Gå til innhold

Hjelp til kjøp av PC som kjører "tunge" spill


Anbefalte innlegg

Ja, dette er første gangen jeg får min egen maskin, jeg har 20,000 til gode og lurer på hva slags ting/specs/innmat til PC'en jeg trenger for å kjøre spill som BF2 på High Quality.

Nå vet jeg veldig lite om alt dette her så jeg spør om hjelp her.

Hittil har jeg fått vite at dette kan være lurt:

 

AMD Athlon 64 (ja, jeg er ikke sikker på denne.)

NVIDIA 7800GTX

2 GB RAM

 

Mer enn dette vet jeg ikke...-_-

Så...hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva mener du med mange penger ut i ingenting?

5555587[/snapback]

 

 

Men kjøp på din lokale elktro butikk går det mange penger ut til ingen ting, rett og slett bortkastete penger! Det som jeg kan gjøre for og få deg til å sjønne det bedre er å sammenligne med en pc til 10 lapper fra elkjøp og en pc til 10 lapper på nettet. Det som skjer da er at du vil få en pc fra elkjøp som du vil betale ca 5-7 lapper på nettet for. Altså du vil kaste vekk en masse penger ved å handle på elkjøp eller din lokale forhandler.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Det er liten forskjell i ytelsen på GT og GTX.. Kjøp heller et GT-kort nå, så kan du sette opp SLI når du trenger det, evt. bytte til kortet som er "state of the art" når det blir aktuelt. Har et forslag liggende her.

 

Det er en del under budsjettet ditt, men det er uten skjerm, tast + mus og med "bare" 1gb ram og amd64 3200+.. 3200+ gir mye for pengene om dagen og er lett å bytte ut med en x2 når det blir aktuelt. Frem til da bør 3200+ gi meget god ytelse i samtlige spill.

 

Det er såpass mye ny teknologi på vei inn i markedet ila kort tid, at om du har lyst til å kjøpe en pc nå, så er det bedre å ta ut komponenter som gir "value", og så legge penger til side til oppgradering når tiden er moden for det igjen, for det kan skje ganske fort.

Lenke til kommentar

Helt enig med yno. Kjøp deg ett bra system til 10-12 lapper nå (1 gig minne 7800GT og 3200/3500 cpu) i stede for ett ultra bra opsett, så gjør du deg heller klar til en oppgradering om 8-15mnd.

 

Med ett 7800GT kan du uansett spille spillene slik du vil, men jeg har enda ikke sett noen komentarer om skjerm. Hvis du kjøper en 19" LCD kan du uansett ikke ha høyere oppløsning enn 1280*1024.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Her har jeg laget deg et oppsett som er veldig overklokkings villig, samt at det drar alle nye spill på max.

 

AMD X2 4200+

7800GT i SLI

600GB lagringsplass

2gb minne

Lian-Li kabinett

 

Oppsett

5560464[/snapback]

 

Så greit ut, men ser ikke vitsen med SLI 7800gt, når man får x1800xt.

 

 

 

SLI = HK 1400kr + GPU 5200kr = 6600kr + støy + varme + mye strømbruk

 

Ikke SLI = HK 800kr (a8n-e) + GPU 3700kr (x1800xt) = 4500kr

 

Vil være temmelig lik ytelse, bare at X1800xt har litt nyere teknologier...

Evt kan du vurdere X1900xt også.

Lenke til kommentar

Så greit ut, men ser ikke vitsen med SLI 7800gt, når man får x1800xt.

 

SLI = HK 1400kr + GPU 5200kr = 6600kr + støy + varme + mye strømbruk

 

Ikke SLI = HK 800kr (a8n-e) + GPU 3700kr (x1800xt) = 4500kr

 

Vil være temmelig lik ytelse, bare at X1800xt har litt nyere teknologier...

Evt kan du vurdere X1900xt også.

5560546[/snapback]

 

To 7800GT i SLI fullstendig knuser et X1800XT. De aller fleste GT-kort kan klokkes nær GTX ytelse, og da yter ett kort nesten like bra som X1800.

 

I en PC til 20000 ville jeg gått for X1900XT med Crossfire-hovedkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...