mandela Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Dersom jeg booter når trådløse nettet er slått av og står det på etterpå, står det alltid at wireless network card is disabled, er det mulig å få det kortet til livet igjen eller må man boote med nettet oppe for å få nettverkskortet aktivt -> internet tilgang?
kyrsjo Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Vel du kan kjøre "ifup eth1" (hvis eth1 er wlan-kortet ditt). Ev. kan du installere NetworkManager (obs! ikke helt ute av beta, men *svært* behagelig - har brukt det snart ett år nå). Distro?
mandela Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Skrevet 2. februar 2006 (endret) Kanotix, bruker knemo til å se info om nettverket, et annet program fulgte med distroen er KwifiManager, det viser signal (!), men sier alltid at kortet er disabled, selv nå når jeg har nett. bruker wpa kryptert nettverk og intel 2100 kort Endret 2. februar 2006 av modellmakt
kyrsjo Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 beklager, men distroen har jeg aldri noensinne hørt om. Prøv NetworkManager, da vel!
mandela Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Skrevet 2. februar 2006 NetworkManager finnes ikke i apt-get listene mine, skal jeg legge inn listene til ubuntu slik at jeg får den opp? og jeg må vel ikke ha gnome installert eller installere gnome? kanotix er forresten en ren debiandistro som bygger på knoppix
LessThanJake Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Ikke legg inn source-listene til Ubuntu det vil bli kaos! Men du kan prøve /etc/init.d/networking restart eller noe lignende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå