Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bør man velge Telenor ADSl hvis man vil spille over nettet?


Anbefalte innlegg

Jeg har en kamerat som (av en eller annen grunn) vurderer Telenors nye ADSL med mengdebegrensining. Han sier han primært vil bruke ADSL-linja til å spille spill, f.eks. CS, Unreal UT og andre. Vil ikke begrensningen på 1GB bli veldig fort oppbrukt når man spiller over nettet? Streaming av TV eller film tar vel også veldig mye?

 

Jeg vil prøve å få ham fra dette med Telenor og heller velge NGT, som jeg selv har.

 

Kom gjerne med andre argumenter for hvorfor velge NGT, men glem disse "Telenor er bare dårlige" argumentene, kom med saklighet!

Har hatt Telenor ADSL i ett år selv, var godt fornøyd, men NGT var billigere. Derfor skiftet jeg.

 

 

Lasse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1GB begrensningen er så utrolig idiotisk. Spiller man mye spill, så trekker det en god del data. i tilleg så vil han vel surfe, noe som trekker data og kanskje høre på radio, streame video og laste ned noen MP3'er. For å si det slik: 1GB er LITE! sett opp ett regnestykket som viser hvor lite 1GB er, så tror jeg han forandrer mening.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-16 13:41, skrev bludern:

For å se det fra en annen måte så er det endel spill som har problemer med en nat router (som ngt bruker). På den måten vil det være mindre problemer med telenor sin adsl linje.


 

Nuvel, men nå har vel NGT sine fordeler med at man kan programmere routeren sin slik at man f.eks kan kjøre spillservere bak routeren.

Lenke til kommentar

1 GB er:

mail+spam

2 timer surfing om dagen

noen timer med spilling

eller ca 250 mp3er

 

Hvis du f.eks liker... vel startrek eller farscape..

ca 2 GB om dagen

 

....

jeg har lastet ned ca 12 GB siden torsdag og det er kun hastigheten som hindrer meg i å hente ned mer...

har fått dilla på farscape.... :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-16 13:41, skrev bludern:

For å se det fra en annen måte så er det endel spill som har problemer med en nat router (som ngt bruker). På den måten vil det være mindre problemer med telenor sin adsl linje.


Men han må ikke ta "nye online adsl" tilbudet, 1gb blir ganske fort brukt opp!


 

Det er bare game-servere som har problemer med NAT (hvis du setter opp et spill bak router'n), og alle former for firewall/router bruker NAT (i hvertfall de billig-modellene du får kjøpt på komplett ol....)

T.o.m. delingen av internett i Windows bruker NAT, så det er vanskelig å unngå det... Med mindre du bare skal ha en PC tilkoblet (noe veldig få som driver med PC har....), så er ikke NATing noe negativt for ISP'en

Lenke til kommentar

Dette tilbudet bør styres unna, ikke bare fordi det er et dårlig tilbud, men fordi telenor ikke bør støttes når de kommer med "lure"-tilbud. Personlig ville jeg brukt opp 1GB grensen på en gjennomsnittlig fredagskveld.

 

Har selv Telenor (uten grense) fordi det ikke var noen andre leverandører da jeg bestilte, og jeg skal ikke nekte for at det er bra til spilling, men jeg ser ikke noen grunn til å tro de er noe bedre enn de fleste andre ADSL leverandørene. Det tok nesten 2 måneder før det virket fra jeg fikk startpakken, og det var hele tiden min feil.. sa de... så jeg brukte mange timer på å søke etter feil som lå andre steder.

 

Styr unna Telenor...

Lenke til kommentar

jeg har ngt(den billigste). elsker bare den linja der... når jeg spiller online har jeg minst like god ping som de med telenor(instillinger i de forskjellige spillene har jo også noe å si). og det med nat kan jeg ikke lenger se somet minus. har selv konfigurert routern, så rødhette maskina min hoster web og teamspeak. at jeg kan sende filer over msn osv osv. og ingen spill som ikke krever at du må være en "server" trengs nat'ing til

 

Dr3as =)

Lenke til kommentar

helt ærlig : hvis han ikke skal bruke det til stort annet enn spill + litt surfing, så holder vel 1GB i måneden.....

 

MEN, hvis han har planer om å streame, laste med stuff eller bruke adsl'en mye - så er det for lite.....

 

har selv NgT, og bytter ikke i nærmeste fremtid.

 

en 50-lapp er ikke mye, men det er 600,- i året.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-16 13:37, skrev Insanity:

ADSL fra NGT koster jo bare en femtilapp mer da, hvis han velger bindingstid


 

ikke hvis du regner med abbonementet han må betale i tillegg. Noe ngt ikke har :grin:

Hos telenor betaler du alltid en hundrelapp + summen for adsl pr. mnd i abbonnement og får med en del saker også slik.

 

Men hos ngt betaler du kun for adsl hastigheten du får. Du får nå heller ikke noe stash, men det ekke så farlig for meg. Hastigheten og ingen nedlastings grense betyr mest for meg.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-16 14:30, skrev bjorngb:

helt ærlig : hvis han ikke skal bruke det til stort annet enn spill + litt surfing, så holder vel 1GB i måneden.....


MEN, hvis han har planer om å streame, laste med stuff eller bruke adsl'en mye - så er det for lite.....


har selv NgT, og bytter ikke i nærmeste fremtid.


en 50-lapp er ikke mye, men det er 600,- i året.


 

 

 

Helt ærlig så spiller vel du ikke mye?!

Jeg har telenors 704 kb, og jeg spiller dagelig...

uten fildeling bruker jeg ca 20 -25 GB i mnd på spilling.

Da er det ikke snakk om cs, for det krever ikke mye bredde, men nyere spill som mohaa, global ops og ikke minst operation flashpoint. Dette er alle spill som krever enormt mye av adsl linja over tid.

 

Last ned programmet du-meter og se selv hvor mye Mb du bruker i mnd. :

 

http://www.dumeter.com/download.php

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...