Gå til innhold

Undertrykker Islam kvinner?


Anbefalte innlegg

Moderator notis: Denne tråden er splittet ut fra "Det norske flagget brenner" tråden

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Kvinne saken er en annen sak og om du ser på det som et problem som ISLAM har skapt, da tar du feil, hvor er det de fleste kvinneundertrykkelsene skjer?, I de landene der Kulturen domminerer, i mitt hjemmeland så har jeg og min famlie, slekt og byen jeg kommer fra ikke opplevd slike situasjoner.

 

Kom ikke her og lat som islam ikke er kvinneundertrykkelse. Kan kvinner i islamske land gå med hvilke klær de vil? Gifte seg med hvem de vil? Kysse og elske med hvem de vil? Har kvinner samme rettigheter som menn? Svaret er selvsagt NEI, det vet du godt.

 

Om du ikke respekter min religion, da vil jeg si at de som brente flagge ikke respekter ditt land og din religion, enkelt og greit, Respekt bygger vennskapet og unngår hat og vol, men om du sårer muslimene slikt, vil de også true og brenne flag od igjen mene at de har ytringsfrihet som dere har.

 

Nei, de som brenner flagg respekterer ikke Norge, det er ganske åpenbart. Hva så? At du tror noen kan respektere en overtro som har en morder og pedofil som sitt store idol er jo bare tragisk, egentlig.

 

RESPEKT lærer du godt når du drar til et arabisk eller muslimsk land, det du blir kalt for SIR av de som er yngre enn deg, eller Sønnen min av de som er eldre enn deg.

 

Høres kvalmt ut.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kvinne saken er en annen sak og om du ser på det som et problem som ISLAM har skapt, da tar du feil, hvor er det de fleste kvinneundertrykkelsene skjer?, I de landene der Kulturen domminerer, i mitt hjemmeland så har jeg og min famlie, slekt og byen jeg kommer fra ikke opplevd slike situasjoner.

 

Kom ikke her og lat som islam ikke er kvinneundertrykkelse. Kan kvinner i islamske land gå med hvilke klær de vil? Gifte seg med hvem de vil? Kysse og elske med hvem de vil? Har kvinner samme rettigheter som menn? Svaret er selvsagt NEI, det vet du godt.

 

 

5545894[/snapback]

 

Er du muslim ? har du lest om Islam ? har du blitt kjent med ei muslimsk gutt eller jente i norge ? vet du hva er grunn til kvinneundertrykkelse og hva ISLAM sier om det ? Tror du at det var kvinnerettigheter her i norge sida vikings tida ?

 

ISLAM viser respekt og støtter leikestillingen og det vedder jeg på , bli med å lese koranen og lese riktige kilder om profeten Mohammad saws, og se på hva dumme analfabete gjør og ødelegger religionen...

 

la oss si at vi gir kvinnene og menn stor frihet og de kysser og blir sammen med mange og gjør alt de vil. Ville du bli sammen med ei jente som har vært sammen med 10 stykker før deg ? vær ærlig !! , vet en nordmenn som var gift og kona hans var på fester og hadde forhold til 3 andre menn en mannen sin, er det riktig ? er det frihet ?

Lenke til kommentar
Kvinne saken er en annen sak og om du ser på det som et problem som ISLAM har skapt, da tar du feil, hvor er det de fleste kvinneundertrykkelsene skjer?, I de landene der Kulturen domminerer, i mitt hjemmeland så har jeg og min famlie, slekt og byen jeg kommer fra ikke opplevd slike situasjoner.

 

Kom ikke her og lat som islam ikke er kvinneundertrykkelse. Kan kvinner i islamske land gå med hvilke klær de vil? Gifte seg med hvem de vil? Kysse og elske med hvem de vil? Har kvinner samme rettigheter som menn? Svaret er selvsagt NEI, det vet du godt.

 

 

 

Jeg tror det går mer på tolkning og konservatisme, enn at islam i seg selv nødvendigvis er kvinneundertrykkende, mange konservative kristne er også kvinnefiendtlige. Og Islams problem er kanskje at det er flre konservative og fundamentalister innen den religion.

 

AtW

Lenke til kommentar
la oss si at vi gir kvinnene og menn stor frihet og de kysser og blir sammen med mange og gjør alt de vil. Ville du bli sammen med ei jente som har vært sammen med 10 stykker før deg ? vær ærlig !! ,  vet en nordmenn som var gift og kona hans var på fester og hadde forhold til 3 andre menn en mannen sin,  er det riktig ? er det frihet ?

Hvorfor er ikke det en frihet? Fullstendig irrelevant for diskusjonen.

Lenke til kommentar
Er du muslim ?  har du lest om Islam ? har du blitt kjent med ei muslimsk gutt eller jente i norge ? vet du hva er grunn til kvinneundertrykkelse og hva ISLAM sier om det ? Tror du at det var kvinnerettigheter her i norge sida vikings tida ?

 

ISLAM viser respekt og støtter leikestillingen og det vedder jeg på , bli med å lese koranen og lese riktige kilder om profeten Mohammad saws,  og se på hva dumme analfabete gjør og ødelegger religionen...

 

Du kan jo begynne med å fortelle meg i hvilke islamske stater kvinner og menn har samme rettigheter.

 

la oss si at vi gir kvinnene og menn stor frihet og de kysser og blir sammen med mange og gjør alt de vil. Ville du bli sammen med ei jente som har vært sammen med 10 stykker før deg ? vær ærlig !! ,  vet en nordmenn som var gift og kona hans var på fester og hadde forhold til 3 andre menn en mannen sin,  er det riktig ? er det frihet ?

5545964[/snapback]

 

Ja, for kvinnen er det frihet. Hvis ingen menn vil være sammen med henne etterpå, så er det hennes problem. Du hadde ikke skjønt hva frihet er om den hadde truffet deg i bakhodet..

Lenke til kommentar
Kvinne saken er en annen sak og om du ser på det som et problem som ISLAM har skapt, da tar du feil, hvor er det de fleste kvinneundertrykkelsene skjer?, I de landene der Kulturen domminerer, i mitt hjemmeland så har jeg og min famlie, slekt og byen jeg kommer fra ikke opplevd slike situasjoner.

 

Kom ikke her og lat som islam ikke er kvinneundertrykkelse. Kan kvinner i islamske land gå med hvilke klær de vil? Gifte seg med hvem de vil? Kysse og elske med hvem de vil? Har kvinner samme rettigheter som menn? Svaret er selvsagt NEI, det vet du godt.

 

 

5545894[/snapback]

 

Er du muslim ? har du lest om Islam ? har du blitt kjent med ei muslimsk gutt eller jente i norge ? vet du hva er grunn til kvinneundertrykkelse og hva ISLAM sier om det ? Tror du at det var kvinnerettigheter her i norge sida vikings tida ?

 

ISLAM viser respekt og støtter leikestillingen og det vedder jeg på , bli med å lese koranen og lese riktige kilder om profeten Mohammad saws, og se på hva dumme analfabete gjør og ødelegger religionen...

 

la oss si at vi gir kvinnene og menn stor frihet og de kysser og blir sammen med mange og gjør alt de vil. Ville du bli sammen med ei jente som har vært sammen med 10 stykker før deg ? vær ærlig !! , vet en nordmenn som var gift og kona hans var på fester og hadde forhold til 3 andre menn en mannen sin, er det riktig ? er det frihet ?

5545964[/snapback]

 

Beklager, men når det gjelder Islam og kvinneundertrykkelse, da tror jeg ikke du klarer og overbevise noen om at det ikke er ett stort problem.

Lenke til kommentar
Er du muslim ?  har du lest om Islam ? har du blitt kjent med ei muslimsk gutt eller jente i norge ? vet du hva er grunn til kvinneundertrykkelse og hva ISLAM sier om det ? Tror du at det var kvinnerettigheter her i norge sida vikings tida ?

 

ISLAM viser respekt og støtter leikestillingen og det vedder jeg på , bli med å lese koranen og lese riktige kilder om profeten Mohammad saws,  og se på hva dumme analfabete gjør og ødelegger religionen...

 

Du kan jo begynne med å fortelle meg i hvilke islamske stater kvinner og menn har samme rettigheter.

 

 

Jeg tror problemet er at alle land som har et religionsstyrt styre er konservative. Det går rett og slett ikke særlig godt hånd i hånd med et slikt styresett og moderate meninger.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ville du bli sammen med ei jente som har vært sammen med 10 stykker før deg ? vær ærlig !!

 

vet en nordmenn som var gift og kona hans var på fester og hadde forhold til 3 andre menn en mannen sin,  er det riktig ?

er det frihet ?

Ja, ja, og ja - det er en del av pakka.

Endret av ivarw
Lenke til kommentar

 

Ja, for kvinnen er det frihet. Hvis ingen menn vil være sammen med henne etterpå, så er det hennes problem. Du hadde ikke skjønt hva frihet er om den hadde truffet deg i bakhodet..

5545976[/snapback]

 

 

Her vil samfunne bli ødelagt, det er derfor vi ser kvinner på 50 år setter anonse på Avisen, letter etter en man. . . Samfunne ødelegges hvis det ikke blir regler og normer ...

 

Jeg er mot kvinneundetrykkelsen men vil si at ISLAM BESTÅR av mange lang og kulturer, har du vært i lebanon, i Tunisia? i Egypt ? sett på kvinnene der ?

 

 

Så ikke bruk Generaliserings prinsippet på alt.

Lenke til kommentar
Her vil samfunne bli ødelagt, det er derfor vi ser kvinner på 50 år setter anonse på Avisen, letter etter en man. . .  Samfunne ødelegges hvis det ikke blir regler og normer ...

 

Jeg er mot kvinneundetrykkelsen men vil si at  ISLAM BESTÅR av mange lang og kulturer, har du vært i lebanon, i Tunisia? i Egypt ?  sett på kvinnene der ?

 

Så ikke bruk Generaliserings prinsippet på alt.

5545998[/snapback]

 

Så du mener at det vestlige samfunnet er ødelagt? Takk for den.

 

Jeg spør igjen: Hvilket muslimsk land gir kvinner og menn samme rettigheter?

Lenke til kommentar
Ville du bli sammen med ei jente som har vært sammen med 10 stykker før deg ? vær ærlig !!

 

vet en nordmenn som var gift og kona hans var på fester og hadde forhold til 3 andre menn en mannen sin,  er det riktig ?

er det frihet ?

Ja, ja, og ja - det er en del av pakka.

5545993[/snapback]

 

Det er en del av pakka i vårt samfunn.

Lenke til kommentar
Her vil samfunne bli ødelagt, det er derfor vi ser kvinner på 50 år setter anonse på Avisen, letter etter en man. . .  Samfunne ødelegges hvis det ikke blir regler og normer ...

5545998[/snapback]

 

Takk for at du oppklarte det.

 

Jeg vil heller tro at det er flere 50-åringer som i dag er enslige fordi de føler seg friere til å velge sin partner selv, og har mulighet til å gå ut av et ekteskap uten noen represalier. Når man frykter for sin egen helse eller sosiale liv ved å gå ut av ekteskap lar man være.

 

Hva mener du, bør man lide psykisk kun for at det skal se pent ut utenfra?

Lenke til kommentar

 

Ja, for kvinnen er det frihet. Hvis ingen menn vil være sammen med henne etterpå, så er det hennes problem. Du hadde ikke skjønt hva frihet er om den hadde truffet deg i bakhodet..

5545976[/snapback]

 

 

Her vil samfunne bli ødelagt, det er derfor vi ser kvinner på 50 år setter anonse på Avisen, letter etter en man. . . Samfunne ødelegges hvis det ikke blir regler og normer ...

 

Jeg er mot kvinneundetrykkelsen men vil si at ISLAM BESTÅR av mange lang og kulturer, har du vært i lebanon, i Tunisia? i Egypt ? sett på kvinnene der ?

 

 

Så ikke bruk Generaliserings prinsippet på alt.

5545998[/snapback]

 

Tror de aller fleste kvinner er med ett par menn før de finner den de vil tilbringe resten av livet sitt med. Akkurat som menn er med ett par kvinner. Jeg ser på det som en rett, imotsetning til i Islam, der tvangsektespak ikke akkurat er ukjent.

 

Men, vi beveger oss off topic no :roll:

Lenke til kommentar

Beklager at jeg er her å plager dere litt :p

 

Men ser at Islam er blitt misforstått, men hvis noen av dere bor her i Sør-Trøndelag, så er det bare kontakte meg, hadde ei lærer på VGS og hun var veldig snill og grei, Hun var muslim uten at jeg visste det i 3 år, før den siste timen på VK2 i relgions timen, så kom hun og forklarte litt om islam, ei Norsk dame som er 45 år gammel.

 

 

Hun hadde lest mange bøker om mange religioner og valgte Islam som religion, uten at hun kjenner noen muslimer, hennes barn og mann er norske . .

 

Så ikke tro at Islam er kvinneundertrykkelsese Religion, Jeg kan vise det motsatte hvis noen bor her i Sør-Trøndelag, vi kan lese koranen, sammenlikne med andre religioner , lese anre riktige og presise bøker og kilder . . .

 

Ingen kan forandre min tro og mening , og ingen kan det forandre din, men vi MÅ respektere alle , uten respekt kommer vi ikke videre.

 

Mange av kompissane mine snakker stygt om JESUS og Kristendommen, og jeg som muslim er eneste som forsvarer kristendommen og JESUS, TYPISK , Islam har stor respekt mot JEsus og Kristendommen .

 

Men jeg håper at vi alle sammen lever i fred i fram tida og at ikke blir noen Hitler eller Bush, Eller SAddam husein som vil ødelegge verden for neste generasjoner.

 

Ikke se på meg som utlending eller er her for penger. Faren min er Pilot og mamma har Master grad i Matemattik og jeg selv studerer Kommunikasjons Teknologi . . .og har en bror som studere Datateknik og en som studere Bygg og miljø, og søstra mi som har snart master grad i Farmasi. Er vi ikke nok for å hjelpe i det nroske Samfunnet ?

 

Kjenner en IRaker som fikk Doktor Grad i Kommunikasjons Teknologi og ble valgt med en gang som norges repesentant i utlandet, Hvorfor det ? jo,fordi norge ikke har nok Doktor grad komTek ingeniører, er han ikke med å hjlpe og bygge norske samfunnet ?

 

Tro meg folkens, Respekt hjelper mye og bygger vennskap og brorskap, jeg har ikke noen irakiske venner, har altid hatt norske venner og har venner overalt i norge, mens jeg har vært bare 6 år i norge nå . . . jeg tror det var Respekten mellom oss som skape vennskapet som aldri når slutt....

 

Det var siste innlegget og Lykke til alle sammen :)

 

RESPEKT & PEAC

Lenke til kommentar
Hun hadde lest mange bøker om mange religioner og valgte Islam som religion, uten at hun kjenner noen muslimer, hennes barn og mann er norske . .

Det er mange kvinner (og menn) som liker å bli dominert. For dem må jo islam være en perfekt religion.

 

Så ikke tro at Islam er kvinneundertrykkelsese Religion, Jeg kan vise det motsatte hvis noen bor her i Sør-Trøndelag,  vi kan lese koranen, sammenlikne med andre religioner , lese anre riktige og presise bøker og kilder . . .

Det har ikke noe å si hva du leser i bøker, så lenge ingen gjør det i praksis.

 

Ingen kan forandre min tro og mening , og ingen kan det forandre din,  men vi MÅ respektere alle , uten respekt kommer vi ikke videre.

Jeg MÅ ikke respektere noen i det hele tatt, hvem som får min respekt velger jeg selv. Kvinneundertrykkere er ikke blant dem.

 

Ikke se på meg som utlending eller er her for penger. Faren min er Pilot og mamma har Master grad i  Matemattik og jeg selv studerer Kommunikasjons Teknologi . . .og har en bror som studere Datateknik og en som studere Bygg og miljø, og søstra mi som har snart master grad i Farmasi. Er vi ikke nok for å hjelpe i det nroske Samfunnet ?

Det har da ingenting med saken å gjøre. Hvis det er sånn at søsteren din kan gifte seg med hvem hun vil, gå med hvilke klær hun vil og være sammen med hvem hun vil, så er dere på riktig spor. I motsatt fall, UFF DA.

 

Kjenner en IRaker som fikk Doktor Grad i Kommunikasjons Teknologi og ble valgt med en gang som norges repesentant i utlandet, Hvorfor det ? jo,fordi norge ikke har nok Doktor grad komTek ingeniører, er han ikke med å hjlpe og bygge norske samfunnet ?

Skjønner fremdeles ikke hva det har med saken å gjøre. Hvis han mener at kvinner og menn ikke har like rettigheter er han en dust uansett. Hvis ikke, flott.

 

Tro meg folkens,  Respekt hjelper mye og bygger vennskap og brorskap, jeg har ikke noen irakiske venner,  har altid hatt norske venner og har venner overalt i norge, mens jeg har vært bare 6 år i norge nå . . . jeg tror det var Respekten mellom oss som skape vennskapet som aldri når slutt....

Jeg tror heller det var fordi du sikkert opptrer som en grei og hyggelig person, og de du ble kjent med liker sånt.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Er du muslim ?  har du lest om Islam ? har du blitt kjent med ei muslimsk gutt eller jente i norge ? vet du hva er grunn til kvinneundertrykkelse og hva ISLAM sier om det ? Tror du at det var kvinnerettigheter her i norge sida vikings tida ?

 

la oss si at vi gir kvinnene og menn stor frihet og de kysser og blir sammen med mange og gjør alt de vil. Ville du bli sammen med ei jente som har vært sammen med 10 stykker før deg ? vær ærlig !! ,  vet en nordmenn som var gift og kona hans var på fester og hadde forhold til 3 andre menn en mannen sin,  er det riktig ? er det frihet ?

5545964[/snapback]

 

Jeg er ikke muslim heldigvis. Og JA jeg har lest om islam. Jeg har blitt kjent med mange muslimer. Jeg skulle teste en gang hva en svarte når jeg sa: "Jeg er kristen, skal du kappe hodet av meg da?". Da svarte han: "Nei, men det er ikke sånn at du kunne blitt en god kamerat for å si det sånn". Jeg har også blitt kjent med en muslimsk jente som var veldig koselig. Vi var sammen en dag, og da hun skulle hjem så måtte hun ta på seg slør på hodet, hvis ikke så ble foreldra hennes flyforbanna fortalte hun.

 

Når det gjelder norrøne mytologi så har jeg ikke, hittil, lagt merke til en eneste ting som er undertrykkende for kvinner.

 

Jeg skjønner ikke hva som plager deg ved at en jente har hatt forhold til fler menn FØR deg? Må de være jomfruer? Ja, deilig med blod på tissen. Det er jo selvsagt bedre at de er innkjørt så du stresset med det. Og det er noe helt annet, det å være utro. Det er stygt gjort!

 

Jeg skjønner heller ikke hva du mener med frihet når du snakker om utroskap. "Er det frihet at dama de puler noen folk, mens hun er sammen med deg?". Den skjønte jeg ikke, nei.

Lenke til kommentar
Så ikke tro at Islam er kvinneundertrykkelsese Religion.

 

Det er lov å prøve, desverre sitter det veldig dypt blant mange (lite gjennomtenkte mennesker?).

 

1. Da Islam ble innført (for et par år sida) var det en revolusjon for kvinners rettigheter, som savnet sidestykke i noen andre kulturer.

 

2. Det at det foregår mye kvinneundertrykkelse i muslimske land, er et resultat av kulturen i landene, ikke religionen. De som praktiserer dette er mannsjåvinistiske svin, men disse har vi faktisk mange av i Norge også.

 

3. Det har aldri vært noe krav om burka, denne er et resultat av kultur. Det som står i koranen er at kvinner skal dekke til håret, men mange moderne muslimer bryr seg faktisk ikke om denne regelen.

 

4. Jeg synes denne "nå_skal_vi_lære muslimene_å_ikke_mishandle_kvinnene_sine-mentaliteten" er noe irriterende. Det virker som endel her går ut ifra at alle muslimske kvinner er undertrykte.

 

5. Jeg sier ikke at kvinneundertrykking ikke er noe problem blant muslimer, men jeg savner litt mer nyanser og litt mindre bastante påstander.

Endret av Munch
Lenke til kommentar
1. Da Islam ble innført (for et par år sida) var det en revolusjon for kvinners rettigheter, som savnet sidestykke i noen andre kulturer.

Innført.. for et par år siden, hvor?

 

2. Det at det foregår mye kvinneundertrykkelse i muslimske land, er et resultat av kulturen i landene, ikke religionen. De som praktiserer dette er mannsjåvinistiske svin, men disse har vi faktisk mange av i Norge også.

Underlig at det synes å være mange flere av dem i muslimske land.

 

3. Det har aldri vært noe krav om burka, denne er et resultat av kultur. Det som står i koranen er at kvinner skal dekke til håret, men mange moderne muslimer bryr seg faktisk ikke om denne regelen.

Mange, som i.. 1%? 2%? Har du noen tall?

Om opprinnelsen til burka er kultur eller religion spiller liten rolle så lenge man bruker religion for å opprettholde den. Men, vi kan jo godt si at kulturen der er på jordet også, greit nok det.

 

4. Jeg synes denne "nå_skal_vi_lære muslimene_å_ikke_mishandle_kvinnene_sine-mentaliteten" er noe irriterende. Det virker som endel her går ut ifra at alle muslimske kvinner er undertrykte.

Det finnes heldigvis mange snille muslimske menn også. Det som er dumt er at hele systemet er innrettet slik at kvinner har dårligere rettigheter enn menn. Og vi snakker ikke nødvendigvis om mishandling her, vet ikke hvor du har det fra.

 

5. Jeg sier ikke at kvinneundertrykking ikke er noe problem blant muslimer, men jeg savner litt mer nyanser og litt mindre bastante påstander.

5546428[/snapback]

Det jeg savner er et skikkelig oppgjør med det som finnes av middelaldermentalitet rundt om i verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...