så det bør ikke være et problem.

 

Mvh

Kjetil :)

Lenke til kommentar

Update: De CNC maskinerte platene

 

Det er en stund siden jeg fikk CNC platene nå. Jeg måtte gjøre noen endringer på dem. Ikke fordi Jonsdal Stål har gjort noen feil, men at jeg ikke tenkte ut alt før jeg sendte skissene. Det har ikke vært masse jeg måtte endre, men litt måtte jeg gjøre.

 

projektornestsisteupdate001Small.jpg

Her er alle rammene.

Første ramme til høyre: Ramme til å holde reflektor

De 5 like rammene som er hvite: Rammer til LCD skjerm, begge fresnelene, huset til triplett linsen og rammen til isolasjons glasset (herda glasset).

Plate 4. til venstre: Plate som skal holde oppe elektronikken til LCD panelet

Plate 5. til venstre: Baksiden til huset som skal holde triplett linsen

Plate 5. til høyre: Framsiden til huset som skal holde triplett linsen

 

projektornestsisteupdate013Small.jpg

Nærbilde av reflektor holderen

 

projektornestsisteupdate015Small.jpg

En av de 5 rammene til LCD skjermen, begge fresnelene, huset til triplett linsen og rammen til isolasjons glasset (herda glasset).

 

projektornestsisteupdate017Small.jpg

Framsiden til huset som skal holde triplett linsen

 

projektornestsisteupdate018Small.jpg

Samme plate, bare med triplett linsen i for å teste :)

 

projektornestsisteupdate019Small.jpg

Baksiden av huset som skal holde triplett linsen+ plate som skal holde noe av elektronikken til lcd panelet.

 

projektornestsisteupdate026Small.jpg

Så ble rammene lakkert med lakk som tåler 650 grader (varmebestandig lakk tror jeg det heter), men i etterkant fant jeg ut at rammene måtte kuttes litt for å få lufting til lcd panelet.

 

projektornestsisteupdate027Small.jpg

Og slik ble resultatet etter kuttinga med dremel.

 

projektornestsisteupdate028Small.jpg

Også platen som skal holde oppe reflektoren måtte kuttes litt slik at sokkelen til pæra ikke kommer innpå plata.

 

projektornestsisteupdate032Small.jpg

Slik ble resultatet etter kuttinga med dremel. Etterpå ble alle delene pussa ned til stålet for å få ny lakk.

 

projektornestsisteupdate033Small.jpg

Da ble reflektorplata ferdig

 

projektornestsisteupdate034Small.jpg

Resten av platene ble også pussa ned til metallet og deretter lakkert.

 

Nå er alle delene klare til å bli montert sammen med komponentene. Projektorhuset til triplettlinsa skal bli montert sammen. I neste update som kommer førstkommende lørdag eller neste søndag skal omhandle nettopp dette. Håper dere likte updaten.

 

Alle kommentarer rettes med stor takk :)

Endret av Tha sims
Lenke til kommentar

Hei.

 

Ja dette må jeg si, et rå stiligt prosjekt du har gående her. Dette skal jeg følge med på ja :)

 

Et lite pirk som man kaller det. Skulle ikke denne arbeidsloggen vert i "Arbeidslogger" i steden for "Arbeidslogger - komentarer" ??

Eller har det kommet nye regler om dette.

 

Selv så liker jeg det gamle systemet bedre, altså dette. men regler er nå regler liksom.

Lenke til kommentar
Ja, det nye systemet ødela ganske mye. Etter at Overklokking ble innlemmet i HW så forsvant modderne. Kjipt det der.

7806952[/snapback]

 

Tja, forsvant og forsvant, de er nå her men hadde jo kanskje vært en ide og vist hva man skulle bruke og forholde seg til, det er ganske så mye jobb å flytte over bilder og slikt til en katogori. Hadde kanskje vært en ide hvis alle kunne bruke en og samme regel for dette slik at det ikke skaper så mye forvirring, har det blitt satt en regel så gjelder denne for alle og ikke bare enkelte. Så hvis man da setter alt på spissen så skulle alle logger som går utenfor dette blitt slettet eller bli forflyttet, i alle fall fått en advarsel om dette slik at regelen blei opprettholdt. Altså en enkel bestemt retningslinje.

 

 

Sorry for O.T

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...